Farfetch Helsinki

Ladataan...

Kävin tutustumassa viimein Miltton Showroomille pystytettyyn Farfetchin shoppiin, joka on ensimmäinen maailmassa. Tämä on siis Amexin, sanoisinko powered, pop up -kauppa. Amex avaa kummasti ovia :) Amex Offline -kauppa on auki vielä tämän viikon, joten pistäydy fiilistelemässä tuotteita huomenna tai lauantaina!


Nettikauppana Farfetch on toki tuttu ja tarjoaa mahtavan valikoiman tuotteita ja tuo yli 300 muotikauppaa kotiovellesi. Tuolta kannattaa katsoa etenkin, jos etsit laajempaa valikoimaa tai jotakin tiettyä, josta on loppunut koko muualta tai olet et saa mielestäsi jotakin kaupunkilomalla ostanutta jäänyttä.

Amex Offline -kauppa on tuonut herkkuja Helsinkiin sekä naisille että miehille.

Rekeillä vaatteita muun muassa Proenza Schoulerilta, Marnilta, Alexander McQueeniltä...

Mukana myös kenkiä ja laukkuja.

Oli kiva nähdä tämä suitsuttamani Valentinon laukku myös livenä.

Nyt aukesi Loewen Puzzle myös minulle! Tämä uusi versio toimii hyvin myös miehellä.

Kiitos myös hyvästä valikoimasta miehille! Nyt voi käydä hypistelemässä ja koittamassa klassikkotakkeja.

Valentinon collegessa on hauska yksityiskohta, eikä Alexander McQueenin koristeessakaan ole vikaa.

Valentinon color blocking

Saint Laurentin salkku olikin juuri vähän harkinnassa, toisella puoliskolla.

Kannattaa piipahtaa, jos vain ehdit. Minusta on aina hauskaa käydä hypistelemässä ja fiilistelemässä konkreettisesti tuotteita, joita ei muuten saa Suomesta. Tai ostaa jokin tuote vaikka heti mukaan ilman lähetin odottamista.

Vierailua emännöi superstailisti Minttu Vesala. Oli hauska myös rupatella hetki Mintun kanssa muodista ja nettikaupoista. Olen aina ehkä vähän pelännyt Minttua ja oli kiva todeta kuinka mukava ja rento hän on :)
Mietimme muun muassa sitä, miten verkkokauppoja voisi kehittää tai miten verkkokauppa tai sen hyvät puolet voisivat olla mukana kivijalkakaupoissa. Mitä mieltä olet? Minkä verkkokaupan ominaisuuden toisit kivijalkakauppaan tai mitä tekisi verkkokaupasta entistä paremman?

Share

Kommentit

sonsaa (Ei varmistettu)

Täällä ilmoittautuu kyllä yksi vankkumaton kivijalkaliikkeiden kannattaja. Mulle kauniiden tuotteiden katselu, sormilla hypistely, materiaalin tunnustelu, ompelutyön tarkastelu ja päälle sovittaminen ovat niin suuri osa ostoskokemusta ja lopulta myös ostopäätöksen tekoa, että verkkokauppaan mut saa asioimaan ainoastaan silloin, kun tiedän aivan tasan tarkkaan mitä tarvitsen (osa kosmetiikasta, jotkut kirjat). En myöskään millään jaksa sitä palautusruljanssia, mitä ainakin omiin verkkokauppaostoksiini valitettavasti usein sisältyy vaatteiden osalta, kun tuote ei miellytäkään istuvuuden/värisävyn tms. puolesta. Toisaalta kivijalan heikkous verrattuna verkkokauppaan on se, että se on haastavampi saavuttaa niin aukiolojen kuin välimatkojen puolesta. Ymmärrettävästi myös kivijalan kiinteät kustannukset ovat korkeammat, jolloin on vaikea kilpailla hinnalla, ja tila esillepanolle on rajallinen. Molemmissa puolensa!

Mikko – Private Blend

Mitali sinulle :) Ihan totta. Itsekin tykkään käydä kaupoissa usein vain fiilistelemässä, vaikka en ostaisi mitään. Eikä nettikauppa tosiaan pysty tarjoamaan samaa elämystä kuin kivijalka. Vaikka paketointiin jne. olisi kuinka panostettu. Valikoimat Suomessa vain ovat sen verran kapeammat, että välillä on pakko noutaa kauempaa tuotteita. 

sonsaa (Ei varmistettu)

Mikäs sen parempi syy kierrellä matkoilla kaupoissa kuin Suomesta poikkeava valikoima ;) Tuntuu myös, että lomalla kauppojen kiertelyyn on ihan eri tavalla aikaa, liikkeitä tutkii avoimin mielin ja sitten niitä löytöjäkin osuu kohdalle. Lähes poikkeuksetta matkalaukussa kulkee kotiin joitain uusia aarteita ja sitten arjessa kyseiset löydöt piristävät viedessään takaisin lomamuistoihin. Win-win!

Mikko – Private Blend

Ihan totta :) Olen kyllä nyt ollut vähän huono noissa matkamuistojen hankkimisissa... Pitää skarpata!

Kommentoi

Ladataan...