Paljasta treenitavoitteesi ja voita Naisten voimaharjoittelu -kirja!

Ladataan...
Pumpui

Välillä sitä ilahtuu, kuinka voimakkaaksi voikaan tulla. Kuten tänään. Tein useita kappaleita niin sanottua "markan nostoja" eli sadan kilon maastavetoja, ja vielä kevyesti. Muistan edelleen, kuinka muutama vuosi sitten sain räpiköityä hädin tuskin kahdeksaakymmentä kiloa ylös kerran.

Voimaantumisen merkeissä järjestänkin siis Kustannusosakeyhtiö Nemon kanssa kirja-arvonnan! Palkintona on kolme kappaletta uunituoretta (ja allekirjoittaneen suomentamaa) Naisten voimaharjoittelu -kirjaa, jossa opastetaan voimaharjoittelun pariin, annetaan ravitsemusvinkkejä ja autetaan luomaan juuri omiin tavoitteisiin sopiva treeniohjelma.

Kirjan takana ovat kaksi melkoisen selväjärkistä norjalaista personal traineria, jotka kehottavat jokaisen naisen levypainojen, kyykkyvariaatioiden ja leuanvetojen pariin. Oli ilahduttavaa olla tuomassa Suomeen kirjaa, jossa neuvotaan opettelemaan liikkeitä huolella, nostamaan raskaita rautoja kun tekniikat ovat kunnossa ja syömään riittävästi ruokaa. 

Miksi naisen (tai kenen tahansa, meillä ei diskriminoida!) pitäisi sitten nostaa rautaa? Näin vastaavat kirjan kirjoittajat:

"Naiset hyötyvät voimaharjoittelusta vähintäänkin yhtä paljon kuin miehet. Voimaharjoittelulla on monia fysiologisia vaikutuksia: voima ja lihasmassa kasvavat, rasvanpoltto tehostuu, liikkuvuus lisääntyy, hormonitasot kohentuvat, mieli on iloisempi ja jänteet sekä nivelsiteet voimistuvat. Eikä sekään haittaa, että olo on terveempi ja ulkomuoto parempi."

Millaisia treenitavoitteita sinulla on? Onko tähtäimessä voima, kiinteytyminen vai kenties triathlon? Kerro tavoitteistasi kommenttiboksissa sunnuntaihin 8.2. mennessä, niin osallistut arvontaan! Kirjoja arvotaan kolme kappaletta. Jos et ole kirjautunut Lily-käyttäjä, muista jättää mukaan sähköpostiosoitteesi! 

//Yhteistyössä Kustannusosakeyhtiö Nemo

Share

Kommentit

Umppari (Ei varmistettu)

Ensisijainen tavoite on voiman lisääminen koko kehoon, jotta jaksan kesällä juosta ja pyöräillä kovempaa. Parashan tapa on tietenkin maastaveto, kyykyt, ylöstyönnöt eli ihan perussettiä.

Pakkohan se on tähänkin osallistua :)

Tällähetkellä tärkein tavoite olisi oppia treenamaan (ja elämään) niin, että pääsisin jatkuvista rasitusvammoista ja ongelmista eroon. Helpommin sanottu kuin tehty. Kun tämä asia on joskus ratkaistu niin sitten voisin harkita päälläseisomisen opettelua. :)

Merpi (Ei varmistettu)

Mun tavoitteena on tällä hetkellä saada penkattua/työnnettyä/rinnallevedettyä oman painon verran rautaa (ja bonarina maastavero 2xoma paino)! Näihin tavoitteisiin on vielä matkaa 5-10 kg mutta pikkuhiljaa :) Kirja vaikuttaa tosi huipulta, ja saattaa olla että ostan tuon itsekin jollein onnnetar suosi :) Alkaa nimittäin kyllästyttämään kirjat, joissa liikevinkin on lähinnä reisien loitontajia- ja lähentäjiä ja koirankusetusliikkeitä! Buu!

joops (Ei varmistettu)

Crossfitin myötä tavoitteeksi on tullut että saisi lisää voimaa. Vähän haastavalta ajoittain tuntuu kun ei oikein aikaisemmin ole voimatreeniä tullut tehtyä mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan..:)

Marikki Patrikka (Ei varmistettu)

ikuisuustavoite: saada yksi leuka.

