Tuloksia tulee, jos tajuaa katsoa

Pumpui

Tänään tuli konkreettinen muistutus siitä, miksi omaa kehitystään kannattaa seurata. Eilisen pillittämisen ja viime viikkojen huonoudentuntemusten jälkeen arvelutti lähteä tänään jumpalle. Mutta kannatti mennä.

Päivän ohjelmanumerona oli valmentajamme Benin syntymäpäiväjumppa, joka sisältää nopeasti yhteenlaskettuna noin triljoona wall climbia (eli maasta potslojo seinää vasten käsilläseisontaan nenä kiinni seinään), tuplahyppynaruhyppyä ja kahvakuulatempausta. Mikä ilo olikaan huomata, kuinka merkittävää parannusta on tapahtunut vuodessa!

Vuosi sitten tein aikaan 19.19 rajusti skaalatun version, jossa joka kierroksella tein vain kaksi wall climbia ja kahvakuulatempaukset yhdellä tassulla kerrallaan. Tänään pisteltiin menemään sama jumppa ohjetoistojen ja -painojen mukaan, ja aikaa meni alta kaksi minuuttia enemmän kuin edellisellä kerralla. Melkoista edistystä!

Kuvankaappaukset muuten ovat WodConnectista, jota suosittelen lämpimästi kaikille tavoitteellisesti treenaaville, jotka eivät sitä vielä käytä. Vaikka välillä ei meinaisi jaksaa tai muistaa laittaa tuloksia ylös, on äärimmäisen motivoivaa käydä tsekkaamassa menneet suoritukset. 

 

 

 

 

Share

Kommentit

Saranda
Tyhjä ajatus

Oon tosi laiska käyttämään tota WOD Connectia... vaikka oikeesti pitäis! Joskus kun on muistanut ja lukee niitä vanhoja tuloksia tajuaa, mitä järkee tässä koko touhussa (= crossfitissä) on :D

Suvi K.
Sisunainen

Haha tuttu tunne! Sitä onnistuu jopa yksittäisellä treenikerralla sokeutumaan omille tuloksille: Eilen crossfit-tunnilla testattiin etukyykyn kahden toiston maksimeita. Olin sitä mieltä että nostin surkean vähän rautaa, mutta kun seuraava paino jäi kämäseksi ykköseksi niin minkäs teet. Päätin kuitenkin kirjata tuloksen muistiin ja samalla vilkaisin mikäs mulla olikaan viime kerran sarjapaino: alle puolet eilen nostetusta. :D Toki toistomäärällä on suuri vaikutus, mutta ehkä ei voi odottaa nostavansa edes kakkosmaksimia kolme kertaa normaaleilla treenipainoilla?

Kommentoi