12+1 unohtumatonta asiaa Kosilta

Lilies & Life

Palasimme edellisviikonloppuna kahden viikon Kosin matkalta, joka osoittautui tapahtumarikkaimmaksi lomamatkaksi tähän mennessä.

Mm. tällaista sattui ja tapahtui:

Päivä merellä. Merisairautta, pelkoa, pettymyksiä, mutta toisaalta ainutlaatuinen elämys. Postaus tulossa ensi viikolla!

Tulipalo. Makoilin hotellin allasalueella sen aikaa, kun poikaystäväni oli salilla. Ihmettelin, kun kaikkien päät kääntyivät viereisestä hotellia kohti. No ei se ihme, ilmaan kohosi tumma savupatsas. Meni n. 20 minuuttia ennenkuin paloauto saapui paikalle lähikylästä. Pois ne lähtivät reilun tunnin kuluttua.

Synttärit tulivuorella. Tästä kirjoitinkin jo yhden postauksen ja toinen on tulossa ensi viikolla. Sitä en vielä maininnut, että meillä oli retkellä MAAILMAN PARAS OPAS - kreikkalainen mies, joka puhui todella hyvää englantia. Huomasi kyllä, että hän on tehnyt oppaan töitä 24 vuotta. Hän ajoitti retkemme niin, että pystyimme välttämään ruuhkat muiden ryhmien kanssa. Tulivuoren kraaterille saapuessamme kaikki muut ryhmät olivat jo lähteneet. Hauska sattuma oli myös se, kun lähdimme lautalla kohti tulivuorta, jäi lautan köydet kiinni satamaan. Moottori löi tyhjää, eikä lautta liikkunut. Kun tehot väännettiin täysille, kuului pamaus ja köydet menivät poikki. Sitten lähdettiin vauhdilla :'D

Eläimet. Näimme rukoilijasirkan, torakan (ensimmäinen ikinä!), massiivisia herhiläisiä (joita kutsuin superamppareiksi), isoja koppakuoriaisia jotka olivat aina selällään (P otti asiakseen kääntää jokaisen oikein päin), liskoja, punasiipisiä heinäsirkkoja, delfiinejä, läskikoiria ja huonokuntoisia kissoja (lue täältä postaus Kosin kissoista!). Isoimpaan hämähäkkiin törmäsin missäs muualla kuin meidän omassa hotellihuoneessa :/

Vanha mies ja Neo. Kissapostauksessa kerroin myös, että tavattiin Kos Townissa mies, joka on omistanut vanhat päivänsä kissojen auttamiselle. Tähän liittyi kaksi hauskaa yhteensattumaa; miehen veli on naimisissa porilaisen naisen kanssa, ja mies on itsekin käynyt Porissa (ja muualla Suomessa) työnsä takia. Yksi hänen hoitokissoistaan myös muistutti hyvin paljon väritykseltään meidän Neoa. ♥

Raaka kana ja minipizza. Saaren suosituimman rannan, Tigakin laadukkaan näköinen rantaravintola petti pahemman kerran. Meillä oli 45 minuuttia aikaa syödä ennen bussin tuloa. Poikaystäväni tilasi Special pizzan isompana ja minä grillatun kanapihvin valkosipulikastikkeella. Varmistin vielä, että kai kana tosiaan grillataan hyvin. Ensinnäkin ruuat tuotiin eri aikaan. Poikaystävän "isompi" pizza oli Suomen lasten pizzan kokoinen. Se oli nälkäiselle kehonrakentajalle vain alkupala :'DDD Kun mun kanapihvi saapui, oli se peitetty valtavalla määrällä kastiketta. Leikatessani ensimmäistä palaa, narskahti sitkeä pihvi ilkeästi. Maistoin ihan pienen palan ja ihokarvat nousi pystyyn. Halkaisin pihvin ja hyi helvetti se oli silminnähden raakaa. Väri oli haalea pinkki, jänteet eivät katkenneet ja EI. Ei vaan ei. Palautin tietysti lautasen. He heittivät saman pihvin uudestaan pannulle ja huomattiin, että bussimme tulee ihan kohta. Poikaystäväni sanoi ettei tarvi tuoda enää kanaa takaisin, emme maksaneet sitä. Ravintolan tarjoilija söi annokseni itse ja me lähdetiin ravintolasta todella vittuuntuneina ja minä nälkäisenä. En muista, koska olisin viimeksi ollut niin kiukkuinen ruuan takia. Ja HUOM. En ole KOSKAAN ennen joutunut Kreikassa palauttamaan annosta.

