Della Marga teki sen taas

Ladataan...

Satuin poikkeamaan Della Margassa katsomassa, josko aletiskiin olisi päätynyt vahingossa YSL:n tai Chanelin asusteita - ei ollut, ainakaan vielä. Huomasin samalla, että liikkeen valikoimiin oli tullut lisäksi Valentinon ja Dolce & Gabbanan laukkuja (ei siis D&G:n, jota liike on tähän mennessä pääosin luotsannut).Mahtava lisä - nyt Helsingistä saa taas paremmin näitäkin syksyn mainoskuvissa näkyviä laukkuja.
Ainoa asia, jota usein olen ihmetellyt on se, miten liike saa pidettyä Chanelin ja YSL:n edustuksen ja onnistuu vielä saamaan tällaiset merkit lisäksi valikoimiinsa? (Syy on varmastikin pitkälti sama kuin se, miksi loppiaisviikonloppuna kaupat ovat auki - sesongin ostovoima.)Hienohan tuo tarjonta toki on! Ainoastaan puitteet ja tapa hoitaa PR:ää ei aina mielestäni vain ihan vastaa merkkien tasoa. No, ei siitä sen enempää - tervetuloa vain! Eli nyt Rockstud- ja Miss Sicily -laukkujen hakuun! 
A/W 2013 mainoskuva/Valentino.com
PS. Huomasin kuvia hakiessani, että myös Valentinon nettikauppa toimittaa Suomeen...
A/W 2013 mainoskuva/Dolcegabbana.com

Share
Ladataan...

Kommentit

helinakeiju (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/08316782205797980139

Mä olen miettinyt ihan samaa. Olen tasan kerran käynyt ko liikkeessä ja fiilis oli todella ikävä. Ei heitä sanota, ei palvelua, ei mitään.
Ok, mun ulkonäkö ei ole mallin luokkaa ja vaatteetkin ovat jotain muuta kun luksusta. Mutta muistan kun ostin Vuittonin laukun Tukholmasta. Vettä satoi ja mulla oli siinä samalla vähän ripsari levinnyt ja oikeesti kukaan ei näytä kauniilta vesisateessa.
Ja mitä palvelua sieltä sainkaan !!!

No, ehkä he eivät siellä tiedä mikä on homman nimi ja kun tekevät täsmäiskuja, ovat tekijät aina ulkolaisia.
Ja käyhän siellä kauppa. Serkkuni on halunnut jotain Chanelin laukkua jo muutaman vuoden ja on edelleen odotuslistalla. Eli kaikki mitä tulee, menee myös kaupaksi. Eiköhän noissa on "katteet kuitenkin kunnossa".

M (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/14341279546494832218

Oi kiitos, kiteytit tämän tosi hyvin! Ja samalla brändäyksen yhden kulmakiven.
Käyn itsekin aina liikkeissä "tankkaamassa" tuota tunnelmaa. Reissussa saatan mennä viimeisenä päivänä uudestaan ilman mitään asiaa, vain nauttimaan vielä hetken tuosta. Olen ilmeisesti jäänyt kyllä vähän koukkuun tuohon tunnelmointiin...Ensimmäisillä reissuilla kävin systemaattisesti kaikki minulle merkitykselliset liikkeet läpi vain yleissivistyksen vuoksi ja oli mahtavaa nähdä lehtien sivuilta jutut livenä :)

Kyllä ehdottomasti tuollaiset tuotteet ja brändit ansaitsevat kuunnolliset puitteet ja viimeistellyn palvelun.

M (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/14341279546494832218

Olen kuullut myös samaa ja tuo tosiaan näkyy fiiliksessä.

BagMiss (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/05635119984296139680

Minä olen myös ollut kuulemassa.

M (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/14341279546494832218

Mälsää, ei pitäisi koskaan aliarvoida asiakkaita. Tekisin myös samoin, saisi myös varmasti hienommin pakattuna :)

helinakeiju (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/08316782205797980139

Itse olen 5 th Avenuella, Tiffany.llä saanut ERINOMAISTA palvelua !!! kun ostin n 100 usd hopeisen korun. Ja kun lähdin pois, hississä hissipoika jutteli ja kysyi löysinkö jotain kivaa jne jne.

