Koneeksi muuttunut

Ladataan...
Onnenpäivä

Aamucardio. Ruokaa. Töitä. Ruokaa. Salille. Kotiin. Ruokaa. Kalorilaskelmia. Treeniohjelmia. Ruokaa. Unta. Jaa niin, onhan minullahan mieskin, kulta anna pusu - mun hauikseen. Ja sama alusta, uudestaan, uudestaan!

Niin kauan kun kone jaksaa hymyillä, on kaikki hyvin.



Takana on kaksi kuukautta säntillistä massakautta enkä jättänyt yhtäkään suunniteltua salitreeniä välistä koko aikana. Salille meno minua ei nyppinyt oikeastaan kertaakaan, koska tulokset paranivat jatkuvasti ja tumppu kasvoi. Ainoa asia joka tuotti vaikeuksia, oli aerobisesta harjoittelusta pidättäytyminen. Erityisen kovilla pää oli silloin, kun paino vain nousi nousemistaan enkä saanut tehdä mitään sen estämiseksi. Kahden kuukauden syöttöporsaana olo tuottikin tulosta. Itkuun pillahtaminen oli lähellä, kun mittaukset kertoivat rasvaa kertyneen ympäri kehoa reilun kolmen kilon edestä. Lohtua tukalaan olooni toi kuitenkin tieto siitä, että lihasmassakin oli lisääntynyt himpun verran.

Seuraavaksi edessä on pitkä ja tuskanhikinen dieetti. Viime viikko kului kuitenkin vielä massakauden viimeisestä kovasta viikosta palautuessa, joten raahauduin salille vain muutaman kerran lämmittelemään kevyesti ja kävin hampaita tuskasta kiristellen hierojalla. Totinen treenaaminen alkoikin sitten tänään. Ohjelmassa oli tuskallisen pitkiä, 15-20 toiston polttavia sarjoja ja pääsin vihdoin hikoilemaan aamucardioiden parissa.

Dieetin ensimmäiset viikot tulee näyttämään tältä:

Maanantai: aamucardio 30 min, rinta-/olkatreeni

Tiistai: aamucardio 30 min, selkätreeni

Keskiviikko: ah, pitkä juoksu- tai pyörälenkki...!

Torstai: aamucardio 30 min, haukkari-/ojentajatreeni

Perjantai: sekalaista vatsatreeniä

Lauantai: Jalkapuntti

Sunnuntai: Pakkolepo

Ravintopuolesta sen verran, että hiilihydraattia ollaan nyt ajamassa alaspäin, proteiinia ylöspäin ja kalorit on pudotettu karvan alle kulutuksen.

Näyttäisi kovasti siltä, että tässä vaiheessa ei joogalle jää aikaa, ei ainakaan niin paljon, että maksaisin studion jäsenyydestä 60 taalaa kuussa. Enkä usko aikaa olevan ihan heti jatkossakaan, sillä mitä pidemmälle dieetissä edetään, sitä enemmän ohjelmassa on aerobista harjoittelua.



Olen aivan hirmuisen motivoitunut. Käytännössä olen jo viikkoja sitten muuttunut koneeksi, joka suorittaa treenit mukisematta kuten on suunniteltu. Nyt kun kuvioihin lisätään vielä entistä orjallisempi ruokavalio jolloin kaikki ruoka päätyy lautaselle vaa'an kautta, ei päähän paljoa pakollisten asioiden lisäksi mahdu. Ja tässä minä olen erinomainen. Kroppa toimii vaikkei pää heti aamusta olisikaan mukana. Kun lihaksia polttaa ja voimat häviää, mieli pakottaa vielä jatkamaan. Tässä päässä ei valitusta sallita. Päättäväisyyden ja pakkomielteisyyden raja on lopulta melko häilyväinen.

Mistä se motivaatio oikein kumpuaa? En voi kieltää etteikö taivaisiin kohonneella rasvaprosentilla olisi osuutta asiaan, tottakai on. Toinen syy on kehitys. Salilla käyminen on siitä kiva harrastus, että tulosten parantuessa motivaatio sen kuin kasvaa kasvamistaan. Kolmas syy on se, että minä todella tykkään käydä salilla. Se on minun juttuni.

Tässä pieni vinkki jokaiselle, joka kärsii salimotivaation puutteesta: onko salitreeni mielestäsi kivaa? Jos ei, niin ei ihme ettei kiinnosta. Ethän syö maksapihvejäkään jos se pistää oksettamaan. Etsi itsellesi laji josta oikeasti pidät, kahvakuulailu, bodypump, crossfit... lajeja on monia. Mikäli mikään liikunta ei kiinnosta, on vika asenteessa. Asennevamma on muuten ihmisen pahin vihollinen.