Supsu (Ei varmistettu)

Ensisijainen tavoite on saada lisää voimaa koko kroppaan, mutta jos yksittäinen tavoite pitää nimetä niin se olisi leuanveto! Edes yksi kelpaisi, näin alkuun... :)

Ripsu (Ei varmistettu)

Treenitavoitteena parempi juoksukunto ja yleinen terveys, ja voimatreenit teen näitä silmällä pitäen. Kirjasta saisi varmasti hyviä vinkkejä omaan treeniin, ja toki kaikki liikuntaan liittyvä kirjallisuus kiinnostaa jo ammatinkin puolesta.

Sara T. (Ei varmistettu)

Seuraava lause ei valitettavasti ole itsekeksitty lause, mutta tullut opittua se (valitettavasti) kantapään kautta. Tämän hetkistä treenitavoitettani kuvaa: "Terveys edellä pysyviin (parempiin) tuloksiin".

manuu (Ei varmistettu)

Tavoitteena saada vihoitteleva polvi kuntoon ja sitten kiskomaan suuria rautoja! Myös leuanveto olisi aika siistiä, (vielä) ikinä en ole yhtään saanut.

Ian
Iris

Lisää lihasta ja leukoja.

Mise

Voimapuolella tavoite on ollut jo kauan sama: edes se yksi leuka. :)

Suvi K.
Sisunainen

Mun tavoitteet liittyy lähinnä crossfitiin. Voimaa tarttis saada lisää ja erityisesti painonnostossa haluaisin kehittyä (suunta on jo hyvä,  tänään vain yksi failattu tempaus yli 15:sta!). Leuat ja käsilläseisonta selkä seinään päin (tai myöhemmin vapaa) ja muita tämmösiä kehonpainoliikkeitä olisi kanssa kiva oppia. :)

SanLucia (Ei varmistettu)

Voi kun maastavedossa saisi edes tuon 80kg :D oma ykkösmaksimi on tällä hetkellä 70kg, toki muistuttelen itseäni että vuosi sitten crossfittiä aloittaessani en olisi saanut varmaan edes 50kg ylös. Voimaharjoittelua nyt siis vuosi takana ja tämän vuoden tavoitteet liittyvätkin "vahvasti" voiman lisäämiseen. Eli maastavedon, rinnallevedon ja muiden painonnostoliikkeiden treenausta!

sandra_h (Ei varmistettu)

Voimaa, eniten kaipaan sitä kyykkyyn, sitä kautta sitten kehittyy rinnalleveto ja tempauskin siinä sivussa :)

KataK (Ei varmistettu)

Sama kuin monella muulla, eli se leuka :D Lisäksi yleisesti penkki-, mave- ja kyykkytulosten kasvatus ja samalla järkevä treenaaminen, jotta paikat pysyy ehjinä :)

Leuanveto omin voimin sekä voimaa ja notkeutta, Napakampi kroppa vahvistaisi varmsti topakkuuttakin. Jotta noihin pääsee, pitäisi urheiluinnon pysyä koko ajan korkealla, siksi kirja olisi kiva motivaattori.

 

sinisiipi
Seikkailu Aasiassa

Tällä hetkellä tavoitteena on saada kesään mennessä 30 miesten punnerrusta putkeen, nostaa maasta treenitauon jälkeen taas se sata kiloa ja päästä vähän juoksentelemaan. Suurin treenihaaveeni olisi harjoitella maratonille (tai edes puolikkaalle), mutta kaikki pirun vammat aina tulevat tielle. :/

Kivasti (Ei varmistettu)

tavoite on jatkaa hyväksi havaitulla crossfit-polulla. Polvivaivat jäivät :)

Harmillinen (Ei varmistettu)

Leuka omin voimin on mun tavoitteeni myös, ja alkaa vihdoin olla edes vähän lähempänä (kaksi vuotta harjoiteltu...). Pidemmän tähtäimen tavoitteena on keksiä niin kivan saliharjoittelun rinnalle jokin aerobinen laji, jota en vihaa.

