Fillarihaaveita

Ladataan...
Pumpui

Nyt kun en ole päässyt treenaamaan reiluun puoleentoista viikkoon, olen ehtinyt ajatella kaikenlaista. Esimerkiksi fillareita.

GoExpossa tein sen virheen, että menin hipelöimään polkupyöriä. Kotitallista löytyy uskollinen Kona Dew Plus ja mummomallin kauppakassipyörä, mutta himottaisi ainakin saada yksi lisää. Ja haluja on melkoisen helppo perustella itselleeen. Haluaisin nopean ja kevyen työmatkafillarin. Ja kun minulla olisi uusi pyörä, voisin tehdä Konastani kunnon retkipyörän, eli vaihtaa siihen hitusen kestävämpiä osia, nousukahvat ja muutamia muita juttuja. 

Ongelmaksi vain on muodostunut valinnan vaikeus. En nimittäin millään pääse itseni kanssa yksimielisyyteen siitä, millaisen pyörän haluaisin. Tässä avainkysymykset:

Vaihdepyörä vai ei?
Sinkula, fiksi vai käännettävällä navalla?
Kippurasarvet vai bullhorn-tanko?
Superkapeat nakit vai hitusen paksummat renkaat?

Kun näistä pääsisin konsensukseen, olisi hitusen helpompaa lähteä etsimään mieluisaa mankelia. Yllä olevan havainnekuvan Bianchi Pista on kummitellut mielessäni, samoin toinen messuilla kuolaamani kaunotar, Pelagon Sibbo.

Voisinkohan ruveta fillareiden Imelda Marcosiksi?

 

Share

Kommentit

Suvi K.
Sisunainen

Toiset miettii ostaisko kolmannen pyörän, mä mietin pitäiskö se yks viedä huoltoon edes kerran viidessä vuodessa, kun se nyt kuitenkin kesällä pääasiallinen kulkuneuvo on... :D

Lotta Katariina
Pumpui

Huoltaminen kannattaa välillä :D

Jenss1 (Ei varmistettu)

Kokeile ihmeessä yksivaihteista! Elämä hymyilee ihan eri tavalla, kun ei tarvitse murehtia vaihteiden säätämistä. Varsinkin, jos sulla on jo vaihdepyörä, jota voit tarvittaessa käyttää retkeilyyn tai pidemmille taipaleille. Ohjaustankojen ja renkaiden vaihtelu käy myös huomattavasti helpommin yksivaihteiseen, joten voit aika vähällä vaivalla testailla noita pohtimiasi asioita.

Muista kuitenkin, että universaalien fillarisääntöjen (http://www.velominati.com/the-rules) mukaan oikea määrä fillareita on n+1, jossa n = nykyisten fillareiden lukumäärä.

Lotta Katariina
Pumpui

Nyt tosin pääsen kokeilemaan yksivaihteista, kun takavaihtaja on klesana ja vaihdepyörä on tovin aikaa sinkula :D

Mahtavia ohjeita, pidin myös tästä fillarien määrän säännöstä: "This equation may also be re-written as s-1, where s is the number of bikes owned that would result in separation from your partner." :D

Mika (Ei varmistettu) http://kevyetkilometrit.blogspot.com/

Tiedän fillareista vain sen että jos hankkii Bianchin niin sen pitää olla taivaansininen!

Lotta Katariina
Pumpui

Eikös se ole mintunvihreä se Bianchin väri?

Lotta Katariina
Pumpui

Ja nyt minua valistettiin että sillä on ihan oma nimi sillä värillä: celeste. Oppia ikä kaikki.

kissipiru (Ei varmistettu)

Pyöriä ei koskaan ole liikaa, eihän? Itsekin täällä haaveilen fiksistä/sinkulasta. Pelagolla on myös sikahieno San Sebastian, jota saa myös fiksinä...

tuuli (Ei varmistettu)

Kolme on oikein hyvä pyörämäärä. Tai ei ainakaan missään nimessä liian monta. Itse juuri viime vuonna hankkiuduin kahden pyörän omistajasta kolmen pyörän omistajaksi todella hyvin asiaa itselleni perusteltuani (todellisuudessa syy oli "mut kun mä haluun ton"). Tällä hetkellä omistan Jopon kauppamatkoihin, uusimman hankintani, maantierenkailla tuunatun Ridleyn Cyclocrossarin työmatka- ja muuhun matka-ajoon ja entisen työmatkafillarini, Nishikin Hybrid SDL:n, tuunasin juurinkin renkailla, nousukahvoilla, tarakalla ja lokasuojilla retkikäyttöön. Pikku hiljaa alan olla sillä kannalla, että pyöriä ei voi olla liikaa... nimimerkillä: fiksi/sinkula vois olla kiva lisä valikoimaan

Lotta Katariina
Pumpui

Turhan helposti perusteltavissa oleva tarve, tosiaan :) Hyvä kombo sulla! 

Kommentoi

Ladataan...