Nynnymaan kuninkaat eli kuinka kaverien kettuilu kannustaa salille

Pumpui

"Tänään Kisahallille 18->?"

"Ei pysty."

"Jaahas. Pyritäänkös sitä nynnymaan kuninkaaksi?"

Jos on ongelmia ahterin raahaamisessa salille, kannattaa hankkia liuta naljailunhaluisia ystäviä ja perustaa kuntoryhmä Facebookiin.

Viattomien suojelemiseksi kuvituksena ystävien sijaan otos Tom Hardyn epäkkäistä. Nämä myös "baneina" tunnetut lihakset ovat usein puheenaiheena.

Olen onnekseni päätynyt mukaan kaveriporukkaan, jossa jaksetaan yhdessä puuhata ja harrastaa muutakin kuin kaljanjuontia. Pelitouhujen lisäksi väki on innostunut myös kuntoilupuuhista, ja olemme kisailleet muun muassa Läskicooperissa.

Paras kuntotsemppi on kuitenkin tullut keskinäisestä suunsoitosta Facebookissa. Meillä on muutamankymmenen ihmisen hyvin aktiivinen ryhmä, jossa maanitellaan/pakotetaan/pyydetään kavereita salille ja juoksulenkille. Se, joka feidaa tai nynnyilee, saa kyllä kuulla kunniansa.

Ymmärrän hyvin, että kaikki eivät jaksa treeniaiheista jauhamista, aiheeseen liittyvien videoiden ja lihasryhmien vatvontaa alituiseen omassa uutisvirrassaan. Siksi yksityinen ryhmä toimiikin erinomaisesti: ne, jotka eivät halua puhua Tomin epäkkäistä (tosin en ymmärrä miksei), Arnoldin ylivertaisuudesta tai kuntopiireistä, säästyvät turhalta pölinältä.

Treeniviikko meni rattoisasti, ja viisi tuntia tuli täyteen, vaikka vatsatauti voimia vähän keskellä viikkoa verottikin. Kas tällaista tuli tehtyä:

Maanantai: Crossfit, 1 tunti: takakyykkyjä

Tiistai: Crossfit, 1 tunti: rinnallevetoja ja käsinseisontapunnerruksen alkeita

Perjantai: Crossfit, 1 tunti: etukyykkyjä ja pirusti yleisliikkeitä

Sunnuntai: Kisahalli, 2 tuntia: nyrkkeilyä, painimista, käsinseisontapunnerruksien opettelua sun muuta säätöä



Itsensä nolaamisen hengessä ja Tiitin innoittamana päätin videoida ensimmäiset yrittämäni oikeasta käsinseisontapunnerruksesta. Tuntuvat muuten nuo säälittävät pari senttiä paljon pahemmilta pää alaspäin kuin videolta katsottuna.

&feature=youtu.be

Tsemppiä ensi viikkoon! Itselläni siitä tulee työmatkan takia harmillisen vähätreeninen, mutta eiköhän ainakin noita käsinseisontoja voi treenata hotellissakin!

Share

Kommentit

Nina Enroth

Hyvin se vetää! Onnittelut! Ens kerralla pistät ompun lattialle ja otat haukut aina ala-asennossa ;) Crossfit kiinnostais kovasti kyllä. Prhanan koipivaiva!

tiiti
ite puin

Hihi, siitä se lähtee! Mä en ois varmaan mitenkään ilman näppärää itsevideointia uskonut siitä omasta "suorituksestani" että se mun liikerata oli vaan niin vähän. Olin niiiiiin varma, että naama suurinpiirtein viistää lattiaa. Tieto lisää tuskaa, ja vähentää voimaa, selkeästi.

Lotta Katariina
Pumpui

Nina: en tiedä onko omena kovin kannustava, ehkä laitan suklaata :D

Tiiti: Oli kyllä aikamoinen pettymys tuo videon näkeminen :D Tosin videoita pitäisi ottaa enemmänkin, näkee miten tekniikka falskaa tai jos on jotenkin ihan pöhkösti. FIlmasin tänään myös punnerrukset ja tempaukset, eikä ollut kaunista katsottavaa :D

Marikki P (Ei varmistettu) http://blog.marikki.com

Eikä oo hei mitään syytä himmailla siellä hotellissa! Ite teen kotona iltaisin leuanvedot ovenkarmista, lankut lattialla, yleisliikkeet, sillat ja ehkä vielä syväkyykyt, jos ei vielä oo tarpeeksi väsynyt. Eikä näihin tarvita mitään välineitä - hotellihuone riittää. :)

Kommentoi