Vihersmoothie flunssan nujerrukseen

Lilou's Crush

Tässäpä on todellinen vihersmoothie, jonka rakentelin häätämään viikonloppuna iskenyttä flunssaa. Ainakin sen on pakko olla terveellistä, kun se näyttää tuolta. 

 

Myrkynvihreä flunssanhäätösmoothie

  • muutama tummanvihreä, suuri salaatinlehti
  • suurehko paakku rasvatonta maitorahkaa (ei tosin parasta flunssassa, avocadonpuolikas käy tilalle, ja ilman maitoahan tämä vasta on aito vihersmoothie)
  • puolikkaan sitruunan mehu
  • iso kourallinen mansikoita
  • kiivi
  • 1tl spiruliinaa
  • 1-2tl viherjauhetta
  • muutama jääpala
  • pala inkivääriä
  • hunajaa loraus/lusikallinen
  • liraus vettä (oman maun mukaan, kuinka litkua haluat)

Huuhtele salaatit, kuori kuorelliset ja pieni kaikki smoothienlaittokoneellesi sopiviksi paloiksi. Huristele sileäksi, nauti heti. 

Maku parempi, mitä ulkonäkö lupaa. 

 

Ja sitten pötkölleen.

 

ps. Jälleen kokeilen lilyä ipadilla, ostin jopa sellaisen kikkareen kameran muistikortin ja ipad minin välille, ja pienen kuvantuunausohjelmankin. Meistä on tullut minin kanssa erottamattomat!

Share

Kommentit

Kafi (Ei varmistettu) http://kahviamustana.blogspot.com

Nam! Oppikirjan mukainen viherpirtelö, paitsi tosiaan maito, joka flunssan häädön sijaan aiheuttaa päinvastaisia vaikutuksia - siis lisää limaa. Huijaisin blogissa edes sen verran että jättäisin ohjeeseen vain veden tms. ;) Entisenä maitorahka-addiktina voin rehellisesti sanoa ettei kirpaise lainkaan enää koko mössöstä luovuttuani, viherpirtelöistä tykkään paljon enemmän. Selleri on oma lempparilisäni, siitä saa myös halvan miehen salaatit käyttämällä myös lehdet.

LauraS (Ei varmistettu)

Juu. Todellakin. Jos on ylähengitystieinfektioihin taipumusta, niin maitotuotteet ekaks pois. Heraa voi käyttää, muttei kaseiinia. Mutta muuten näyttää hyvältä tuo smoothie!

MinEna
Kasvukäyrillä

Luit ajatukseni! Pakko testata!

This flu is killing me: http://www.lily.fi/blogit/kasvukayrilla/5-1-kuumepaivan-pelastajaa

Tuulia9 (Ei varmistettu)

Tässä oma versioni:

Lollo Rossoa/ Tammenlehti-salaattia
Rucolaa
Vihreää chiliä
Keltaista paprikaa
Herneitä
Hunajamelonia/ kiiviä/ mansikkaa/ punaherukkaa
Inkivääri
Valkosipuli
Oliiviöljy/ rypsiöljy
Puolikas sitruunan mehu
Appelsiinimehua

Kaikki sekaisin vaan. Maku on valkosipulinen mutta sen kestää, koska se on vaikeuttaa pöpöjen eloa. Mukana paljon c-vitamiinia, kuitua ja öljy toimii rakennusaineena uusille soluille.

Kommentoi