Terveisiä Ras al Khamahista

Mungolife

Hello Ras al Khamahista!

Me ollaan selvitty perille kun ensin nautittiin Dubaista täysin siemauksin pari päivää. Meillä on kyllä ollut ihan mieletön munkki tän koko matkan tähän asti. Helsingin päässä odotti ylläri, kun meidän oli upgreidattu Turkish Airlinesin lennoillamme business luokkaan. Helsinki-Istanbul -välillä se ei sinänsä niin valtavasti vaikuttanut, toki oli mukavaa kun oli leveämmät mukavat tuolit ja ihan superhyvää ruokaa, mutta sitten Istanbulissa ja sieltä eteenpäin. My God. Ensinnäkin, Turkish Airlinesin lounge Istanbulissa on "something else". Se mesta. Mä oikeesti toivoin niiiin paljon, että meidän Dubain lento myöhästyisi :D Sairaan hyvää ruokaa, ihana rauhallinen jätti-iso paikka, ja kaikkea mitä ihminen vaan voi toivoa. Mini-formularata, golfsimulaattori, leffateatteri (joo), bilispöydät, lepotilat, suihkut ja kaikki mahdollinen. Lisäksi siellä oli aivan valtava juomavalikoima, superhyvää ruokaa ja esim. kakku- ja baklavabuffa. Ihan totta, älytön mesta. Mietin jo mitä sinne maksaa pääsy, mutta valitettavasti sinne ei pääse edes maksamalla, vaan on oltava Star Alliancen joku vähän parempi jäsenyys tai lennot Turkish Airlinesin business-luokassa.

(Nää kuvat on muuten kuvattu mun Huawei Mate 10 Prolla, ja jotenkin aina yllätyn, kuinka hyvää jälkeä tuo kamera tekee vähän haastavammissa olosuhteissa, esim. tuolla loungessa, kun ei ole kirkkaimmat valot yms. Ihanaa, kun joku esine aina uudelleen ja uudelleen ihastuttaa arjessa :)

D poukkoili siellä onnellisena hedelmiä napsien ja jaloitellen ja me söimme mahat täyteen kaikkea hyvää. Ja sitten kun pääsimme jatkolennolle, meinasi leuka loksahtaa auki. Business luokan paikkamme olivat aivan täydelliset! Yölento meni todella mukavasti, kun istuimet sai kaadettua täysmittaisestisängyksi ja Dante nukkuikin tyytyväisenä koko matkan. Jotenkin odotin vaan, että olisi hieman leveämmät istuimet mutta olikin kunnon ykkösluoka-meininki. D nukahti mun syliin, noustuamme liu'utin istuimen makuuasentoon ja nukuimme siinä mukavasti koko matkan. Ahmazing. Olimme Dubaissa perillä 7 aamulla ja jotain kertoo sekin, että D ei kitissyt koko yön aikana yhtään ja meillä oli kailla energiaa mennä koko eka päivä ja puuhailla kaikkea vain nopeilla tunnin päikkäreillä. Koko perhe oli kyllä todella levännyt. Oon aina vähän ylenkatsonut busineksessa lentämistä, mutta pakko sanoa, että onhan se pirun mukavaa lapsen kanssa. Oon ennenkin saanut muutaman upgreidauksen yllätyksekseni ja ne on olleet tosi mukavia matkakokemuksia, mutta näin pienen lapsen kanssa tää oli ihan omaa luokkaansa. Yksin matkustavilla on melko useinkin mahdollista saada upgreidaus, joten noina mun reissuvuosina tuli eri luokat koettua, mutta vasta nyt sitä oikeesti arvosti :)

Dubaissa odotti seuraava ylläri. Jouduttiin hieman muokkaamaan meidän päiväsuunnitelmia täällä ja aluperäisen 7 päivän autovuokran sijaan päätimme ottaa auton koko ajaksi, kun tulimmekin RaKiin vasta eilen. No, varaamamme auto oli varattu nämä kaksi vikaa päivää, mutta "ei se mitään, annetaan tosta teille seuraavan kokoluokan auto samaan hintaan". Bujaka! Saatiin aivan ihana iso maasturi, jossa on kattoikkuna ja kaikki herkut. Perusauton hinnalla :D Jessss. Nyt kolmen päivän jälkeen oon vakuuttunut, että meidän seuraava auto on tuo sama, mikä meillä on nyt vuokra-autona, se on ihan paras! Siinä vaiheessa kun kaikki oli mennyt niin hyvin, mua vähän pelotti se mun varaama hotelli. Kuvissa täydelliseltä vaikuttanut hotelli oli nimittäin viime hetken löytö ja olin ihan varma, että se on ylimainostettu kuvissa. No ei ollut. Kun pääsimme hotellille, odotti meitä suora näköala Burj Khalifalle, 135 neliön iso kämppä, jossa on kolme makkaria, kylppäriä, iso olkkari ja parveke. Ja siis kaksi yötä oli alle 500 € siivouksineen kaikkineen. En nyt muista tarkkaa hintaa, mutta muistelisin, että noin 430 euroa. Sijainti oli ihan mieletön ja kämppä sellainen, että tekisi mieli muuttaa siihen samantien.

