Kunnon tavoitteet 2015

Kunnon Mamma

Vuoden vaihtuessa tehdään lupauksia paremmasta elämästä, eikös vaan. Musta uuden vuoden lupausten tekeminen on ihan kiva perinne (aina pitää yrittää, vai mitä!), vaikka useina vuosina ne on tehty pilke silmäkulmassa ja unohdettu viimeistään helmikuuhun mennessä*. 

Uuden vuoden hengessä ja omia perinteitäni ylläpitäen päätin siis luvata jotain myös tälle vuodelle. Kun nyt aika tarkkaan vuoden mittaisen vauvalöllöilyn (hankalan loppuraskauden liikkumattomuus + vauva-ajan sekamelskan aiheuttama huono syöminen, epäsäännöllinen liikkuminen ja muu epämääräinen elämä) jälkeen olen todellakin TOSISSANI tässä timmimmän ja fressimmän olemuksen tavoittelussa, haluan että tänä vuonna lupaukset kestävät sinne helmikuun paremmalle puolellekin. Päätinkin siis lupausten sijaan ajatella tavoitteita. Lupaukset voi rikkoa, ja sen jälkeen on liian helppoa unohtaa koko juttu, mutta tavoitteista voi pitää kiinni vaikkei niihin jatkuvasti pääsisikään!

Siispä:

Kunnon mamman Mamma kuntoon -tavoitteet vuodelle 2015

Liikunta:

  1. Joka päivä jotain liikuntaa. Siis jotain. Kärrykävelyä, joogaa, kotijumppaa, luistelua, mitä vaan.
  2. Astangajoogaa 2 kertaa viikossa. Tämä on realistista, en vaan ehdi useammin joogasalille. Pikkutakiaisen kanssa kotijoogasessiot puolestaan ovat osoittautuneet lähinnä... vauvanviihdytyssessioiksi (on ihan älyttömän vitsikästä kiivetä äidin selkään vaikkapa kulma-asennossa).
  3. Lihaskuntotreeniä 2 kertaa viikossa. En ehdi salille, joten tämä on oltava kotona (ellen karsi joogasta).
  4. Enemmän kehonhuoltoa. Tässä olen tosi huono! Vauvaelämä jumittaa lihaksia (tosin ihan eri lihaksia kuin toimistotyö). Jooga auttaa, mutta haluan saada päivittäiseen rutiiniini edes lyhyen liikkuvuusharjoituksen.

Ravinto:

  1. Höttöhiilarit minimiin. Kasvikset, ruisleipä, täysjyväviljat jees, valkoinen jauho ja erityisesti sokeri no-no.
  2. Enemmän kasvikunnan tuotteita. Vihanneksia roppakaupalla, mutta myös maidon osittaista korvaamista vegevaihtoehdolla, lihan osittaista korvaamista kasvisproteiinilla.
  3. Vettä 2-3 litraa päivässä.
  4. Herkut erityistilanteisiin! (Paitsi joskus on vaan pakko saada suklaata. Tai pullaa.)

Näillä mennään.

*Pari vuotta sitten tosin päätin, että sinä vuonna aion ottaa valokuvia paljon ja systemaattisesti niin tärkeistä kuin arkisistakin hetkistä - ja se lupaus piti! Kuvia tuli otettua ja niitä on ollut tosi hauskaa katsella. Valokuvien avulla mieleen nousee niin paljon sellaisia muistoja, jotka muuten jäisivät unholaan.

Share

Kommentit

I love mondays

Kiva blogi! Voin suositella super lämpimästi elixian vauvaparkkia. Kuukausikortti on vähä kallis mutta parkin käyttö sisältyy hintaan. Hoitajat on todella ihania ja on se aika luksusta treenata rauhassa. Mäkin odottelin vuoden ennen kun aloin treenaamaan kunnolla synnytyksen jälkeen ja vitsi että harmittaa etten ollut aloittanut aiemmin kun fiilis on vaan todella eri liikkumisen jälkeen. Viikon parhaat hetket ;) Oon ittenkin aamutreenaaja, iltaisin on nälkä, väsy ja kaikki miljoona tekosyytä pysyä kotona!

Aasara
Kunnon Mamma

Kiitos! :)

Hyvä vinkki, täytyypä tsekata tuo Elixian vauvaparkki. Satutko muistamaan ikärajoja? Meidän tyttö on vasta 11kk, ja muistelen että SATSilla ainakin tarviis olla vähän vanhempi... Heti kyllä kun vauvaparkin ovet aukeaa niin syöksyn ohjatuille tunneille, niitä alkaa olla jo ikävä! :D

I love mondays

Ainakaan Salmisaaressa ei ole ikärajaa! 

Aasara
Kunnon Mamma

Hei loistavaa! Kiitos tiedosta! Täytyypä laittaa harkintaan josko hankkisi sen kk-kortin taas pitkästä aikaa. Päivisin olis mahtavaa käydä treenailee just jos joku katsoisi babyä sen tunnin verran!

Kommentoi