Haavoittunut seepra, ja kuinka siitä selvitään

Ladataan...
Lilou's Crush

Oi jee näitä talven riemuja ja ulkoleikkejä. Ja voi -tietyn paikan-suti, kun ulkoleikkiin tarkoitetut varusteet ei menossa kestä. Kyllä-ennen -oli-kaikki-paremmin-ja-niin-edelleen-ja-niin-edelleen. 

No ei vainen, tässäpä on kyse ihan silkasta epäonnesta ja kenties ajateltua kovakouraisemmasta menosta. Tyttönen tuli nimittäin riehakkaalta leikkikerralta aiemmin esittelemäni Ticketin seepra-haalari riekaleena. Oli laskenut mäkeä, eikä takamuston kangas ollut kestänyt. Vallan hyvin tiedän, että ratkaisu tähän olisi jokin laskuväline mäen ja haalarin väliin, mutta kerrankos sitä pienokaiset asian unohtaa. Terävä jääkö lie voittanut haalarin kankaan ihan kuus nolla. Ihastelemani notkea kangas ei siis kestänyt menoa samaan malliin kuin Ticketin north-mallin "enstex-henkinen", kiiltävä sisaruksensa, jolla mentiin niin lumet kuin paljaat maat, ja se lähtikin meiltä kiertoon kahden talven käytön jälkeen lähestulkoon uudenveroisena.

Mutta eipä huonoa tuuria ole ainoastaan syyttäminen, kyseinen kangas ei muutenkaan saa varauksetonta ihailuani: katsokaapa, miten kolmella-neljällä käyttökerralla on lahkeen sisäosa hankautunut aivan hiutuville! Tästä kulumasta ei pahimmalla tahdollakaan voi vääränlaista tai liian raskasta käyttöä syyttää. Huoh. Haalari kun on tosi lämmin, helppo pukea ja mieleinen, mieluusti sitä siis kovasti käyttäisi.

Mutta takaisin pehvaan. Koska teknistä kangasta ei neulalla pidä sohiman, silitettävät paikat eivät myöskään sovi, liimahommissa liimaisin todennäköisesti itseni kankaaseen, tiedustelin eräältä asiantuntevaksi huomaamaltani Facebook-ryhmältä apua, ja sitä onneksi heti sainkin. Rouvien viitoittamana löysin tieni Partioaittaan, ja ostin paketin Tear Aidia. Sain vinkiksi matkaan mukaan myös You Tube-videon, kuinka materiaalia käytetään.

Ja ta-daa, tässäpä lopputulos. Minä kuvasin, näppäräsormisempi ja pitkähermoisempi mies toteutti. Ei vaate entisellään enää toki ole, mutta ainakin haalari saadaan taas käyttöön.

Onko muuten kenelläkään kokemusta, kannattaako tuosta toisenlaisesta kulumasta millään muotoa reklamoida valmistajalle, vai niellä vain harminsa ja suunnata toisenlaiselle haalarihyllylle jatkossa?

Share
Ladataan...

Kommentit

MiiaK (Ei varmistettu)

Vaatekauppiaana suosittelen reklamoimaan. Pitäähän vaatteen käyttöä kestää. Muistelisin, että ystäväni, joka joutui kerran Ticketin haalarista reklamoimaan, sai erinomaista asiakaspalvelua. Taisi tulla maanantaikappale kohdallesi. Todella harmi.

Hertta
Lilou's Crush

No minäpä lähetän kuvan ja selvityksen ensin ostopaikkaan ja tiedustelen, hoituuko sitä kautta vai täytyykö olla yhteydessä suoraan Ticketiin! Kiitos kovasti asiantuntijan avusta :) Ja tosiaan, maanantaikappale tuon lahkeen osalta taitaa tosiaan olla. 

Tarja L. (Ei varmistettu)

Meillä tuo sama Ticketin seeprahaalari, joka toistaiseksi on vielä ehyt, mutta nyt täytyy kyllä kertoa, että vaikka olen Ticketin laatuun yleensä ottaen ollut tyytyväinen, niin viime talven haalarille kävi ihan samoin kuin teille. Parin päivän pyllymäet hiihtolomalla ja takapuoli riekaleina. Otin yhteyttä Ticketiin ja maahantuojan edustaja totesi kuvien perusteella, että käytössä tullut kuluma. No niinhän se olikin, mutta silti... Haalaria pidettiin viime talvena yhteensä n. kuukauden verran, koska talvi oli lauha ja suorastaan lumeton ja säästeltiin tätä pakkashaalariksi lumikeleille.

