Viikon treenirytmitys lapsiperheessä

Lueskelin tuossa vähän aikaa sitten erään bloggarin hengästyttävästä treenimäärästä ja totesin ehkä vähän itseironisesti, että hänellä ei taida olla lapsia... tai no mistä mää mittään tiiän mutta siltä vaikutti treenimäärän perusteella... :D

Itsehän olen kokopäiväinen perheellinen äiti, töitä lähinnä harrastelen... teen edelleenkin töitä kolme päivää viikossa, vaikka nuorin lapsi on jo neljä vuotta. Jonkun mielestä ehkä laiskuutta tai liiallista ylellisyyttä, mutta itse koen tämän järjestelyn tällä hetkellä aivan loistavaksi ja arvotan vapaa-ajan huomattavasti tärkeämmäksi kuin rahallisen korvauksen työstä. 

Näissä puitteissa siis perheellinenkin harrastaa liikuntaa yllättävän paljon ja aikaa liikkumiseen jää molemmille vanhemmille. Siispä siihen viikon treeniohjelmaan, joka meillä pysyy suhteellisen säännöllisen epäsäännöllisesti kuvatun kaltaisena. Jos joku treenikerta jää välistä, se usein saadaan kuitenkin korvattua jonakin toisena päivänä ja minulle kertyy joka viikko yleensä:

3-4 lenkkiä (ohjelmasta riippuen sauvakävely, kävely, juoksu, pyöräily),

1 kuntosalikerta (kokovartalotreeniä kuntopiirityyppisesti) ja

1-2 kotijumppakertaa (core, tabata, puntti, liikkuvuus jne.)

Kalenterimerkinnät ovat peruskuntokaudelta ja treenien intensiteetti ja pituus vaihtelee kaudesta riippuen.

Minusta tuossa on jo varsin paljon treenikertoja perheelliselle ja semityössäkäyvälle. Olen tilanteeseen äärettömän tyytyväinen ja kiitollinen miehelleni, että saamme järjesteltyä molempien urheilemisen näin kivuttomasti!

Keväällä olemme lähdössä yhdessä Nuts Karhunkierros 53 km:lle, joten se motivoi treenaamaan myös yhdessä. Onhan se osin haasteellista, mutta silloin joskus kun pääsemme lauantaisin nauttimaan polkujuoksentelusta yhdessä, lenkki on huomattavasti pidempi, laatuaikaa yhdessä!

Share

Kommentoi