Ladataan...
Minä(kö?)

Kesä antaa mahdollisuuden vapaammalle liikkumiselle ja extempore retkien toteutukselle. Yksi tälläinen retki tuli tehtyä Ähtärin eläinpuistoon porukalla. Sää oli mahtavin ja eläimet liikuskelivat jonkin verran näkösällä. Suurin hitti koko aluella taisi olla vanhan ajan vaatteiden pesupaikka :)

 

Millaisia extempore-reissuja teillä on tullut tehtyä kesällä? :)

Ladataan...
Minä(kö?)

 

Melkeinpä siitä asti kun vakituisen harrastukseni cheerleadingin treenit jäivät tauolle olen laittanut liikunnan kesätauolle. Salilla käynnit jääneet hyvin vähäisiin kertoihin ja syksyn tiukan aikataulun takia päädyin lopettamaan kokonaan salijäsenyyteni. Vaihtoehtoisa olisi toisen kuntosalin jäsenyys tai jooga, täytyy syksymmällä katsoa mikä kiinnostaa eniten. Henkilökohtaisesti rento liikkuminen on itselleni tärkeä ja hyvin positiivinen asia, enään liikunta ei hallitse koko elämääni ja ole pakonomaista. Olen ollut hyvin iloinen kyvystäni ottaa rennosti kerrankin asian suhteen. 

 

Omia erilaisia tapojani harrastaa liikuntaa näin kuumana kesänä on löytynyt yllättävän paljon. Olen hyödyntänyt pihatreenipaikkoja enemmän kuin ikinä. Sisälle salille meneminen näillä keleillä on ollut mahdoton ajatus. Muutamia vaihtoehto harrastuksia tälätä kesältä:

 

Wakeboarding 

Lumilautailijan unelma liikuntamuodo. Laji sai jopa kaipaamaan hetkeksi talvea :). Virkistävää kuumina kesäpäivinä ja yllätti itseni rankkuudellaan. Wakebording- paikkoja nousee Suomeenkin pikkuhiljaa useampia. Suosittelen kokeilemaan vaikkei olisikaan lasketellut, tekniikan oppii melko helposti :). Ja kaatuessa ei satu yhtä paljon kuin lasketellessa. 

 

 

Treenipuistot

Erinäisiä urheilu- ja treenipuistoja alkaa olemaan useammassakin kaupungissa. Paras tapa yhdistää treenaaminen ja ulkoilmasta nauttiminen! Itse suosin treeneissä crossfit-tyyppiä treenejä niistä tämän kesän suosikkini Barbara sekä Cindy. Treenejä voi hyvin muokata ympäristön ja omian tarpeiden mukaiseksi. Teimme ystäväni kanssa Barbaran muunnellusti näin:

5 kierrosta

20 leukaa (avustava puistosta löytyvä leukalaite)

30 punnerrusta 

40 vatsaa

50 kahvakuulaheilautusta (alkuperäisessä treenissä kyykkyjä)

Joka kierroksen jälkeen 3 min lepotauko. Ei aikarajoituksia.

Jooga

Terassille matto, bluetooth-kaiutin, läppäri ja juotavaa. Jooga-treeni youtubevideoiden avulla omaan tahtiini. Jokaisen kerran jälkeen olen yllättynyt kuinka hyvä olo joogan jälkeen on tullut. Olen suosinut tätä kovempien treenien jälkeen avaavana ja kehon rauhoittelu harjoituksena.

Lentopallo

Porukka kasaan ja tunniksi lätkimään palloa verkon yli. Mitä enemmän porukkaa, sitä sujuvammaksi pelin saa :). 

 

 

Sulkapallo

Jos sulkapallohalli on hyvin ilmastoitu niin sisätiloissa mutta miksi ei ulkonakin jos ei tuule liikaa. Kuumilla keleillä hiki virtaa takuuvarmasti ja tässä lajissa itse ainakin olen kehittynyt hyvinkin nopeasti. Kyseistö lajia on tullut harrastettua kerran viikossa läpi kesän hyvällä porukalla. Vasta-alkajille nelinpeli voi olla helpompaa aluksi. 

 

Näillä helteillä olen laskenut liikunnaksi pyöräilyn, lenkkeilyn, uimisen yms jo järkyttävän hikoilu määrän takia. Millasta liikuntaa sinä olet harrastanut kesällä? Onko liikunta pakonomaista vai omaan tahtiin tehtävää? :)

 

Ladataan...

Pages