Viikko pulkassa, jalat jumissa

Pumpui

Juokseminen on varmaan parasta, mitä sunnuntaisin voi tehdä. Kroppa ja mieli kiittävät, kun kiireisen työviikon ja rankkojen treenien jälkeen pääsee tuulettamaan aivojaan ulkoilmaan ja vieläpä valoisaan aikaan.

Lenkki sujui kestävyyden ja muun puolesta ihan mainiosti, mutta jalat tuntuivat onnettoman painavilta ja jäykiltä. Onneksi on foam roller! Himaan päästyäni rullailin pohkeita ja sääriä auki. Kissa on hirvittävän kiinnostunut osallistumaan kehonhuollollisiin toimenpiteisiin ja meinasi jäädä rullan alle useammankin kerran tänään. Sitä luulisi, että katti oppisi kerrasta, mutta opetus ei taida mennä meidän jättiläiskatin kaaliin.

Koko viikko sujui hyvissä fiiliksissä. Töissä riitti puuhaa enemmän kuin tarpeeksi, mutta pitkästä aikaa tuli täysi treeniviikko sen tasapainoksi. Vain torstaina jouduin jäämään ylitöihin ja skippaamaan kauhistuttavan ilahduttavalta kuulostaneen treenin, johon olisi kuulunut muun muassa käsinseisontapunnerruksia ja porrasjuoksua CrossFit Central Helsingin bunkkerin portaita.

 

Tämän viikon liikunnat näyttivät tältä:

Maanantai: crossfit, 1 tunti: rinnallevetoja + työntöjä, Fran

Tiistai: crossfit, 1 tunti: maastavetoja (5 x 10 x 50 kg), punnerruksia (5 x 9), boksihyppy-yleisliikkeitä jne.

Keskiviikko: sali, 1,5 tuntia: ojentajia, olkapäitä

Perjantai: crossfit, 1 tunti: tempauksia, kyykkyjä (20 x 50 kg, kerran minuutissa)

Lauantai: crossfit, 1 h 30 min: open gymissä tuplahyppynaruhyppyjä, toes to bareja, uudet käsilläseisontaennätykset ja kehonhuoltoa

Sunnuntai: juoksu, 1 h 1o min, 10,2 km: turinalenkki kaverin kanssa ympäri Töölönlahtea + kehonhuoltoa kotona

Tajusin tässä päivänä muutamana, että liikun myös ihan kohtuullisen paljon muutenkin kuin oikeasti treenimielessä. Treenipäivinä tulee käveltyä reilu tunti, kun summataan yhteen duunimatkat ja reitti salille ja takaisin. Lisäksi portaita tulee kavuttua monta settiä päivässä, kiitos hissittömän kotitalon ja duunissa käynnistetyn porraskampanjan, jonka innoittamana kipitän konttoritalon ylimpään kerrokseen jalan. Ei huono!

Toivottavasti teillä on ollut yhtä reipas viikko, ja jos ei, niin ensi viikolla sitten!

Share

Kommentit

A. Sinivaara
Onnenpäivä

On näemmä sullakin ollut ohjelmaa, hienoa! Aika reippaasti on sujunut täälläkin. Sellainen 15-16 tuntia taisi tulla treeniä tällä viikolla :))

Lotta Katariina
Pumpui

Voi apua, miten sä ikinä ehdit! Musta tuntuu tollanen 7 tuntia viikossakin oheistoimineen siltä, että ei oo aikaa oikein mihinkään muuhun kuin syömiseen ja pyykkäämiseen työpäivien jälkeen :D

ReadySteadyGlow

Huh, ihailtavan täyteläinen sporttiviikko!

Täällä treenikerrat tippuu aina näin talvisin viiden tienoille, kun ei tule niin paljon hyötyliikuntaa. Mutta enää reilut pari kuukautta ja sitten pääseekin taas fillarilla töihin, jipii!

Sporttista viikonalkua toivotellen,
Riika

 

Hieno viikko! :)

Mut niin oli muuten täälläkin. Laskin juuri, että yhteensä mulle tuli ns. kovaa treeniä 8h ja siihen päälle hieman kevyempää noin 5h :) Eli ei paha mullakaan! Ja kropassa tuntuu = ensiviikolla on pakko ottaa löysemmin.

Lotta Katariina
Pumpui

Riika: Mäkin olen innolla odottanut kevättä, että pääsisi taas polkemaan. Paitsi että tulisi lisää liikuntaa, pääsisi taas paljon näppärämmin paikasta toiseen.

NinaMaria: Aikamoinen määrä sullakin! Pitäisi itsekin aina välillä malttaa pitää löysempiä viikkoja ja keskittyä kehonhuoltoon ja liikkuvuuteen eikä huhkia ihan täysiä :D

Joemk (Ei varmistettu) http://getfit-or-cry.blogspot.com

Hei jee, crossfittiä! On kyllä melkoiset treenimäärät, pitää nostaa hattua ja pyrkiä samaan. Varmaan voisi jääkarhujen takia jättää joskus autonkin kotiin ja karauttaa salille ihan ihmisvoimin :)

Lotta Katariina
Pumpui

Joemk: Mulla ei onneksi ole autoa, jos olisi niin ihan varmasti tulisi mentyä sillä joka paikkaan :D nyt on pakko tyytyä jalkoihin ja fillariin ja ihan maksimissaan raitiovaunuun!

Kommentoi