Päivän treenivinkit (takareidet & pakarat)

Onnenpäivä

Suunnatkaahan katseenne tänne, kaikki atleetit siellä ruutujen takana! Tänään esittelyssä on kaksi suosikikseni noussutta jalkatreeniliikettä, joiden pääteho suuntautuu takareiden yläosaan sekä pakaroihin, eli oman termistöni mukaan alaperseeseen. Nämä kaksi helppoa mehut pois -liikettä sopivat mainiosti suurempien ja raskaampien liikkeiden, kuten vaikkapa kyykkäyksen, kanssa superina tehtäviksi.

Jotta sain nämä liikkeet havainnollistettua mahdollisimman selkeästi, suuntasin salille kuvausryhmäni kanssa ja tuloksena näette nyt kumpaakin liikettä sarjan verran liikkuvana kuvana. Eläköön nykyaika ja kamerakännykät!

 

Taka-askelkyykky Smith-koneessa

Sanahirviön taakse kätkeytyy nerokas liike, joka riittävän alas vietynä aiheuttaa sekä maksimaalisen venytyksen että supistuksen takareidessä, takamusta unohtamatta. Liikettä tehostaaksesi tarvitset avuksi steppilaudan. Ja nyt tarkkana: älä tee tätä liikettä raskailla painoilla! Steppilaudan vuoksi polvikulma alas mennessä on niin jyrkkä, että liian raskailla painoilla rehkiessä alkavat polvinivelet taatusti kiukutella. Kuten videolta näkyy, tarpeeksi pitkää sarjaa tehdessä alkaa kyllä kevyemmilläkin painoilla irvistyttämään.

 

Penkille istu!

Ajatuksella tehtynä tämä helppo liike työstää tehokkaasti pakaroita, takareisiä sekä sisäreisiä. Asetu penkille istumaan jalat haara-asennossa, varpaat ulospäin suunnattuina. Ota syliin sopivan kokoinen limppu ja nouse seisomaan. Keskity siihen, että työstät itsesi selkä suorana ylös pakaroita ja takareisiä käyttäen. Ylös päästessäsi työnnä lantiota kevyesti eteenpäin pakaroita jännittämällä. Laskeudu takaisin istumaan ja toista. Kuten videolta näkyy, on itselläni tapana siinä vaiheessa, kun liike alkaa polttamaan lihaksia, pysähtyä alas laskeutuessa puoleen väliin hetkeksi tai laskeutua alas erittäin hitaasti.

Kun yhdistin näihin liikkeisiin kyykyn, penkille nousun, taka- ja sivupotkun taljassa, takareisikoneen, askelkyykyn, nasevan pakaraliikkeen käsipainoilla tehtynä sekä pohjetreenin, sain aikaiseksi ihan kohtuullisen takareisi-pakarajumin, joka tuntuu vielä tänäänkin, kolme päivää treenin jälkeen.

Ja paloihan sillä keikalla muutama kalorikin.

 

Kertokaa toki jos kiinnostaa enemmänkin nähdä treenivideoita, niin nappaan kuvausryhmän toistekin mukaani salille.

 

 

Share

Kommentit

Kyllä tuo peppuosio on myös täällä aina mielessä. Penkille istuminen on kyllä hyvä vinkki pitkään aikaan! kiitos!

Mitään ei ole vastaan jos treenivideoita tulee lisääkin!

Vierailija (Ei varmistettu)

Kiitos tästä, treenivideoita olisi kiva nähdä enemmänkin.

Vierailija (Ei varmistettu)

Kyllä kiitos, lisää videoita!

Chic & Fit

Hei cool, videoita! Ja tulee 100% varmasti omaan peppuohjelmaan mukaan, sen verran tehokkailta näytti. Ja onnistunutta lopputulostahan olemmekin saaneet blogissasi ihastella :)

lone star (Ei varmistettu)

Tuntui "hyvältä" jo pelkkä katsominen :). Wow!

annaH
Someday but not today?

Joku olkavarsien reenausvideo olis kiva :) etenkin vinkkejä, miten "alleista" saa ns.löysät pois, kaivataan :D

Enne

Penkille istu! lähtee heti testaukseen. Kiitos ja lisää videoita vaan kehiin :)

Loistavaa! Peräosasto onkin ollut vaan prässin ja smith-kyykyn varassa viime kuukaudet, uusia vinkkejä tosiaan tarvittiin :)

 

 

Idu (Ei varmistettu)

Mahtavaa! Todellakin kiinnostaa. Eilen juuri painiskelin itse sen kanssa, miten saan vatsatreenistä kiinnostavan ja monipuolisemman..

Vieraileva Hessu (Ei varmistettu)

Kaikki uudet ideat on aina tervetulleita. Varsinkin kerta videon, koska ne kertoo enemän kuin miljoona sanaa. Mä en ole koskaan tullut ajatelleeksi tota steppilautaa kyykkyjen apuna. Käytätkö lautaa apuna myös muissa askelkyykky suunnissa?

Treeniä (Ei varmistettu)

Joo lisää treenivinkkejä! ja ruokavalioon liittyviä vinkkejä! Olen käynyt pitkään salilla, mutta yleensä muun urheilun tukena ja kuntoutuksen vuoksi. Nyt kun olen ollut vihdoin siinä tilanteessa elämää jo 7kk, että voin panostaa salilla käyntiin niin pitäisi oppia enemmän liikkeitä, joissa tarvitaan entistä vähemmän "koneita". Kiitos :-)

Saara S.
Saara Sarvas

AUUUUH miten pitkä tuo taka-askelkyykysarja :D Videot on loistavia, niitä lisää aina!

sinisiipi
Seikkailu Aasiassa

Mäkin olin näistä ihan innoissani, etsiskelen urheilublogeista treeni-ideoita ja motivaatioa ja tämä blogi on kyllä siinä mielessä erinomainen! Videiosta tekniikankin näkee paljon paremmin, kuten joku jo totesikin. Pakko vielä loppuun todeta, että toi jalkatreeni kuulosti niin pahalta, että pystyisin tuskin tehdä puoliakaan, joten en voi kuin ihailla:)

A. Sinivaara
Onnenpäivä

Selvä, toiveenne on kuultu :) Eli tulevaisuudessa on luvassa lisää treenivideoita :)

Kommentoi