Ladataan...
Kriselda

 

Aika lailla tasan kolme vuotta sitten olin pidemmällä reissulla kaakkois-Aasiassa. Etsimässä itseäni ja inspiroitumassa, mitä nyt ihmiset reppureissuiltaan hakevat.

Reissussa oli hankalaa syödä terveellisesti, sillä Aasiassa lähes kaikki ruoka paistetaan kovassa rasvassa, sekä aromisuolaa ja sokeria tungetaan joka paikkaan. Silloin minulle syntyi unelma kirjoittaa e-kirja, jossa olisi terveellisiä reseptejä puhtaista raaka-aineista. Kuitenkin elämä heitti reissun jälkeen isosti häränpyllyä ja haaveet jäivät.

 

 

Tänään se kuitenkin toteutui. Julkaisimme yes girlin ensimmäisen e-kirjan! Hyvinvointi ja ravinto ovat minun intohimon kohteita, ja olen niin kiitollinen siitä, että saan kohdentaa kaiken sen energian yes girliin. Yksi pitkäaikaisimmista unelmistani tuli totta!

Nyt, kun se on realistoitunut, niin näen selkeästi syyt, miksi se toteutui vasta nyt. Jos nyt katson itseäni kolme vuotta taaksepäin, niin ihan hyvä, etten silloin tehnyt sitä e-kirjaa. Nimittäin viimeisen kolmen vuoden duunit olivat aika isona apuna projektia tehdessä. Ja varmasti tähdet olivat myös nyt sopivasti linjassa.

 

Jos jotkut unelmat eivät toteudu silloin, kun haluaisit, niin se ei tarkoita sitä, etteikö ne koskaan toteutuisi. Olen opetellut sellaisen ajattelutavan, että jotain paljon parempaa on tulossa. Siihen pitää luottaa. Pitää luottaa ja uskoa, ja tehdä aivan hitosti duunia niiden unelmien eteen. Emme aina vain välttämättä näe, että nykyisistä hommista olisi joskus tulevaisuudessa hyötyä.

 

yes girlin e-kirja löytyy tästä.

 

 

Terkuin,

E-kirjailija

 

 

Kuvat: Saranda/Tyhjä Ajatus
 
Lue myös:
Mitä tänne jää?
9 asiaa ennen aamuyhdeksää

 
 

INSTAGRAM (@KRISELDA) / FACEBOOK / PINTEREST

 

Share

Ladataan...
Kriselda

 

En varsinaisesti asettanut itselleni mitään uudenvuodenlupauksia, mutta haluan silti tehdä tästä vuodesta parhaimman mahdollisen pitämällä parempaa huolta itsestäni.

Olin ensin kirjoittamassa 12 hyvinvointilupausta, jotka olisin jakanut vuoden jokaiselle kuulle, mutta tunnen itseni, että kyllästyn niihin kuitenkin puolessa välissä. It's all about knowing yourself. Siispä jätin luvun seitsemäksi ja lupaukset ovat ihan perusjuttuja, joista pitää aina välillä muistutella itselleen. Ei mitään ylitsepääsemättömiä juttuja.

 

1. Vähintään 2 x viikossa hot joogaa. Haluan palata sinne, mistä kaikki alkoi. Jooga muutti elämäni 7 vuotta sitten ja se on meikäläisen omaa aikaa. Luulisi, että viikosta löytyy kaksi tuntia itselle? Tänä vuonna olisi myös suunnitelmissa toteuttaa meikäläisen "plan B", eli suorittaa joogaopettajan tutkinto.

2. Enemmän kylmähoitoja. Kävin elämäni ensimmäistä kertaa Cryo-hoidossa ja jäin koukkuun siihen tunteeseen! Haluan myös ensimmäistä kertaa ikinä avantoon. Hullua?

3. Meditointi-haaste. Paikallaan pysyminen on minulle todella haastavaa ja meditoin ihan muilla tavoin. Silti haluan haastaa itseni ja kokeilla perinteisempää meditaatiomuotoa.

4. Uni. Haluan parantaa unenlaatuani ja siihen panostan tänä vuonna 110%. Meille on tällä viikolla tulossa uusi sänky, joten ensimmäinen askel on otettu!

