Mitä tässä mainostetaan?

Missä olet Laura?

Nyt kun Instagram on auennut myös mainostajille, voi kuvavirrassa tulla vastaan sisältöä johon ei muuten törmäisi.

Kuten tämä.

 

 

Mitä tässä sitten mainostetaan?

a. Ulkomaanmatkoja?

b. Nahkaisia (epäkäytännöllisen pieniä) uimapukuja?

c. Sports Illustratedia?

 

 

 

Ihotuotteita! Tietysti.

 

(Kuvakaappaukset Instagramista, @biothermworld )

 

 

 

Laura

 

 

 

 

Share

Kommentit

Nurkkaruusu (Ei varmistettu)

No just ja luultavasti kohderyhmänä naiset???
Taisi tämä mainos mennä kyllä niin pienen kylän verran ohi kohderyhmän sekä lentävän ajatuksen takana on ollut mainostoimiston kynsiä pureskeleva pikkuisen hermostunut sinkkumies, kenellä ei taida olla mitään muuta mielessä kuin nahkaiset uima-asut.
Onkohan Biothermilläkin joku hieman väsynyt ottanut oivaltavan mainosehdotuksen vastaan?
Tai sitten tällä mainoksella yritetään tavoitella ihan eri kohderyhmää, ei siis nykyisiä käyttäjiä naisia kuin mitä alussa ajattelin....eli olisikohan hermostuneet sinkkumiehet ry kohderyhmänä????
Mene ja tiedä!

Laura T.
Missä olet Laura?

Tämä oli kyllä...mielenkiintoinen mainos. Tai ainakin jännä tapa lähestyä ihon hyvinvointia.

En pääse yli tuosta asennosta. Tai tuosta nahkaisesta asiasta.

kao kao
Kao Kao

Mä niin inhoan sitä suosituimmat kuvat ensin järjestystä. Kronologia kärsii ja osa kuvista jää täysin näkemättä, jos seuraa kansainvälisiä suosittuja kanavia. Mur.

Ei ehkä ekana tule mieleen ihonhoito tosta ahtaasta nahkapuvusta. Mut nahka kuin nahka? ööh.. :D

Laura T.
Missä olet Laura?

Minen ymmärrä Instagramin logiikkaa enää ollenkaan - enkä jaksa kyllä välittääkkään haha! Mutta joo...ehkä se on nimenomaan tuo nahka-asia joka tässä alleviivaa mainostettavaa tuotetta...

Ombre By Sara
Ombre

Puolisolta tuli arvaukseksi fake tan ja mä olen mainoksen nähnyt ennenkin ettei arvausta siihen tarvinnut. Mutta mielenkiintoinen aihe markkinoinnista ja mun mielipide (markkinoinnissa työskentelevänä) on ettö tää on aika kaks jakoinen juttu - ymmärrän miksi Biotherm on tällaisen mainoksen laittanut niin markkinoinnin kuin trendienkin yms kannalta, mutta toisaalta ymmärrän ihmisten mielipahan kun tällaisia kuvia sinkoilee ties minkä markkinoinnista.

Itseäni kauneustuotteiden markkinoinnissa tämän tyyppiset mainokset eivät oikein hirveästi ärsytä (kauneus markkinointi onkin melkein pelkästään mielikuvien tuottamista mitä tässäkin kuvassa on yritetty saada aikaan. Tosin mene ja sano sitten että kenelle mainos sitten puhuttelee...), mutta naistenkuvilla kaiken muun turhan myynti kuten alusvaate malleilla markkinoiva meikkisivellin puhdistaja menee minulla yli hilseen ja aiheuttaa mielipahaa - tosin tämä brändi sen aika nopeasti tajusikin että taisi mennä pieleen kun näitä kuvia ei enää nettisivuilta löydy - Tässä muutamia kuvia; (http://www.makeupmuseum.org/home/2015/11/a-makeup-brush-washing-machine.html.)

Minkälaisia kuvia te haluaisitte nähdä ihonhoito brändeiltä?

Laura T.
Missä olet Laura?

Moikka Ombre ja kiitos kattavasta kommentistasi.

Juuri tämä tässä onkin: kenelle mainos on tehty? Ketä sen on tarkoitus puhutella ja miten?

Paljaalla iholla myydään valtavasti tuotteita (ainakin yritetään myydä, luvuista ens osaa sanoa), joten ei tämä mikään uusi juttu ole. Lähinnä päälleliimatun tuntuinen.

 

Ombre By Sara
Ombre

Kiitos Laura mielenkiintoisesta aiheesta :)

Mä jos lähtisin näin nopeesti arvioimaan niin uskoisin Biothermin yrittävän mainostamaan nuorille naisille - joille Candice on tuttu ihanne julkkis ja jotka yhdistävät Candicen Victoria's Secretiin (uskoisin tämän olevan iso ryhmä varsinkin Usassa ja Keski-Euroopassa). Tälle ryhmälle ehkä mainos puhutteleekin kun on 'ihanne' julkkis, vahva poseeraus ja unelma rantaloma taustalla. Uimapuku ja poseeraus varmaan menevät trendien sekä huomionhakuisuuden kanssa yhteen - en usko että siellä takana on mitään henkilökohtaista vaan tarkkaa brändi strategiointia. Tämän tyyppinen poseeraus on todella monessa luksus kosmetiikan mainoksessa just nyt - en tiedä onkohan vaan sattumaan vaan joku ihan okein poseeraus 'trendi'...

Elikkä me varmaan ollaan tämän mainoksen kohderyhmän ulkopuolella - siihen verraten että mua ei hirveesti Candice julkkiksena kiinnosta eikä Biotherm brändinä ole myöskään todella tuttu.

Kommentoi