J4ssu (Ei varmistettu)

Voiman lisääminen tasapainoisesti koko kehoon lähinnä siksi, että juoksu kulkisi kesällä paremmin. Maraton, maastomaraton ja ehkä joku ultramatkakin kesälle suunnitteilla.. Tavoitteena olisi saada parempaa aikaa myös lyhyemmille matkoille. :)

4m3l13 (Ei varmistettu)

Leuat sujuu jo (jee!), joten alkuvuodesta päätin ottaa tämän vuoden tavoitteiksi isot hauikset, parempi mind boob connection (rintatreeni on meikän heikko kohta) ja vasen jalka vois lopettaa vapaamatkustamisen ja osallistua reeniin yhtä suurella panoksella ku oikea. Ja sivutuotteena tästä tietenki seuraa parempi perse, sehän se on nykyään tärkeintä. ;)

Sara L (Ei varmistettu)

Mulla on tällähetkellä tavoitteena muscle up. Aikarajaksi olen ottanut kesäkuun lopun ja yritän parikertaa tuota liikettä viikossa rimpuilla :D kuminauhan kanssa siis tällähetkellä...

Lokikirja

Monilla tavoitteena oleva leuanveto on minullekin yhdenlainen tavoite. Viime keväänä olin jo tilanteessa, jossa myötäotteella meni omin voimin kaksi ja puoli leukaa. Sitten selän pamahtamista seuranneet aktiivisen treenailun puute ja kilojen lisääntyminen (en uskalla käydä vaa'alla, en tiedä muinka monen) ovat johtaneet siihen, että ei nouse.

Ongelmallinen selkäni on syypää siihen, että alan vähitellen hyväksyä etten välttämättä koskaan kyykkää kunnon painoilla tai tee mavea (nyyh.), mutta tavoitteena on saada selkä sellaiseen kuntoon, ettei se estäisi treenaamista muuten.

Yhteenvetona leuat takas (kaksi riittää aluksi), kroppa sellaiseen kuntoon, että se kestää kokonaisvaltaista treeniä, ja kroppaa ympäröivä rasvakerros hieman ohuemmaksi. Ja jokin uusi laji kokeiluun (tämä taitaa kyllä olla jo sovittu, parisalsa täältä tullaan)!

T-100
(G)ROUND ZERO

Minä haluan voida hyvin. Hyvä fyysinen kunto ja suorituskyky ovat yhtäläisyysmerkein liitossa psyykkisen hyvinvointini kanssa.

Puolentoista vuoden aktiivisen salilla pyörimisen jälkeen reilu puoli vuotta vailla mitään aktiivista liikuntaa ja voimaharjoittelua näkyy ikävä kyllä peilistä. Kädet ovat taas kuin pulkannarut ja ryhti painuu kasaan. Olo on kaiken kaikkiaan melko tukkoinen. Selkä on seuraava kun alkaa natisemaan liitoksissaan. Skolioottinen selkäni vaatii säännöllistä voimaharjoittelua, muun kropan täytyy tukea rankaani.

Tavoitteeni on pysyä tolpillani koko edessä oleva työurani niin, että voin todellakin nauttia niistä eläkepäivistä, mutta ennen kaikkea nauttia siitä vapaa-ajasta fyysisesti kuormittavan työni vastapainona ennen niitä sadan vuoden päässä häämöttäviä eläkepäiviä. Jos koskaan enää sukupolveni eläkettä pääsee maistamaan, hahaha!

JohannaE (Ei varmistettu)

Tavoitteet kopsattu tästä blogikirjoituksesta:

http://www.fitlandia.fi/naisten-yleisimmat-kompastuskivet-voimaharjoitte...

Eli yksi toisto maastavedossa 125 kilolla, kahdeksan puhdasta leuanvetoa ja Cooperin testissä vähintään 2600 metriä. Tavoitteeksi varmaan jäävätkin, mutta tuohon suuntaan olis tarkoitus mennä :)

veivi (Ei varmistettu)

Tavoitteet 2015: hyvinvointi, liikunnan lisääminen sekä oikeanlainen ravinto.

tildaliina (Ei varmistettu)

Ykköstavoite, Tempaus! Haluan oppia teknisesti hyväksi tempaajaksi. Kilomäärällisesti tavoite muuttuu luonnollisesti koko ajan kun edellinen saavutetaan, siihen on turha mitään rajaa laittaa.