Olin ostanut haalarin edelliskevään aleista seuraavaa syksyä varten, joten milläpä todistat vuoden päästä, ettei haalaria ole todellakaan pidetty kuin tuo muutama viikko. Myös hihansuissa oli pieniä reikiä. Nyt tulee kyllä epäilys, ettei se meidän haalari ollutkaan maanantaikappale, vaikka niin tahdoin uskoa. Nyt jännityksellä odotellaan, miten meidän seepralle käy, kun eihän se 5v. siellä päiväkodissa ihan aina varmasti muista sitä liukuria pyllyn ja haalarin väliin...

Ja mitä tulee reklamointiin: kyllä kannattaa joka tapauksessa reklamoida. Kuluttajapalaute on aina tärkeää ja uskoisin kyllä useimpien valmistajien ottavan ne reklamaatiot (ja tätä kautta mahdollisuuden laadun parantamiseen tai vikojen kiinni nappaamiseen) vastaan mieluummin kuin sen, että asiakkaat siirtyvät toisten merkkien pariin Itse olin ja olen sitä mieltä, että lapsen haalarissa materiaalin tulee kestää myös nuo pyllymäet. Kuopuksella on isosiskon ReimaTecejä ja aina vain kestävät, myös ne pyllymäet. Harmi, kun ReimaTec ei tänä talvena kelvannut ja tämä seepra oli se ainoa mieleinen, jonka neiti kelpuutti ja jota rakastaa edelleen varauksettomasti.

Hertta
Lilou's Crush

No voi minkä teilläkin haalari teki! Minun entinen työkaverini reklamoi ennen aikojaan kuluneesta Ticketin haalarista (siis tosiaankin ihan parilla käyttökeralla hävyttömään kuntoon mennyt vaate!) ja sai samanlaisen vastauksen, harmitti häntä ihan todella, kun tyttönsä oli ihan normaalisti ulkona vaatetta käyttänyt.

Seepra-tyttösellenne suosittelen kyllä tosiaan liukuria tai muuta, sillä sen minkä tämä vaate notkeudessa voittaa, ainakin tämä meidän sitten kestävyydessä hävisi. Mutta ei sitä kyllä aina leikeissä jouda, ja sitten vielä, että onko se nyt lapsen eloa, jos vaatteita pitää varoa, ei todellakaan! 

Laitanpa tosiaan reklamaation etenemään ja selvitän miten vaatetta on käytetty -tuolle peffaosastolle ei tokikaan mitään voi, mutta nuo lahkeet, jotka eivät ole hankautuneet edes tarroihin tms, kyllä hämmästyttää.

Kaaisa (Ei varmistettu)

Totesin eilen Ticketin asiakaspalvelun loistavaksi! Soitin kysyäkseni, mistä voin ostaa katkenneen jalkahihnan tilalle uuden. Sain pyynnön lähettää kuva hihnasta ja minuutteja lähettämisestä sain viestin, jossa kerrottiin uuden jalkahihnan saapuvan postissa asap. Siellä kysyttiin kylläkin, olenko ostanut puvun heidän verkkokaupastaan. Veikkaan, että eri ostopaikka tarkoittaa myös suoraa reklamaatiota ko. liikkeeseen.

Hertta
Lilou's Crush

Kiva kuulla, että sait hyvää palvelua, se jaksaa aina ilahduttaa! Ja hienoa, että asia vielä selvisi noin nopsasti! Toivottavasti postikin kulkee sutjakkaasti :)

riik
3h+kasvimaa

No onpa haalari mennyt nopsasti hurjaan kuntoon! Kyllä mäkin reklamoisin.

Hertta
Lilou's Crush

Selvä pyy! Ajattelin, että olenkohan nyt ihan nipo ja turhan tarkka, mutta itsekin ajattelin, että reklis lienee paikallaan.

Piipo79

Joo reklamaatiota kehiin! Meillä tuo kiiltäväpintainen Ticketin kiiltäväpintainen haalari, joka on aivan loistava! Niin loistava että ostin ensi vuodeksi alesta samanlaisen eri värisenä!

Hertta
Lilou's Crush

Se on kyllä älyttömän hyvä! Meillä on tyttö nyt todella mieltynyt siniseen väriin, ja kävi sellainen tuuri, että löydettiin stokkalta alesta tummansininen kiiltävä haalari, ja seepra ei nyt sitten ole enää se ykkössuosikki -suureksi osin siksi, että tämä päällä voi täysillä remuta :)

Jo9876 (Ei varmistettu)

Reklaa ehdottomasti! Hurjan näköiseksi on haalari mennyt.