Ystäväni pari vuotta sitten oli joulun alla Furlan liikkeessä Roomassa, espanjalaisten portaiden luona, ja liike oli aivan täynnä asiakkaita, tietenkin. Tiesi tarkkaa mitä haki, meni lapun kanssa liikkeeseen ja myyjä selitti lompakkoon, tai avaimenperään, luult halvin mitä liikkeessä oli, hoito-ohjeita ja silkkipapereihin paketoi ostoksen.

Joissain vaan se palvelu tulee automaattisesti ja jossain ei.

helinakeiju (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/08316782205797980139

ja minä myös. Ystäväni ystävä on ollut liikkeessä töissä ja ei kauaa viihtynyt. Henkilökunta-alennuskin oli huimat 10 % tietyistä tuotteista, ei kaikista, koska ne muut menee muutenkin hyvin kaupaksi.

M (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/14341279546494832218

Tiffanyltä saa kyllä mahtavaa palvelua ja varsinkin nuo hissipojat ovat piste i:n päälle.

M (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/14341279546494832218

On aina mukavampaa ja elämyksellisempää ostaa tuotteet merkin omasta myymälästä, mutta välillä ei pysty odottamaan :)

Ok, no se selittää tuon Köpiksen hinnoittelun (on muuten TOSI hinnakas kaupunki muutenkin) ja hyvän tarjonnan. Itsekin löysin sieltä juuri oikean värisen ja kokoisen vyön, niin ei sitä harvinaista kertaa voinut jättää hyödyntämättä…
Ihanaa viikonloppua!

M (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/14341279546494832218

Kiitos kommentistasi ja tiedosta! Onpa erikoista tuo jonotus - ja vielä vuoden sellainen! Ei varmasti Chanelin omissa liikkeissä odotella noin, vaan mukaan lähtee se, mitä hyllyiltä löytyy. Eihän Luxbagissäkään jäädä jonottamaan Luggagea vaan nopeat syövät hitaat.

Mikko – Private Blend

Oikea asenne :)
En tiedä, onko jossakin haluttummassa tuotteessa sitten ollut tuollaista listaa. Toki kiva, että näitä merkkejä on Suomessa, mutta arvostan myös myymälän ilmapiiriä ja siksi teen pääosin ostoksia matkoilta liikeiden omista myymälöistä. Olen myös huomannut, että DM:n hinnoissa on n. 20-30% suomilisää...
Aurinkoista kesää!

Mikko – Private Blend

O-ou, vaarallinen liikenteenlähde ;) Mutta kerrankin asiaa!
Oi voi, en ihmettele. Tuo kiteyttää mielestäni paikan linjan hyvin...
Ottaisin ehdottomasti yhteyttä suoraan Saint Laurentin asiakaspalveluun. Sieltä vastataan kyllä nopeasti, ja ystävällisesti.

Mrs Four (Ei varmistettu)

Ei todellakaan Luxbag ole yhtään sen parempi luxsusliike.
Siellä on ollut todistettavasti käytetty tuote myynnissä UUTENA!

BagMiss (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/05635119984296139680

Hienoja uutisia taas sinulta!! Uusia merkkejä on aina hieno saada kaupunkiin.

Niin ja sitten tuo toinen puoli, olen aivan samaa mieltä kanssasi. Puitteet ovat hieman vaatimattomat, mutta suurempi puute on mielestäni tuo PR, kuten asian hyvin ilmaisit. Liikkeen nettisivut ovat todella surkeat, fb-sivut päivittyvät silloin tällöin ja asiakaspalvelu on olematonta, (aivan kuten helinakeiju tuossa edellä mainitsi). Minun täytyy myöntää, että tämä on ainoa liike Helsingissä, jossa en tunne olevani toivottu asiakas. Tämän tason liikkeessä minun mielestäni se ei ole hyväksyttävää.

M (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/14341279546494832218

Joo nuo kuvat ovat kauniita - hyvä, että en ottanut liikkeestä ;)

M (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/14341279546494832218

Kuulostaa tiukalta ja selittää tuota myyjien käyttäytymistä...

M (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/14341279546494832218

Voi ei! Toivottavasti lisä ei kuitenkaan ollut todellisuudessa aivan kohtuuton ja hyvä, että sait upouuden! Se on kuitenkin klassikko ja hinta tulee kyllä nousemaan merkin omissakin liikkeissä.
Olen itsekin ostanut Tanskasta Hermès'n rannekkeen ja siinäkin taisi olla enemmän lisää kuin pelkät valuuttaerot. Tosi mälsää.

