Ladataan...
Laura de Lille

The Kooples on juttu, jolta suomalaiskuluttajat ovat tähän mennessä säästyneet. Se on parin vuoden sisällä maineeseen noussut pariisilaisbrändi, jonka tuotevalikoima koostuu unisex-tyylisistä kauluspaidoista, jakuista ja housuista. Erityisen tunnettu The Kooples on kuitenkin siitä, että se markkinoi tuotteitaan trendikkäiden pääkaupunkilaispariskuntien voimalla. Samasta juontaa juurensa myös merkin nimi - ranskalaisesta tavasta lausua englannin kielen sana "couple". 

The Kooplesin tavaramerkkinä toimivat mainokset, joissa toinen toisiaan hipsterimmät pariskunnat poseeraavat vierekkäin. Mainoksen alaosasta löytyvät osapuolten etunimet sekä yhteisen taipaleen kesto tyyliin: "Matti ja Minna, yhdessä kaksi vuotta."

Tyypillisessä The Kooples-mainoksessa poseeraavat miesmallia muistuttava rokkarimies ja hänen muotialalla työskentelevä, nukkekasvoinen tyttöystävänsä. Too cool for school? Sitähän minäkin.

Kliseet ja elitismi ovat siinä hassuja asioita, etteivät ne vain toimi. Ei ainakaan, jos tavoiteltu kohderyhmä ulottuu suppean pääkaupunkilaiskäyttäjäkunnan ulkopuolelle. Toisin kuin ensinäkemältä osaisi olettaa, uskottavuuden sijasta The Kooplesin mainokset aiheuttavat ihmisissä usein vain ärsytystä.

Siispä kun tänään törmäsin kenkäkauppaketju Eramin parodiaan The Kooplesin mainoskampanjasta, en minäkään voinut olla tykkäämättä. Siinä poseeraavat kaksi viimeisen päälle laitettua mallinukkea (toinen ammatiltaan valokuvaaja, toinen DJ) jotka ovat rakastuneet toisiinsa ensisilmäyksellä bileissä New Yorkissa. Mainoksen alaosasta löytyy kenkien hinta maininnalla: "ja tämä on totta."

Niinpä. Voisiko joku markkinamies nyt vihdoin ottaa tästä opikseen?

Kuvat: The Kooples & Eram

Share
Ladataan...

Ladataan...
Laura de Lille

Hups! Suomi-lomasta tulikin viikon suunniteltua pitempi.

Kiitos tästä a) Easyjetin joustavalle lippupolitiikalle b) huonosti asiansa järjestäneelle allekirjoittaneelle. Palasin Ranskaan siis vasta viime yönä.

Kävi kun kävikin niin, että parhaillaan työharjoittelua etsivänä kävin Suomessa myös työhaastattelussa. Ja sitten kerron teille jotain sillä ehdolla, että lupaatte olla ottamatta minusta mallia: mahdollisuudesta innostuneena en nähnyt tarpeelliseksi kehittää konkreettista kakkossuunnitelmaa. Mikä virhe! Haastattelu päättyi kuivakkaan ilmoitukseen, ettei yritys otakaan osastolleen harjoittelijoita. Anteeksi mitä?

En ole ulkomailla ollessani törmännyt ikinä moiseen kohteluun tai ajantuhlaukseen, ja suoraan sanottuna harmitti itseni sekä muiden vastaavassa tilanteessa olevien opiskelijoiden puolesta. Yrityksien, jotka kyseenalaistavat nuorten motivaatiota ja osaamista, kannattaisi mennä itseensä. 

Omasta virheestäni viisastuneena jatkoin hakemista jo heti tänä aamuna, ja pari tuntia sitten lähetetyistä kuudesta hakemuksestani kolme poikivat haastattelupyynnön heti: kahteen tuotantopäällikön assistentin pestiin sekä yhteen vientiharjoitteluun. Eräs madame ehdotti jopa, että voisin aloittaa heillä vaikka heti huomenna.

Nyt menen kuitenkin purkamaan laukut ja nauttimaan aurinkoisesta juoksusäästä.

Ihanaa tiistai-iltaa kaikille!

Share
Ladataan...

Pages