Beauty tips

Lilou's Crush

Jatkan vielä eilisen työelämää sivuavan postauksen jälkeen työaatteissa, palataanpa myöhemmin taas hömppähommiin. Työskennellessäni mainostoimistossa, jouduin usein vastaamaan kysymykseen, mikä on sillä hetkellä parasta mainontaa. Tein alusta saakka töitä muutamien yhteiskunnallisten mainostajien parissa, ja usein löysinkin omat suosikkini vastaavanlaisten kampanjoiden parista.  Yhteiskunnalliset asiakkuudet ovat usein mainonnan tekijälle niitä antoisimpia projekteja, näin ainakin omassa toimistossani, jonka asiakkuuksista noin 30% koostui näistä. Antoisien duunien lisäksi ne olivat myös niitä töitä, jotka todella menevät ihon alle, syvälle tunteisiin.

Asiakkaiden pienet budjetit vaativat nerokkaita oivalluksia, jotta viestin saa tehokkaasti läpi kansainvälisten brändien valloittamassa mediatilassa. Arvostan visuaalisen laadun lisäksi valtavasti hyvää tekstisuunnittelua ja kaikissa kohtaamisissa toimivia killerikonsepteja, jotka aukeavat vastaanottajalleen samantien vaatimatta selittelyä, ja näissä nuo seikat usein kävivät käsi kädessä.

 Suuria rahoja nämä toimistolle harvemmin tuovat, mutta kaikkea ei voi mitata rahassa, moni mainonnantekijä (ja työnantajansa) antaa mielellään ammattitaitonsa hyvän asian puolesta mahdollisuuksien niin salliessa. Toki usein tunteella tehdyistä kampanjoista tulee onnistuneita, ja näin kampanjoiden kyljessä tulee myös mainetta ja hienoja työnäytteitä, jotka saattavat sitten kiertokautta johdattaa mammonankin ääreen. Ilahduttavaa ja vallan suotavaakin, ainakin näin kirstunvartijan näkökulmasta ;)

Tämä kaikki jutustelu liittyy näiden  "Beauty tips by Reshma" -videoiden herättämiin fiiliksiin. Loistava esimerkki, kuinka tehokas viesti on, kun se tulee luo tuttujen ilmiöiden kautta, pääsee yllättämään. Ogilvylle ja tuotannosta vastanneelle 1st Decemberille kymmenen pistettä ja papukaijamerkki. Kampanja taitaa pysyä mielessä vielä silloinkin, kun kursori liikkuu jo kohti seuraavaa videota.

Share

Kommentoi