M (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/14341279546494832218

Kiitos Hulda, hyvä kommentti! Tuossa on monta oleellista seikkaa!
Mukavaa viikonloppua :)

M (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/14341279546494832218

Kiitos :) tämä 'kevyt' turhautuminen on poltellut mieltäni jo kauan, joten hyvä huomata, että en ole yksin.
Mukavaa viikonloppua :)

M (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/14341279546494832218

Ei mitään - vaikka tässä tuli nyt vähän negatiivisia sävyjä, mutta ihan aiheesta. Kivaa viikonloppua! :)

Mikko (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/14341279546494832218

Oho, no tuo on aika pitkä odotusaika! Tuossa on sattunut kyllä joku moka - en oikein muuta selitystä keksi edes DM:ltä.
Kannattaa kyllä katsoa noita matkoilta - toivottavasti löydät jotakin ihanaa! :)

Alexander (Ei varmistettu)

Ikävä sanoa, mutta se on niin asiakaskohtaista, vaikka ei pitäisi. Kuten sanoin, saan aina loistavaa palvelua ja DM:n tytöt ovat ihania. Tähän vaikuttaa toki se, että olen ostanut sieltä useamman kerran ja käyn siellä aika tiheään tahtiin.
Toinen loistava paikka on Luxbag, mistä saa erinomaista palvelua. Ostan mielelläni merkkilaukkuni paikoista, joissa palvelu toimii, sillä se on niin tärkeää (ainakin minun mielestäni).

Alexander (Ei varmistettu)

Samaa mieltä. Olen pari kertaa tehnyt hyvät löydöt; eilen kävin ostamassa Givenchyn Antigona Envelope-clutchin, viimeinen kappale, ja vieläpä -30%. Noin kuukausi sitten ostin Marc Jacobsin clutchin, viimeinen kappale ja -50%. On mahtavaa viedä viimeinen kappale ja vieläpä alennuksien kera, hehe :) Hyvää viikonloppua!

Mikko – Private Blend

Kuulostaa hyvältä! Sattuiko tuo Jacobs olemaan sellainen vihreä? Muistan nimittäin itse katsoneeni sellaista lentokentällä, missä merkkiä pääosin aikoinaan oli.

Alexander (Ei varmistettu)

Ei, vaan tuollanen kiiltävä punaruskea. Seuraavana Must have- listalla on Balenciagan Cable Shopper - se on täydellinen!

Mikko – Private Blend

Ok.
Se on hieno, katsoin sitä myös! Minulla on Papier A3, mutta se on sitä pehmeämpää nahkaa - ei läheskään noin tukeva.

Alexander (Ei varmistettu)

Näyttää kivalta myös! Hieman liian pehmeä mun makuun, tosin.
Oletko koskaan käynyt Theodora Second Hand Shopissa Merimiehenkadulla? Löysin sieltä tänään Chanelin beigen vintage-clutchin, ja sain tingittyä itselleni hyvän hinnan (ovh. 890€, nyt hinta mulle 750€!), mutta en ostanut sitä vielä, sillä en uskalla luottaa. Mitä mieltä olet? Onko kokemuksia?

Alexander (Ei varmistettu)

Itseasiassa linkkaan tähän laukun Theodoran sivuilta:
http://www.theodora.fi/tuotteet.html?id=7/574

Alexander (Ei varmistettu)

Mitäköhän sekoilen? Eihän tuo mikään clutch ole. :D

Alexander (Ei varmistettu)

Tänään puhuttiin Dellan tyttöjen kanssa, ettei voi vannoa varmaksi. Mä tarvitsisin ammattilaisen mukaan katsomaan, oma tuntemus ei riitä. Lähtisi kyllä niin hyvällä hinnalla! We'll see :)

Mikko – Private Blend

No eihän noista vintage-tuotteista koskaan voi olla 100%-varma ja toki DM-myyjät toivovat, että ostaisit heiltä :)
Käy katsomassa ja katso miltä vaikuttaa. Jos mukana on aitouskortti tms. niin aina parempi.

Alexander (Ei varmistettu)

Eivät he varmaan kyllä siksi ole epävarmoja tuotteen aitoudesta, että ostaisin heiltä :)

Anonymous (Ei varmistettu)

Omat kokemukseni Della Margan palvelusta ovat myös kielteiset. Kuvailisin palvelua lähinnä junttimaiseksi. Yhden Chanelin laukun olen sieltä kerran ostanut.

