Päivän treenivinkit (käsivarsiin muotoa)

Onnenpäivä

Ja nyt taas kaikki atleetit (ja miksei kotletitkin) katseet tänne! Päivän (video)treenivinkeissä puuhastellaan hauiksien ja ojentajien parissa taljaa apuna käyttäen sekä irvistellään silkasta liikkumisen ilosta. Eli tiedossa on ehtaa treenimatskua eikä mitään söpöstelyä!

Periaatteeni on, että jokainen salitreeni on hieman erilainen. Kun teen joka kerta hieman eri liikkeitä eri järjestyksessä, saan treeneihin vaihtelua eikä lihas pääse rutinoitumaan tiettyyn kaavaan. Koska perinteiset hauiskäännöt ovat kaikille salilla käyville jo melkolailla tuttuja, valitsin tällä kertaa videoitavaksi kaksi hieman poikkeavaa hauisliikettä sekä yhden allien karkoitus-, eli ojentajaliikkeen.

Hauikset ristitaljassa

Olen saanut elämäni hirveimmät hauislihas-poltteet juurikin tällä liikkeellä. Painoa ei taljaan kannata liikaa ladata tai liike muuttuu helposti epäpuhtaaksi ja veto siirtyy salakavalasti olkapäälle ja rintalihakselle. Astu hieman eteenpäin ja pidä kyynärpäät mahdollisimman paikoillaan ja keskity siihen, että puristus tulee hauikselle. Älä anna kyynärpäiden siirtyä eteenpäin! Jos salilla on kaveri mukana, niin omien voimien ehdyttyä saadaan kunnon polte aikaiseksi, kun väännetään avustettuna muutama toisto lisää.

Hauikset ylätaljassa leppoisasti selällään maaten

Tämä on liike, jota en ole nähnyt kenenkään muun tekevän. Ehkä siihen on syynsä, ei nimittäin tule heti mieleen tehdä hauiskääntöjä tuosta vinkkelistä. Joka tapauksessa, tämä liike on taatusti erilainen, muistat vain pitää kyynärpäät mahdollisimman paikoillaan. Mutta varo otsaa! Olen pari kertaa kajauttanut itseäni tangolla otsalohkoon kohtuullisen kovasti ja sen kyllä huomaa...

Ranskalainen vastaotteella taljassa

Oikeasti vain köllöttelen salilla, kuten tätäkin liikettä tehdessä. Niille, jotka ovat tehneet ranskalaista tangolla, pitäisi tämänkin liikkeen sujua kuin tanssi. Tämän liikkeen vaikein osuus on lienee lähtöasentoon pääseminen, itse nimittäin tarvitsen apua, jotta saan tangon käsiini, mutta ehkä te muut olette notkeampia? Kyynärpäät elävät hieman mukana liikettä tehdessä, mutta tärkeää on, etteivät ne sojota suoraan ylöspäin vaan olkavarret pysyvät viistossa. Näin liike on kyynärpäille armollisempi. Huomatkaa muuten tuo taka-alalle ilmestyvä kesämies!

Kun ei salilta tullessaan ole kuitenkaan hehkeä, on sama vähän pullistella.

 

Tänään alkoikin sitten dieettiviikko nro 10. Ajattelin hieman hienosäätää salijakoa, jotta ongelma-alueille saadaan lisää treeniä. Näin ollen palaan takaisin viime keväältä tuttuun jakoon, jossa jalkoja treenataan kahdesti viikossa.



Tulevat treeniviikot näyttävät nyt siis tältä:

Maanantai: Aamucardio 45 min, olkapäät

Tiistai: Aamucardio 30 min, yläselkä/rinta, 15 min intervallia

Keskiviikko: Aamucardio 45 min, takareidet/pohkeet/alaselkä

Torstai: Aamucardio 30 min, hauikset/ojentajat, 15 min intervallia

Perjantai: Aamucardio 45 min, vatsa

Lauantai: etureidet/takamus/pohkeet

Sunnuntai: selällään makoilua sohvalla, moottoripyöräilyä

Kuten Facebookissa viime viikolla mainitsinkin, tulin osallistuneeksi erään paikallisen lisäravinnevalmistajan muodonmuutos-kilpailuun. Homma toimii niin, että lähetin viikko sitten kilpailuun ennen-kuvat, kuuden viikon treenaamisen jälkeen toimitetaan puolivälissä-kuvat ja 12 viikon päästä jälkeen-kuvat. Näistä sitten raati valitsee voittajan ja ilmeisesti myös kansa valitsee oman suosikkinsa. Harmi vain, että oikeastihan olen jo hyvässä vauhdissa dieettiäni ja suuri muutos oli jo tapahtunut ennen kilpailun alkua, mutta josko tässä nyt vielä jotain saataisiin aikaiseksi jäljellä olevan 11 viikon aikana. Tulen tänne sitten kalastelemaan ääniä, kun sen aika on!

 

 

Share

Kommentit

tiiti
ite puin

Pala! Kateellisena huomaan myös, että teidän salilla ei ole juuri ollenkaan tammiruuhkaa. Epistä.

A. Sinivaara
Onnenpäivä

Minä katsos suuntaan sinne aina dinner-aikaan, jolloin muurahaiskansa on ruokailemassa ;)

phocahispida

Hmm. Pitäisiköhän näillä geeneillä ryhtyä atleetiksi.
1,5kk crossailua 1-3krt viikossa. Painoa lähtenyt 4kg ja pohkeisiin sekä reisiin tullut senttejä lisää. Käsistä on lähtenyt, mutta niissä on ollut löllöäkin lähteä.

Salin mittarissa lihasmassaa oli tullut vain rullailemalla sen verran kivasti lisää että henkilökunta tarkistusmittasi kolmesti ja jäi raapimaan päätään lopuksi. 

No okei, ei näillä liikunnoilla fitness-kuntoiseksi muutu kuitenkaan. ;)

Sulla on kyllä unelmien kroppa ! :) Tohon ku itekki joskus pääsis ni ! :)

tsemppiä diettiin :)

-PauPau

sanumaria

Toinen ruuhkatonsalikadehtija täällä vaan hei :D

phocahispida

tiitin ja sanumarian kommenteista päätellen koko loppuvuotta ei tarvitse kytätä aamulla koneella, että saa paikan ohjatuille tunneille. Huh!

Itse teen kanssa hauista ristikkäistaljassa, toimii :)

kultahillokala

Että ku itekki ois noin reipas, mutta ei, toiset on tehty makaamaan soffalla:P Vinkkejä kuntoilun aloittamisen VALTAVAN kynnyksen ylittämiseen otetaan riemulla vastaan:]

Marrri (Ei varmistettu)

Toi hauberi ristitaljassa on kyllä hyvä liike! Ranskista vastaotteella täytyy testata, näyttää tehokkaalle. Myötäotteella on tullut tehtyä, mutta varmaan erilaista tuntumaa saa kääntämällä kädet. Nää sun treenivinkit on hyviä, ovat tervetulleita jatkossakin! :)
-Mari
marrrinblogi.blogspot.fi

Kommentoi