5. Enemmän vettä. Itseäni ärsyttää veden tuputtaminen, mutta se on niin tärkeää ja totta, että juomme aivan liian vähän vettä! Olen huomannut, että hyvännäköiset juomapullot edistävät tätä ja parhaimmat löytyvät SIGG:ltä. Kannattaa panostaa lasipulloihin, jossa vesi pysyy freesinä koko päivän!

6. Hengittäminen. Niinkin perusasia, kuin hapenotto on meikäläiselle haastavaa. Minulla on tapana pidättää hengitystä, kun on meneillään joku kriittinen hetki. Esimerkiksi, kun kuvaan ja haen täydellistä kuvakulmaa. Tapa on jäänyt jostain nuoruuden harrastuksista. Haluan tänä vuonna opetella erilaisia hengitystekniikoita ja opetella hengittämään tietoisemmin. Kai tämä kulkee käsikädesstä tuon joogan ja meditaation kanssa.

7. Enemmän kirjoja. Luin ennen aivan tajuttomasti kirjoja ja haluan sen ajan itselleni takaisin. Tuijotamme aivan liikaa puhelimen- ja tietokoneen näyttöä, mikä ei tee hyvää silmillemme/aivoillemme. Lisäksi kirjan pitäminen käsissä tuntuu jotenkin maagiselta kaiken elektroniikan keskellä.

 

Kaikki ovat sellaisia, joita haluaisin alkaa toteuttaa heti, mutta päätin, että jaan yhden jokaiselle kuulle heinäkuuhun saakka. Hiljaa hyvä tulee, sen sijaan, että yrittäisin ahmia kaikki nyt ja heti, enkä lopulta saa mitään aikaseksi.

Onko sinulla jotain hyvinvointilupauksia tälle vuodelle?

 

 

Lue myös:
Mitä sinä haluaisit osata?
Vahvuudet voimavaroina

 

INSTAGRAM (@KRISELDA) / FACEBOOK / PINTEREST

 

 

Share

Ladataan...
Kriselda

 

 

Tein viime viikolla detoxin ja jotenkin aina puhdistuskuurin tai paaston aikana minun tekee mieli maailman ihmeellisimpiä juttuja. Detoxin neljäntenä iltana alkoi tekemään niin paljon mieli Oreo-keksejä, kun näin tämän Sarandan herkullisen reseptin. Aikuisena ihmisenä sitten päätin kävellä kauppaan ja ostin paketillisen keksejä (huomattakoon, etten KOSKAAN osta keksejä, saatika himoitse niitä). Söin kuitenkin melkein koko paketin ja menin nukkumaan vatsakipujen kouristelemana. R.I.P detox.
 
Appivanhemmat tulivat sunnuntaina kylään ja olin suunnitellut kokeilevani tuota Sarandan reseptiä. Kuitenkin vatsakivut palasivat, kun muistin Oreot.Vähän paniikissa selailin muita vaihtoehtoja, kunnes muistin tämän yes girlin helpon ja kevyen marjapiirakan. Huh! Marjapiirakka ku marjapiirakka?!
 
Resepti on saanut hurjasti kehuja, joten ajattelin tulla vinkkaamaan siitä myös tänne, mikäli joku himoitsee helppoa ja kevyttä herkkua arkeen! Marjapiirakka, tai pikemminkin marjamössö on gluteeniton ja vegaani. Eikä sen tekemiseen kulu kuin vaivaiset viisi minuuttia, jonka jälkeen se paistuu uunissa noin parikymmentä minuuttia.
Tällä kertaa korvasin mantelijauhot kaurajauhoilla (kevyempi vaihtoehto!) ja tarjoilin mössön vanilja-kaurajätskillä. Ota ohje talteen tästä!
 
 
Ihanaa alkanutta viikkoa! ♡ 
 
 
P.S. Himoitsen edelleen tuota Sarandan reseptiä, mutta täytyy ensin päästä yli Oreo-traumoista...
 

 
Lue myös:
Täydellinen banaanileipä
Parasta just nyt: siemensipsit

 

INSTAGRAM (@KRISELDA) / FACEBOOK / PINTEREST
Share

Pages