Hertta
Lilou's Crush

No niinpä, ja ajattele, vain ihan todellakin parilla kerralla, en liioittele!

Vierailija (Ei varmistettu)

Meillä on käynyt sama Polarn o pyretille ja Reimatecille, eli peppumäessä sora on tehnyt viiltoja kankaaseen. En tiedä, kestääkö sellaista kulutusta mikään kangas. Silloin kun lapset olivat pienempiä, niin ulkovaatteet kestivät tosi hyvässä kunnossa vielä eteenpäinkin annettaviksi, mutta nykyään ei enää kestä (varsinkaan pojalla, joka aktiivisesti juuri laskee liukumäkeä, kiipeilee, konttaa maassa jne.) Hyvä vinkki tuo tuo paikkamateriaali!

Hertta
Lilou's Crush

En tiedä tosiaan kestääkö, noilla Ticketin kiiltäväpintaisilla on ollut meillä tähän mennessä vahvuutta riittämiin, mutta tiedä sitten, olisiko sellainenkaan juuri tuolla kertaa auttanut! 

Ja totta, pieninä ne haalarit sai tosi hyvässä kunnossa eteenpäin, nyt tuntuu, että KAIKKI vaatteet on aivan mennyttä kalua käytön jälkeen! Meillä ainakin on semmoinen rymyriitta tämä vanhempi, että ei tosikaan. 

mar (Ei varmistettu)

Viilloille ei varmaan minkään voi, mikään kangas ei ihmeitä kestä.. Mutta tuo hiutuma on kyllä tosiaan reklan paikka!! Meillä on sama haalari eikä siinä ole mitään kulumaa vaikka on ollut päivittäin käytössä ja osittain vielä konttaavalla lapsella. Könyää siis betoniportaita yms, eikä kangas ole hiutunut.

Hertta
Lilou's Crush

Ohhoh, onpas jännää että näin suuri ero laadussa! Entistä suurempi syy reklamoida. Kiitos tiedosta!

riikka1234 (Ei varmistettu)

Heippa! Tämä ei nyt varsinaisesti liity tämän postauksen aiheeseen, mutta: olen ymmärtänyt, että työskentelet mainostoimistossa ilmeisesti copyna? Voisitko hieman kertoilla työstäsi, miten päädyit alalle ja mitä olet tykännyt? Itseäni on jo vuosia salaa hieman kiinnostanut copyn hommat, mutta jotenkin olen saanut mainosalasta sellaisen käsityksen, että kyseessä on aika kylmä ja kova maailma, jossa ei tämmöinen nössö herkkis pärjää :) Viime aikoina omia urasuunnitelmia punoessani olen kuitenkin taas ruvennut miettimään, että voisihan sitä ainakin yrittää copywriteriksi ja katsoa sitten, miltä tuntuu. Tulisipahan ainakin kokeiltua!

Hertta
Lilou's Crush

Olen kyllä työskennelly mainostoimistossa aiemmin, mutta plannerina ja asiakkuusjohdossa. Copyn hommat luonnollisesti toki kovin tuttuja tottaka, kun yhdessä kampanjoita suunnitellaan. Alalla on tosiaan tuollainen maine, ja ehkäpä se joissain toimistoissa on tottakin, mutta suurin syy sille lienee kova työtahti ja aikamoiset tulospaineet. Copyn työssä uskon ehdottomasti herkkyydestä olevan enemmän hyötyä kuin haittaa, tärkeää on intohimo, uteliaisuus, inspiraatio ja se perspiraatio taidon ja näkemyksen kavereina :) tavoittele ihmeessä unelmaasi!!!

Satu Villa Fox (Ei varmistettu) http://www.villafox.bellablogit.fi

Todella hyvä vinkki, kiitos! :)

Hertta
Lilou's Crush

Hei kiva kuulla:)

retu-p (Ei varmistettu)

Pysyikö tuo paikka käytössä /pesussa?

Hertta
Lilou's Crush

No ensalkuun näytti että jee, mutta alkoi kyllä melko nopeasti repsottamaan. Pari kertaa siis uusittiin, kun oli haalari käytössä. Piti kuitenkin vettä, ja saatiin seepra käyttöön :)

Kommentoi

Ladataan...