Kihlat Kreikassa. Eli se kaikkein mieleenpainuvin. ♥ Täällä postaus.

Näistä tapauksista ei ole kuvaa syystä tai toisesta:

Yllättävä ystävä. Heti matkan toisena päivänä poikaystäväni tutustui hotellin työntekijään nimeltä David. Heillä oli paljon yhteistä; ainakin urheilusta ja tv-sarjoista juttelivat. Heistä tuli kavereita ja pysähdyimme juttelemaan Davidin kanssa lähes päivittäin. Kun olimme lähdössä, David pyysi poikaystävääni lisäämään hänet kaveriksi Facebookissa, jottai voivat vaihtaa kuulumisia jatkossa.

Pikkutyttö lennolla. Lentokoneessa paluulennolla koimme kauhun hetkiä. Takanani istui nuori, varmaankin n. 10-vuotias tyttö. Puolessa välissä lentomatkaa havahduin puoliunesta siihen, että tyttö alkoi pitämään ihmeellistä ääntä, vähän kuin huutamaan. Luulin, että hän kiukutteli äidilleen. Kun tyttö alkoi potkia penkkiäni holtittomasti, käännyin katsomaan että mitä hittoa nyt. En ikinä unohda sitä näkyä. Pieni tyttö kouristeli punaisena silmät puoliksi auki ja huusi. Kukaan ei ensin tajunnut mitä tapahtui, sitten tytön äiti alkoi huutaa tytön nimeä kovaan ääneen. Huusin vaistomaisesti kovaa TULKAA AUTTAMAAN, jolloin muutkin matkustajat tajusivat tilanteen vakavuuden ja koittivat kiinnittää henkilökunnan huomion. Pian lentoemäntä juoksi happipullon kanssa ja kouristeleva tyttö laskettiin penkkiemme taakse lattialle. Eräs matkustaja ehdotti, että tytöllä saattaisi olla epilepsiakohtaus. Pian henkilökunta kuulutti onko lennolla mukana lääkäriä. Onneksi oli! He kävivät vanhempien kanssa vaihtoehtoja läpi ja henkilökunta haki lääkärille listan koneessa olevista lääkkeistä. Tyttö oli tässä vaiheessa tajuton. 10 minuutin päästä tyttö avasi silmänsä, muttei vastannut kysymyksiin. Hänet kannettiin lentokoneen takaosaan. En tiedä päätyivätkö he antamaan tytölle jotain lääkettä. Tässä vaiheessa laskeutumiseen oli aikaa melkein 2 tuntia. Koneen ohjaamosta soitettiin Helsinki-Vantaan lentokentälle ambulanssi valmiiksi ja perhe poistui laskeutumisen jälkeen koneesta ensimmäisenä. Jäin miettimään oliko kyseessä tosiaan epilepsiakohtaus. Varmasti lisätutkimuksia vaatii tuollainen kohtaus. Vieläkin tulee kylmät väreet, kun ajattelen asiaa.

Autoparkkilipuke. Parkkihallista saamamme lipuke pyöri matkan aikana välillä matkalaukun pohjalla ja välillä lompakon kolikkopuolella. Taisin jossain vaiheessa säilyttää sitä myös puhelimen lompakkotaskussa (ei ilmeisesti saisi.) Ei siis ihme, että lipukkeen magneettinauha oli vaurioitunut emmekä saaneet parkkihallimaksua maksettua kotiin lähtiessä. Meinasi pieni paniikki iskeä siinä klo 3.30 aamuyöstä, mutta onneksi automaateissa on 24 h -palvelunumero, johon voi soittaa ja saatiin helposti uusi lipuke.