Saukustiino (Ei varmistettu)

Tavoitteenani on saada elämäntapani pysyvästi muuttumaan paremmiksi ja saada sen verran läskiä pois ja lihasta tilalle että peilistä näkyy treenatun näköinen nainen. Näin alkuun =) Täytyy vielä sanoa että olen vasta löytänyt blogisi ja käyn aika tiuhaan tarkistamassa josko uutta juttua on tullut! Eli kiitos motivoivasta blogistasi.

Vierailija (Ei varmistettu)

Heh, minullakin monen muun tavoin tavoitteena on vetää leukoja omin voimin! :)

Ja ylipäänsä tavoitteena on säännöllinen salitreenaaminen 2-3 kertaa viikossa niin, että kehitystä tapahtuu koko ajan niin paino- kuin toistomäärissäkin.

lhi (Ei varmistettu)

Treenitavoitteena poliisikoulu! Leukoja, ylätaljaa, penkkiä, mavea, kyykkyä siis :) Sillä tavalla siunattu olo, että tietää tasan mihin tarvitsee päästä - vaikka haluaakin tottakai kehittyä myös maalin yli!

mimie (Ei varmistettu)

Ryhtiä paremmaksi ja tukea yliliikkuville jäsenille niin pysyisin vähän kauemmin työkykyisenä. Lihasten erottuvuudestakaan ei haittaa olisi :P

Vierailija (Ei varmistettu)

Pitkän rikkonaisen kauden jälkeen tavoite on saada treenistä taas säännöllistä ja nousujohteista. Tähän sisältyy olennaisesti kehonhuollon lisääminen, ettei krempat pääsis hidastamaan vauhtia. Tykkään asettaa myös useampia pienempiä konkreettisia tavoitteita - tällä hetkellä esim. 50 kg penkki, HSPU ilman korotusta ja dippi kehonpainolla.

Olen nyt alkuvuodesta flunssakierteen jälkeen päässyt hyvään treenirytmiin ja tavoitteena on ensisijaisesti ylläpitää sitä.

Toinen treenitavoite on juosta elämäni toinen puolikas loppukesästä ja päästä alle kahteen tuntiin. :)  

lasienkuli (Ei varmistettu)

Treenitavoitteena on voiman kasvattaminen ja keskivartalon vahvistaminen alaselkäongelmien välttämiseksi.

hannemarim@hotmail.com

Sintsu (Ei varmistettu)

Tarkoitus olisi saada treeni tekniikkoja hiottua ja uutta motivaatiota harjoitella kaiken muun elämän pyörityksen keskellä. Varsinkin selkeempää mallia/ohjetta treenata eri lihasryhmiä viikkotasolla ! Lempi liikkeitä mave ja vapaapainot :D

Sintsu (Ei varmistettu)

Tarkoitus olisi saada treeni tekniikkoja hiottua ja uutta motivaatiota harjoitella kaiken muun elämän pyörityksen keskellä. Varsinkin selkeempää mallia/ohjetta treenata eri lihasryhmiä viikkotasolla ! Lempi liikkeitä mave ja vapaapainot :D

Jenni_Kuperkeikkaseikka

Tavoitteena on voimistua! Olen käynyt salilla (ryhmäliikuntatunneilla lähinnä) säännöllisesti noin vuoden ajan, ja kuin ihmeen kaupalla vuorokauteeni on sinä aikana tullut lisää tunteja. Kuntoilun aloittamisen jälkeen olen aloittanut opiskelut uudelleen, perustanut blogini, alkamassa yrittäjäksi ja kaikki tuntuu sujuvan ihan mainiosti - yhtenä syynä tähän uuteen jaksamiseen on ihan satavarmasti tuo liikunta. 

johannanna (Ei varmistettu)

Tavoitteenani tällä hetkellä on voiman lisääminen. Lisäksi tässä touhussa on aina mukana hyvänolon ja paremman ulkomuodon tavoittelu! :)

Sonja/Kauneudesta (Ei varmistettu) Http://kauneudesta.fi

Ykköstreenitavoitteeni on saada lisää voimaa. Ajattelen että voimaa treenaamalla saan lisää lihaksia, kiinteydyn ja jaksan paremmin. On mahtavaa, kun painot ja/tai toistomäärät nousevat. Se motivoi ja saa yrittämään enemmän :)

