Treenivinkki: Death by burpees

Pumpui

Kas tässä oivallinen ja nopea harjoitus niille, jotka eivät pelkää kuolemaa:

Death by -treenit ovat melkoisen lystikkäitä tapoja saada itsestään irti mahdollisimman paljon. Aikaakaan ei kulu kauheasti, jos nyt ei ihan superihminen ole.

Death by burpees menee kaikessa yksinkertaisuudessaan niin, että ensimmäisellä minuutilla tehdään yksi yleisliike. Sitten odotellaan minuutin täyttymistä ja tehdään toisella minuutilla kaksi, kolmannella kolme ja niin edelleen. Alkuun kaikki tuntuu kivalta ja auvoisalta, mutta mitä pidemmälle treeni etenee, sitä kauheammaksi lysti muuttuu toistomäärien kasvaessa ja palautumisajan lyhentyessä kerta kerran jälkeen. Omalta osaltani hauskuus päättyi viidennentoista minuutin kohdalla, eli sain tehtyä 14 yleisliikettä minuuttiin. Kokonaistoistoja tuli siis 105 neljässätoista minuutissa. Lopussa kyllä tuntui että kuolen, joten nimi ei sinänsä ole tuulesta temmattu.

Death by -treenejä voi tehdä mitä moninaisimmilla liikkeillä, vaikka leuanvedoilla. Tein samalla treenikerralla ennen yleisliikelystiä tämän maastavetoversion. Siinä tankoon laitetaan 130-145 % kehonpainosta ja pistetään menemään. Itselläni lysti loppui jo viidennen minuutin jälkeen, kun en enää ehtinyt tehdä 80 kilolla toistoja tarvittavaa määrää. Suhteellisen monta toistoa tuli tuollakin painolla silti tehtyä!

Share

Kommentit

lalla a paris

Death by -treenit on kyllä aika nopea kuolema ja tehokas hientuottaja. Itse männä viikolla pistelin menemään treeneissä death by burpee pull-ups -settiä ja se oli kyllä ihan kamalaa. Kymmenettä kierrosta ei vaan enää kroppa suostunut tekemään. Rautakuntoisin taisi vetää lähemmäs 20 kierrosta. Siihen pyrkiessä :D 

Lotta Katariina
Pumpui

Hyi yäk kamala, tota pitääkin koetaa jossain välissä :D

Kommentoi