Bensakriisi. Kun olimme lähdössä lomalle, meillä venyi lähtö (yllätys yllätys) vähän tiime tippaan. Emme ehtineet tankkamaan matkalla ja bensamittari näytti 50 km kun jätimme auton Helsinki-Vantaan parkkihalliin. Loman jälkeen lähdimme ajamaan takaisin Poriin aamuyöllä. Käynnistyksen jälkeen bensalukema väheni. Ajoimme jonkin matkaa ja bensamittari vain laski ja laski. On oikeesti hiton vaikeeta etsiä bensa-asemaa pimeellä ja väsyneenä vieraassa kaupungissa. Kun mittaristoon pamahti teksti FUEL 0 KM, alkoi jo tulla hiki. Poikaystäväni muisti, että hänellä on puhelimessa sovellus, joka näyttää halvimmat bensa-asemat matkalla. Se sovellus pelasti meidät!! Pääsimme juuri ajoissa tankkaamaan ja matka jatkui. Emme olisi ikinä osanneet valita kyseistä ramppia ja löytäneet syrjäistä bensa-asemaa ilman sovellusta. Seuraava olisi muuten tullut vastaan vasta kymmenien kilometrien päästä ja sinne asti ei olisi meidän bensa kyllä riittänyt...

Ajomatka kotiin. Ihan niinku parkkilipuke- ja bensaepisodi ei olisi olleet tarpeeksi. Kuten mainitsin, saavuimme lentokentälle aamuyöllä. Ajomatka oli hirveä. Olimme valvoneet 24 tuntia, matkustaneet/odotelleet puoli päivää ja vielä piti ajaa 3 tuntia aamuyön pimeinä tunteina väsyneinä. Ajoin Helsingistä Forssaan saakka ja matkalla meinasin nukahtaa 3 kertaa. Kerran poikaystäväni joutui tarttumaan rattiin, etten ajanut metsään. Vaihdoimme paikkoja Forssassa eli puolessa välissä matkaa. Loppumatkan availimme ikkunoita, huudatimme musiikkia ja pidimme lämpötilan pienellä. Silti nukahtelin pelkääjän paikalla. Kirottiin itsemme alimpaan helvettiin, kun emme olleet ottaneet hotellia Helsingistä. EI NÄIN ENÄÄ KOSKAAN.

+1: Meinattiin kuolla lennolla nauruun, kun tulkittiin tätä kuvaa :'D Mun ehdotus oli: "Jos laserkatseesi sytyttää tulipalon lentokoneen ulkopuolella, älä pese pyykkiä." (Oltiin oikeesti tosi väsyneitä) :'DD

// A lot happened during our vacation in Kos. It was probably the most unforgettable vacation by far. I spent my birthday on a volcano, we got engaged, we saw dolphins in their natural habitat (and a cockroach and a praying mantis!!), there was a fire in the hotel right next to ours, I almost ate raw chicken and so on.

Nämä jäävät mieleen pitkäksi aikaa, osa jopa loppuiäksi.

Tulossa vielä lisää Kos-postauksia lähiaikoina

mm. all inclusivestä, Nissyros-saaresta, 3 saaren risteilystä, maanjäristyksen tuhoista sekä ainakin pari kuvapostausta.

-Lilies

Kommentit

Vierailija (Ei varmistettu)

No kylläpä tapahtui. Nauroin ääneen sun viimeistä kuvatulkintaa :D

Kyllä :) Hahaa : D

Yhtä sirkusta!

Hauskasti kirjoitit :D ja kauhistelin jättikokoisia mehiläisiä, kylmät väreet vain meni..hyhhyh..

Lilies & Life

Kiva kuulla :D Joo siis ne herhiläiset oli kamalia. Mä en vielä siitä hätkähdä jos vieressä pörrää ampiainen mut ne oli ihan järkyttäviä ja ne lensi niin lujaa ja jäi pörräämään pöydän ympärille jos oli ruokaa :S Pisto on kuulemma kivulias..

Riikkaliini (Ei varmistettu)

Odotan tulevia Kos-postauksia! Onnea vielä synttäreistä ja kihlautumisesta! :)

Lilies & Life

Ihana kuulla :) Kiitos kovasti! :)

sharks
by a mile

Olipas teillä tapahtumarikas reissu! Hauskalta kuulostaa pääosin, tuo lennon sairaskohtaus tosin oli varmasti aika kammottava kokemus.

Kyllä! :D

Lennon sairaskohtaus oli hirveä, se olisi saanut jäädä tapahtumatta, samoin tulipalo :/

Kommentoi

You must have Javascript enabled to use this form.