__Laura__ (Ei varmistettu)

Mulla on treenitavoitteena kiinteytyminen ja lihasmassan kasvattaminen - lisäksi ihan lähitulevaisuuden aikana tarkoitus olisi käydä itselle suuren mörön eli maven kimppuun, en oo mavea koskaan tehny! Pienillä painoilla tekniikka edellä mörkö toivottavasti selättyy. Se suurempi tavoite treenaamisen taustalla on se, että saisin siitä sellaisen rutiinin, että saisin revittyä itseni salille ympäri vuoden. :) Keväällä haluaisin opetella pitämään lenkkeilystä, en tiedä tuleeko se ikinä onnistumaan. :D

Lemmi (Ei varmistettu) http://turkooseja.blogspot.fi

Tähän viikkoon asti tavoitteeni olivat suhteellisen selvät. Ongelmaksi tuli vain viikon saikku, kuume ja antibiootit.. En ole pahemmin sairastellut aikuisiällä ja juuri nyt kun olen alottanut jujutsun se tapahtuu. (karma on jotenkin taas mukana pelissä) Noh toivottavasti saan muut vielä kiinni. Ja itse tavoitteisiin; Haluan painoa pois ihan reippaasti, tuntea oloni hyväksi ja pystyä liikkumaan ilman kipuja. Muuten ihan mukavasti meneekin jo, paino vain ei ota tippuakseen vaikka mitä tekisi.. Ja toki kaikkien tavoitteiden äitinä on tehdä kaikki terveellisesti ja turvallisesti, ei mitään viikon pikadiettejä tai kaalikeittokuureja tai nälkälakkoja.

Milla K (Ei varmistettu)

Tämänhetkinen tavoitteeni on päästä normaalipainoon lihasmassaa menettämättä. Teen toimistohommia ja salillakäynti helpottaa myös niska ja hartiakipuja ja parantaa ryhtiä.

miinaminde1243 (Ei varmistettu) http://mindeminde.blogspot.com

Tämän hetkisenä tavoitteena on saada edelleen treenattua säännöllisesti ja pitää urheilun määrä samassa kuin edellisinä vuosina HeiaHeian tilastojen mukaan tai jopa kasvattaa sitä. Sohva kutsuu nimittäin ihan liikaa.

miinaminde (ät) gmail.com

Katjuskainen (Ei varmistettu)

Tämänhetkinen tavoitteeni on nostaa kestävyyskuntoa vaellusmatkaa varten. Lihakset ja painonpudotus olisivat plussaa.

seluj (Ei varmistettu)

Tavoitteena on ehkä epämääräinen, joka suuntaan ja tilanteeseen "toimiva" kroppa, crossfitin tyyliin :). Tänä vuonna tavoitteena on oppia vapaauinti säällisesti ja tykkäämään juoksemisesta.

Hanna K
Sunday Blondie

Tavoitteenani on kiinteytyminen ja hoikkana pysyminen, mutta lihastakin saisi tulla. Tärkein tavoitteeni on kuitenkin pysyä niin fyysisesti kuin henkisesti terveenä, ja nauttia liikunnan tuomasta ilosta :--) Olisi hauskaa voittaa kirja, sillä se antaisi uusia ideoita ja vaihtelua treenaamiseen!

katiK
Punainen tupa

Tavoitteena lähinnä se, että jaksaisi kantaa kauppakassit kotiin ilman itkua. Eikä siinä sivussa haittaa, vaikka tulisi lihastakin ja kroppa toimisi, kuten pitääkin :)

Maaria (Ei varmistettu)

Voimaa tavoitellaan :) sekä liikkuvuutta lisää, sitä tarvitaan tankojumppailussa!

Yureto (Ei varmistettu)

Ensisijainen tavoitteeni on selän kuntouttaminen keskivartalon lihaksistoa kehittämällä. Lisäksi haluaisin nostaa voimatasoja ylöspäin koko kropassa.

plussaa (Ei varmistettu)

Vetää edes se yksi leuka ja juosta 10km. Sekä löytää vatsalihakset synnytyksen jälkeen.

Pages

Kommentoi

Ladataan...