M (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/14341279546494832218

Onpa erikoista - luulisi, että raha on tervetullutta liikkeelle.

M (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/14341279546494832218

Tämä aihe tosiaan herätti keskustelua! :) Asiallisia purnauksen syitä! Mutta tuo pointtisi Suomen saatavuudesta on totta - täältä voi tosiaan löytyä helmiä, kun ne kerran tänne rantautuvat! Mahtava alelöytö ja myös tuo haave! Kivaa viikonloppua :)

nonames (Ei varmistettu)

minkä mallisen chanel laukun näit ranskassa 1300eurolla? oliko kyseessä 2.55 vai se perus classic? itse haluaisin ostaa jommankumman ennen marraskuutta. Tänään juuri kävin Nina´s liikkeessä ja sieltä saa aina upea palvelua omistajalta, mulla oli ennenstään huono maku liikkeest yhden myyjän takia ja muistin että itse omistaja on kivempi joten oli ihana että hän itse palveli minua tänään, DM on kauhea liikkee. Ne katselee miten asiakas pukeuttuu ja muutenkin töykeit, omistaja on vielä pahempi. Meinasin mennä sinne ostaa chanel laukku mutta se omistaja katsois pahasti ja varmaan luulisi että rahat varastettu XD ku tummanainen alkaa ostaa kallista laukkua. Aion myös käydä LV liikkeessä ostaa asusteita heti kun ehdin kun olen heistäkin kuulut huonoja juttuja

Mikko – Private Blend

Tuo PST-malli taisi olla sellainen neliön mallinen, joka on päältä auki. Mutta ilmeisesti sen valmistus on lopetettu. Klassikot ovat kyllä huomattavasti kalliimpia, mutta omista liikkeistä löytyy varmasti edullisempiakin malleja.
Kannattaa mieluummin ostaa merkin omasta liikkeestä, jos vain mahdollista. Dellassa voi olla 1000 e hintalisää..
Nina'silla ja Vuittonilta olen saanut aina hyvää palvelua, joten sinne vain!

Mikko – Private Blend

No kyllähän siellä on ihan ok palvelua, mutta se kokemus on aina vähän laimea... Mieluummin ostan omista liikkeistä.
Niin onhan siellä ihan kivat alet, mutta lähtöhinnoissa on usein n. 20-30 % ekstraa joten alennusta tulee helposti vain 20%. Suosittelen katsomaan nettikauppoja tai omia liikkeitä.

Mikko – Private Blend

Theodora on kyllä tuttu, mutta en ole kyllä ostanut sieltä mitään. Pitäisi kyllä olla ihan luotettava ja aitoja tuotteita. Tuo ainakin näyttää lupaavalta ja edustaa kyllä juuri vintagea parhaimmillaan.

Mikko – Private Blend

En minäkään ehkä palautettua tuotetta heittäisi pois, mutta ehkä jokin pieni alennus olisi hyvä.

Anonymous (Ei varmistettu)

Vielä viikko sitten olisin kertonut että mä olen aina saanut hyvää palvelua Della Margassa mutta piipahdin siellä perjantaina, tarkoituksena löytää korkkarit. Ei tosiaan kiinnostanut liikkeen tyttöjä palvella, ei tervehditty tai tultu kysymään että tarvitsenko apua. Myyjiä kiinnosti paljon enemmän keskustella vartijan kanssa ilmeisesti jostain aiemmasta baarissa käymisestä tms. En jäänyt kovin kauaksi aikaa kuuntelemaan.

t.Tiiu

M (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/14341279546494832218

Tuo sana kuvailee aika hyvin palvelua :)

M (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/14341279546494832218

Erikoiset toimintatavat kyllä heillä...

Norppa (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/16805695377413130852

Mä en ole koskaan Della Margassa käynyt, joten en osaa kommentoida heidän palveluaan millään lailla, mutta oudolta kuulostaa. Olen nimittäin käynyt yhdessä jos toisessakin luksusliikkeessä melkein kaikkialla maailmassa. Harvoin olen ostanut mitään, mutta musta on mukavaa mennä ihailemaan ja katselemaan kauniita tavaroita. Palvelu on kautta linjan Vuittonilla, Diorilla, Guccilla, Coachilla, Tiffanylla, Chanelilla, you name it, ollut erittäin ystävällistä. Vaikka olen sanonut, että olen vain katselemassa, niin silti myyjät ovat tarjoutuneet esittelemään tuotteita ja kertoneet olevansa heti valmiina auttamaan, jos vain sitä tarvitsen. Kun olen jotain pieniä juttuja ostanut, ostoksiani on kohdeltu, kuten olisin ostanut jonkun kymppitonnin laukun ja pakattu aivan yhtä kauniisti kuin suuremmatkin ostokset. Ja aivan tavallisissa arkikledjuissa olen ollut liikkeellä (eikä sen pitäisi mitään vaikuttakaan).