 

 

Share

Kommentit

Toi on ihan totta tosta motivaatiosta, itsekin joskus siitä kärsinyt kunnes rupes miettimään vaihtoehtoja. Sali muuttuikin hetkeks jumpissa käyntiin, ja sitten rupes salikin taas kiinnostaa ja sillä tiellä edelleen ollaan.

tiiti
ite puin

Mun asennevamma on kyllä mun ystävä, meillä on usein tosi hauskaa yhdessä :D

Nina Enroth
Ninan verkkareissa

Yo, Sinivaara. Oliko niin, että sä treenaat jotain tiettyä tavoitetta kohti? Skaboja, mittauksia, joulukinkkukinkereitä? Mulla on menny ohi.

Mun tavoite on hauskanpito. Oon oppinu valkkaamaan lajit niin, että teen sitä, mistä tykkään. Lajivalintoihin vaikuttaa myös aina senhetkinen vammautumisen taso. Nyt ei esim juosta eikä tanssita.

Vieraileva Hessu (Ei varmistettu)

Millasilla painoilla sä vedät noita tuskallisia 15-20 toiston sarjoja?

Vierailija (Ei varmistettu)

Eilen penkkia 40-45kg - 20 joista n. 5-8 pakkotoistoa progressiivisesti keventaen (tarvii tata selkavammaista apuria siihen). Sama vinopenkkiin, pystypunnerruksiin ym. Viparit/ muut apuliikkeet drop setteina niin ettei postimerkkikaan enaa nouse.

Ensimmaisen penkkisetin jalkeen on jo periaatteessa niin hapoilla, etta kaks seuraavaa settia on melko "rasistisia".

Vierailija (Ei varmistettu)

Hessu, niin -viela, toi kevennys toimii siten notta, viimeisilla jos ei keventaisi, se puntti putoo sukkana alas :-D

A. Sinivaara
Onnenpäivä

Sinäpä sen kaljupäinen aviomieheni sanoit. On muuten rintamus kipeänä tänään, voi hyvänen aika.

Nina: no, omaksi iloksenihan minäkin puuhailen. Tykkään jostain syystä haastaa itseäni ruumiillisesti. Pitäisi ehkä joskus koittaa haastaa älyllisestikin? :D Voima korvaa älyn... Puntti on yksinkertaisen ihmisen harrastus ;) Kyllä minä haluan ihan vain tulla voimakkaammaksi ja olla paremmassa kunnossa. Lähitulevaisuuden tavoite olisi myös saada navanseutu entisiin mittoihin. Ja jos ensi kesänä pystyisi vielä yhdet bikinikuvaukset tekemään, niin sekin olisi bonusta :) kahtellaan ny.

Vieraileva Hessu (Ei varmistettu)

Eli jos maksimi penkissä oli 65 niin 60-70% maksimista? Aika kova, kun toistomäärä kuitenkin enemän kuin tuplaantuu. Upeat lihakset, mutta kyllä sä näet vaivaakin niiden eteen.

Vierailija (Ei varmistettu)

Hessu, maksimista ei tiijjeta mittaa kun ei oo kokeiltu, ja tuokin testi oli vahan niinkuin puun takaa kokeiltu muutama, ei yksi - kun ei silla ykkosella oo mitaan valia (paitsi nuoremmille pullistelijoille :-D )

Ja toi kova toistomaara - kaytannossa noi viimeiset toistot on "limet suussa pureskelua" eli ei se tyontekija enaa paljoo itse nostele. Kay kokkeilee niin tiijjat. Ekalla about 14-15 tienoilla keventaa, toisella about 10 jalkeen, samoiten kolmannella setilla.

Nyt se valittelee tuolla, etta on vahan jaykat paikat

Vierailija (Ei varmistettu)

jäätävät silarit!

A. Sinivaara
Onnenpäivä

Mä olen tavallaan aina ihaillut ihmisiä, joiden ulosanti rajoittuu tisseihin. Voi olisipa oma elämänikin yhtä yksinkertaista.

Vieraileva Hessu (Ei varmistettu)

En mä voi testata, kun se vaatisi 2 asiaa. MUN pitäis mennä salille ja lisäks pitäis saada joku avustaja mukaan. Plus työfyssari kielsi tekemästä tissilihaksille mitään muuta kuin venyttelyä, ellen halua näyttää Notredamen kellonsoittajalta. On kuulemma sen verran painoa etupuolella ja huonoa ryhtiä edistävä istumatyö, että pitäis keskittyä vahvistamaan yläselän lihaksia.

Kommentoi

Ladataan...