Päivän tekniikkavinkki(video) kuntosaliharjoitteluun

Onnenpäivä

Päivän treenivinkkiä pukkaa taas! Tai oikeastaan tällä kertaa tarjolla on yksinkertainen tekniikkavinkki, jolla saadaan puristettua lihaksista viimeisetkin mehut irti, hitaasti ja tuskallisesti. Eikö kuulostakin houkuttelevalta?

Tämä väsytystaktiikka puree erityisen hyvin etenkin jalkoihin.



Oikeastaan voisimme kutsua tätä pientä jippoa väsytystaktiikaksi, tai kuten meillä täällä rapakon toisella puolella - crazy 7's. Ideana on, että tehdään sarja pumpaten seitsemän kappaletta puolikkaita toistoja ensin liikkeen toisessa ääripäässä, sitten seitsemän toisessa ja lopuksi seitsemän (tai enemmän jos menee) kokonaista liikettä. Ja koska sekavasta sanallisesta selostuksestani ei kukaan tajunnut kuitenkaan yhtään mitään, otin teille salilla käydessäni havainnollistavan videon.

Ja taas tyttö irvistää! Eli ensin seitsemän toistoa yläasennossa, sitten seitsemän ala-asennossa ja lopuksi alhaalta ylös asti niin paljon kuin etureisistä irtoaa. Meikäläisellä irtosi näemmä jopa kymmenen toistoa vielä lopuksi, eli ensi kerralla lisää rautaa!

Tätä samaista tekniikkaa voidaan soveltaa esimerkin mukaisesti etureisikoneessa tai vaikkapa hauiskääntöjä tangolla tehtäessä tai takareisikoneessa. Sarjoja teen yleensä neljä kappaletta ja luonnollisesti valitsen hieman normaalia kevyemmät painot, koska sarjat ovat niin pitkiä. 

Eli nappaa tästä vinkki seuraavalle salikäynnille. Crazy 7's aktivoi ja polttaa lihasta taatusti eri tavalla kuin perustreeni.

Huiseja treenejä ja iloista fiilistä kaikille!

 

 

Share

Kommentit

Enne

No mutta täähän näyttää just kivalle! :D

gxz (Ei varmistettu)

Jes! kiitti hyvästä vinkistä, heti kokeiluun!

A. Sinivaara
Onnenpäivä

Kertokaa sitten miten meni ja miltä tuntui! :)

Chic & Fit

Toi on KILLERII! Mutta niin ihanaa ja kiduttavaa <3

Pitääkin kokeilla huomenna. Ootko ikinä kyykännyt tolleen? Kaipa tota voi tehdä millä liikkeellä vaan - tehdäänhän pumpissakin välillä puolikkaita ja joustoja. Mut on toi varmaan parempi tosiaan noilla laitteilla.

Corde

Hullut treenaa tykimmin, eli kokeiluun menee seuraavana jalkapäivänä!

Julia Hoo
Kympin joukko

Lähtee tänään kokeiluun! 

Tosin meinasi mennä aamukahvit väärän kurkkuun kun luin sanan "perustreeni" hiiiieman väärin. 

Aamutreeneissä on näköjään yksi huono puoli. Siihen asti että pääsee salille asti, silmät tuppaavat valumaan kiinni. :D

A. Sinivaara
Onnenpäivä

MinttuNörtti: En suoranaisesti ole kyykännyt noin. Ainoastaan sarjan loppuun, kun ei mene enää kokonaisia, on ollut tapana pumpata 6-10 puolikasta ylhäällä. Aika tappoa sekin :D ja toimii monessa liikkeessä.

Enne

Testin tätä aamulla. En tiennytkään, että tämän mittaluokan polte reisissä on edes mahdollista... :D

Nää treenivinkkivideot on ihan loistavia, kiitos! 

A. Sinivaara
Onnenpäivä

:D Odotahan huomista...

ebe

Huhheijaa, kylläpä muuten tuntui kyykyt hirmuisilta tuolla tyylillä! :D Tähän tyyliin tehtiin liikkeitä jumpissa missä kuljin syksyllä, mutta enpä ole tätä ennen älynnyt yhdistää niitä näin! 

Kiinnostais muuten, minkälaiset venytykset teet  treenien jälkeen, tuon tason treenit varmaan vaatii jo paremmat venytyksetkin? Itse kun olen harvinaisen laiska (tai kuten mies epäili, nautin siitä seuraavina päivinä ilmaantuvasta kivusta... :))venyttelemään, olisi tähänkin kiva saada jotain vinkkiä fiksummilta :D

A. Sinivaara
Onnenpäivä

Hyvä kysymys! Suosittelen venyttämään pikaisesti treenatun lihaksen aina sarjojen välissä. Esimerkiksi kyykkysarjojen välissä sellaiset 10 sek per jalka. Ihan sama juttu käsiä, selkää tai mitä tahansa treenatessa, kun mennään kovempiin painoihin ja tehdään sarjat loppuun asti.

Tuon lisäksi venyttelen läpi treenatut lihakset heti treenin jälkeen ihan perinteisin menetelmin. Jalkoja joutuu kyllä venyttämään vielä seuraavanakin päivänä... ja sitä seuraavana jajaja...heh.

ebe

Kiitos vinkistä! Käsipäivät on olleet kyllä ainoita, milloin itellä tulee venyteltyä sarjojen välissä. Tosin tämä tapahtuu ihan huomaamatta silloin! :D

Täytyypä siis ottaa tavaksi, että seuraavina päivinä pystyisi liikkumaan suhtkoht normaalisti ;) Jalkapäivien jälkeen se on tosiaan yleensä aika mahdotonta... :D

A. Sinivaara
Onnenpäivä

Kyllä minäkin nilkutan, venyttelystä huolimatta aina pari päivää reippaan jalkapuntin jälkeen ;)

Kommentoi