Siinä on mielestäni oivallettu jotain olennaista. Ei sillä ole merkitystä, vaikka joku olisikin vain katselemassa, eikä juuri sillä hetkellä olisi potentiaalinen ostaja. Tilannehan voi muuttua vaikka seuraavana päivänä! Kannattaa pitää huolta, että omasta brändistä/liikkeestä on silloin jäänyt hyvä mielikuva. Isäni kertoo edelleen, kuinka sai Englannissa 60-luvulla 16-vuotiaana kielikurssilaisena upeaa palvelua Jaguarin liikkeessä sakettipukuiselta myyjältä. Kokemus jäi niin mieleen, että jos hän olisi ikinä päättänyt hankkia luksusauton, valinta olisi ehdottomasti ollut Jaguar.

Sitten on vielä se pointti, että Della Margan "palvelu" kuulostaa olevan huonon bisneksen lisäksi ihan vain puhtaasti junttia ja moukkamaista. Jos myy classyja merkkejä, niin se minusta velvoittaa myös classyyn käytökseen.

M (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/14341279546494832218

Toivottavasti saat vinkkejä tästä! Eikö tuo nahka ole aika kiitollista? Ainakin Bottega ja Céline suosittelevat, ettei laukkuja edes kannata suojata millään aineella. Välttää vain kaikkea :) ja säilyttää dustbagissa.

Anniina (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/15513755593430322304

Niin itsekin luulen, että Caviariin ei pahemmin mitään aineita laiteta..Toinen juttu ollut sitten taas Mulberryn laukuissa. Kun Celinen saan niin selvitän kyllä samalla kaikki mahdolliset takuut ja hoito-ohjeet perin pohjaisesti :)

M (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/14341279546494832218

Joo ei kannata laittaa! Eikö siinä ole jo sellainen suojapinta itsessään. Käytät vaan ja nautit!
Ja kiitos, nyt tajusin, että itselläni tuo suojaustarve tulee Mulberryltä! Siellä ostoelämykseen kuuluu se suoja-aineen suihkutus. Ja moni niistä laukuista sitä kyllä hyvin kestävät ja vaativatkin.

Mikko (Ei varmistettu) http://www.blogger.com/profile/14341279546494832218

No tavara on kyllä aitoa, mutta sisäänostoissa on tehty mielenkiintoisia ratkaisuja. Nina's on muuten tosi jees, mutta välillä palvelu voi olla vähän töykeää.

Mikko – Private Blend

Tämä ei valitettavasti yllätä... Käsitääkseni ihan kuluttajansuojalaissakin on määritelty oikeus edes vaihtaa tuote. Ja kun on vielä kyseessä saatu lahja!

Ainakin kaikissa muissa liikkeissä on edes mahdollisuus saada vähintäänkin oikea koko tai muu tuote, esim. LV:llä.
Ja sitten kun tulee vielä tuo asiointikokemus ja palveleminen, joka sinun kohdalla jäi nyt aika huonoon pisteeseen. Tosi harmillista - buu!

Anonymous (Ei varmistettu)

Minua on kyllä aina palveltu Della Margassa vaikken ole mitään ostanut. Myyjien palvelutapa on kyllä aina vähän luotaantyöntävä. Seistään nökötetään liikkumatta siellä vitriinien välissä ja tuijotetaan niin, että asiakas saa kyllä katsella, mutta väistellä myyjää ja ei tunne kyllä oloaan tervetulleeksi. Parikymppisiä pimuja siellä viimeksi oli myyjänä. En viihtynyt kauaakaan chanel ja ysl vitriinien luona, kun muutaman harakan katseet melkeen polttaa selkään reijän. Kyllä myyjän pitää tervehtiä ja palvella apuaan, mutta jonkinlaisen katselurauhankin voisi tajuta antaa.

Pages

Kommentoi

Ladataan...