Viimeinen Vestiaire

Lilou's Crush

Ajattelin antaa Vestiairelle toisen mahdollisuuden, kun vastaan tuli vintage-Monceau, salkkumalli, joka muistuttaa paljon LV:n söpöä Pochette Metistä, mutta oli hinnaltaan noin neljänneksen. Kuvat ja kuvaus vaikuttivat hyvältä -kunnoksi kerrottiin "Good" ja menisihän laukku vielä Vestiairen tiimin tarkistettavaksi, että varmasti vastaisi sitä, mitä pitää.

Vestiairen sivuilla Good Condition-merkinnän saavan tuotteet täytyy täyttää seuraavat kriteerit:

  • Used occasionally, some defects such as a sheen to the leather, signs of wear (corners, underside), slight fading due to light, small pen marks inside..

Good-kuntoiselta ei puolestaan hyväksytä seuraavaa:

  • Corners worn through, dirty lining, smell...

Kuinkas sitten kävikään...

Kuvat puhunevat vähän jo puolestaan, ihan kaikkia vikoja en saanut ikuistettua.

Laukku oli likainen. Tahroja, karvaa, roskia, pölyä. Sen kaikki kulmat olivat kuluneet ja sisäkulmissa oli selvät pienet reiät, yhdessä kulmassa jopa pieni repeämä. Sisätasku oli kiinni liimautunut/muhjaantunut käyttökelvottomaksi (täynnä valkeaa "jauhetta" joka ilmeisesti ajan saatossa haurastunutta sisäkangasta tai liimaa, joillekin LV:n vintageveskoille kuuluu käyvän näin, mutta tästä ei ollut mainintaa, kuten monessa ilmoituksessa vastaavasta vaivasta on ollut).

Tein reklamaation kohteliain sanankääntein. Kerroin, että laukku ei vastaa kuvausta, ja lähetinpä kuviakin aimo nipun. Lisäsin kuitenkin hämmästykseni, että onkohan laukkua todellisuudessa mahdettu tarkistaa laisinkaan. Itse veikkaisin, että on vain katsottu, että juu, oikea malli, pussiin ja pussi laatikkoon ja laatikko postiin.

Odotin vastausta tovin, ja olin hiukan ärsyyntynyt. Viestissä ei edes yritetty ottaa vastuuta asiasta, tuntui olevan heille täysin yhdentekevää. Lopputuloksena laukku kuitenkin palautuu lähettäjälle. Taisi nyt kyllä jäädä viimeiseksi kerraksi ostoksille ko. puodista, sillä en tämän kokemukseni perusteella laita paljoakaan painoarvoa Vestiairen ammattilaisten kuntotarkistukselle, jonka pitäisi olla nimenomaan yksi palvelun painavimmista kilpailutekijöistä. Harmi. Ehkä silti jossain vaiheessa kunnostaudun itse myyjänä, ja jukopliut, sitten laitan todella tarkat kuvaukset tuotteista, en halua ostajien pettyvän pitkään odottamaansa ostokseen!

Share

Kommentit

Jenni Ukkonen (Ei varmistettu) http://anna.fi/jenni-ukkonen

No huh! Eipä kyllä tosiaan ihan ainakaan tuota "good" kuvausta vastaa... Itse olen tehnyt muutamat kaupat niin ostajana kuin myyjänäkin VC:n kautta ja sekä ostetut tuotteet on olleet mitä kuvauksen ja kuvien kautta on saanut ymmärtää ja tosiaan hitto vie, ne itseni myymät kamppeet olen oikein syynännyt puhtaiksi ennen VC:lle tarkastukseen lähettämistä - ettei vaan tulisi sanomista heiltä taikka ostajalta. Ihan super kurjaa tuollainen! Eikä siinä tosiaan mitään, saahan ne kaupat varmasti purettua, mutta kaikki se ylimääräinen aika ja vaiva, pettymyksestä nyt puhumattakaan...

Nyt kun innostuin tästä jättämään kommenttia, niin sanon samaan hengenvetoon, että olen valmistautumassa vajaan kuukauden päästä edessä olevaan Tokion reissuun ja sun tokiopostaukset tuli siinä samalla kurkkailtua vähän uudella silmällä läpi. Kiitos siis niistä! :)

Aaargh. Ihan käsittämätöntä. Olin jo aikaisemmin vähän sillä linjalla, etten edes tutustu tähän vaihtoehtoon koskaan, tämän jälkeen en ainakaan. Virheitä voi sattua kaikille, mutta huono asiakaspalvelu on vain huonoa asiakaspalvelua. :/

Hertta
Lilou's Crush

Justiinsa näin! Huono palvelu on vain huonoa palvelua. Ja olen kyllä kuullut onnistuneitakin kauppoja, mutta puhtaasti omien kokemuksieni perusteella en suosittele.

Kommentoi