(Nää kaikki kuvat on näköala tuolta hotellihuoneesta. Kyseessä on muuten Elite Three Bedroom -niminen hotelli, jonka löysin Booking.comista ja se sijaitsee siis Burj Tower 6:ssa.)

Pari päivää meni siis Dubain keskustan alueella pyörien, piiiitkällä lounaalla Thiptarassa (vahva suositus, Friday Lunch Tasting on n. 45 euroa ja siihen sisältyy 3 kylmää alkuruokaa, 3 lämmintä alkuruokaa, välikeitto, 4 pääruokaa ja 2 jälkiruokaa maisteluannoksina. Ja nää kaikki tosi isoja annoksia ja Thiptaran ruoka nyt on ylipäätään ihan superhyvää. Mulla on Entertainer appi, ja ton sai vielä kaksi yhden hinnalla, joten siinä tuli vedettyä napa täyteen superherkkuja alle 50 eurolla kahdelle. Thiptara on vielä aivan ihanalla sijainnilla, ja ehdottomasti suosittelen tuolla illallista tai lounasta ulkoterassilla, samalla kun nuo suihkulähteet tanssivat vieressä :), illallista parvekkeella nauttien ja muuten vaan Dubain menosta nautiskellen.

Ensimmäinen vähän nihkeämpi osa matkaa oli lähinnä siirtyminen Ras al Khaimahiin eilen, kun olimme ihan tyhmiä, ja lähdettiin pahimpaan ruuhka-aikaan. Siinä sitten jumitettiin hädin tuskin liikkuvassa liikenteessä, pienin matkustaja siinä sitten vielä aiheutti akuutin vaipanvaihtotarpeen, mikä kiukutti tietenkin, ja siinä sitä oltiin keskellä hirveetä ryysistä ihmettelemässä, mihinhän sitä pysähtyisi vaipan vaihtamaan. Ihan hyvin se meni sitten siinä auton takapenkillä kun saatiin pysähdyttyä, mut se pysähtyminen ei käynytkään ihan helposti, vaikka madeltiinkin 5 km/h vauhtia. No, tunnin matkaan meni kolme, ja tultiin aika ryytyneinä RaKiin Jennin ja miehensä luokse. Tosin suihkun ja iltapalan jälkeen olo oli kuin uudella ja pitkästä aikaa kunnähtiin niin meni aamun pikkutunneille höpöttely. Nyt istuskellaankin altaalla, mies ja Dante polskii tuolla menemään ja me vaan nautitaan.

Seuraavaksi luvassa tortillanight ja lautapelejä, joten nyt takaisin ystävien ja rakkaiden pariin, palaillaan huomenna :)

Kommentit

Essiliina (Ei varmistettu)

Pikkuvirhe, mutta kohdehan on Ras Al-Khaimah ;)
Se on kyllä niin lentoyhtiöstä kiinni ja henkilöstä, joka siellä upgreidaa. Vauvan kanssa tulis kyllä aina tarpeeseen. Ihanaa lomaa teille!

Anna (Ei varmistettu)

Käsittääkseni se kirjoitetaan molemmin tavoin, täällä näyttäisi olevan aina kirjoitettu ilman väliviivaa :)

Malla (Ei varmistettu)

Hei, meillä matka ihan pienen kanssa edessä, joten pakko kysyä tuosta turvakaukalosta. Poikanne istuu siinä yhdessä kuvassa koneessa. Saako kaukalon ottaa koneeseen vai oliko näin vain koska lensitte busines-luokassa?

Anna (Ei varmistettu)

Me ollaan lennetty nyt kolmasti Danten kanssa ja kaksi vikaa kertaa ollut kaukalo mukana, kun ystävien vinkistä tajuttiin kokeilla. Oon just julkaisemassa Mungobabyyn postauksen aiheesta, niin sopiiko, että katsot sieltä vinkit :) Postaus on tulossa tänään :)

Krisu (Ei varmistettu)

Kerrotko vielä, miten saa tuon upgreidauksen vai sattuiko se vaan teille?

Anna (Ei varmistettu)

Lentoyhtiöt antaa upgreidauksia välillä matkustajille, joilla on paljon lentopisteitä ko. allianssissa tms. tai muuten tilanteen mukaan, jos näyttää siltä, että esim. economy on täynnä ja businekseen on tullut peruutuksia tai siellä on paljon tila tms :) Käsittääkseni näin, en tiedä kun en ole lentoyhtiössä ollut töissä :)

Heidi (Ei varmistettu)

Rakastan instatiliäsi sekä blogiasi mm. aivan tajuttoman kauniiden kuvien takia! ️ Saatan kuluttaa aikaa lasten nukkumaanmenon jälkeen ihan vain ihailemalla instan kuviasi ja niiden väriharmoniaa Olisiko sinulla mahdollista tehdä postausta kuviesi synnystä? Olisi mukava tälläisenä aloittelevana harrastevalokuvaajana kuulla millä kuvia muokkaat ja miten kuvien asettelut syntyy. Ihanaa lomanjatkoa perheellenne! ️

Ja tietysti myös kuvausvälineistäsi

Kommentoi

You must have Javascript enabled to use this form.