Tavoitteita alkuvuodelle

Pumpui

Kisahalli-vuosi 2013 korkattu! Tuntui muuten erinomaisen hyvältä pahalta hyvältä treenata taas. Mutta nyt on aika pysähtyä toviksi täpinän keskellä pohtimaan, miksi sitä lähikuukaudet oikein hikoillaan.

Tänään harjoittelin kuntopiirin päätteeksi vielä klassisia painonnostotekniikoita. Niissä jos missä riittää opeteltavaa.

Tavoitteeni ovat usein kovin epämääräisiä. "Parempi kunto" ja "olis kiva nostaa penkistä enemmän" ovat ehkä turhankin ympäripyöreitä maaleja. Uusi vuosi ja uudet kujeet, niin miksei sitä kokeilisi saavuttaa oikeastikin välietappeja.

1. Tekniikka

Tämä lienee aloittelevan crossfittaajan tärkein sarka. Tempaus, työntö, kyykky ja moni muu vaativat aika lailla hiomista. Erityisen haastavaa allekirjoittaneelle on malttaa pysyä tekniikan kannalta mielekkäissä painoissa eikä pistää menemään lisämalmilla vain koska se on siistimpää kuin nitkuttaa harjanvarren kanssa.

2. Liikkuvuus

Toinen tärkeä osa-alue ja iso kehitettävä asia myös kohtaa yksi ajatellen. Tavoitteena on saada tehtyä täydellinen kyykky ja saada sormet lattiaan kylmiltään kesään mennessä.

3. Teho, voima ja suorituskyky

Meikäläisen voimilla ei kauheasti henkseleitä vielä paukutella. Voimapuolella usein on kyllä kyse korvienvälisestä voimasta, koska jos tarpeeksi treenikaveri vittuilee, vedän kyllä useammankin leuan silkasta ketutuksesta. Koska jotain mitattavia tuloksia pitää kuitenkin lausua, niin kesälomille laukatessa:

- viisi teknisesti täydellistä leuanvetoa

- 1,5 x oma paino + 10 kg maastavedossa (eli kymppi lisää nykyiseen ennätykseen)

- Extreme Run ilman yhtäkään kävelyaskelta edes kauheimmissa mäissä

- 3 rasvakiloa pois

Miten on teidän laitanne, rakkaat lukijat? Onko teillä tarkkoja tavoitteita, vai menettekö perstuntumalla?

 

 

Share

Kommentit

Mulla Extreme runissa maaliin pääsy ja 5 edes jonkinlaista leuanvetoa :)

 

tsemiä!

tiiti
ite puin

Mää tahdon osata käsilläseisontapunnerruksen (seinää vasten tuettu kelpaa), seisoa käsillään ja ehkä nostaa mavemaksimia edes vähän, ja vaikka yksi lisää leuanvetoenkkaankin.

Lotta Katariina
Pumpui

Auh, mä en edes uskalla kokeilla ks-punnerrusta, ihan salettiin tulee vain aivotärähdys :D Mutta hyviä tavoitteita molemmilla!

 

heta margareta
Viinillä

Ilmottauduin just Extreme Runille ja OMG PELOTTAA!!! Voisitko kokeneena extremejuoksijana vipata muutamat vinkit meille ummikoille?

Lotta Katariina
Pumpui

Ei sitä kannata pelätä, hauskaa siellä on! Pari vinkkiäni voisivat olla nämä:

- treenaa ylämäkijuoksua. rata on ihan sairaan mäkinen ja pehmeällä pururadalla erityisen kavala reisille.

- laita vaatteet jotka kuivuvat nopeasti, ainakin jos meinaat mennä joen ylityksen (lienee tänäkin vuonna mukana). Muuten on ikävä juosta kun on hyhmäistä vettä mukana painamassa. Viime vuonna juoksin teknisessä t-paidassa ja trikoissa. älä laita parhaita vaatteita, kun ryömiessä ja riehuessa voi tulla repeytymiä vaatteisiin. präniköitä valkoisia lenkkareita ei myöskään kannata laittaa, voivat olla entiset tuon jälkeen :D itse suosin extreme runissa ehdottomasti fivefingersejä.

- laita aurinkorasvaa, ellet halua huvittavia mudan ja lian muodostamia

- käy vessassa ennen kisan alkua ellet halua pissiä puskassa juoksupolun varrella kaiken kansan töllisteltävänä. nimim. kokemusta on :D

Lotta Katariina
Pumpui

Niin joo, ja täältä löytyvät edelliset extreme run -kokemukset: http://www.lily.fi/palsta/pumpui?tag=4711 :)

 

 

heta margareta
Viinillä

Iso kiitos! :)

Lotta Katariina
Pumpui

Eipä kestä, tsemppiä kisaan! Tuu nykäisemään hihasta jos bongaat mut ihmisjoukosta :)

Kommentoi