Ladataan...
Pumpui

Kiinnostaako nähdä, millaista crossfit on käytännössä? Haluatko inspiraatiota omiin treeneihin seuraamalla, kuinka Suomen kovakuntoisimmat miehet ja naiset ottavat mittaa toisistaan? Crossfit Winter War järjestetään Tampereella tämän viikon lauantaina!

Winter War on jatkoa viime vuonna Porissa käydylle crossfitin suomenmestaruuskilpailulle. Tänä vuonna 32 hurjaa miestä ja naista ottaa mittaa toisistaan mitä erinäisimmissä lajeissa ja voimankoetuksissa.

Tapahtuma järjestetään Tampereen Onkiniemessä Reebok Crossfit 33100 -salilla lauantaina 2. helmikuuta. Ensimmäinen laji alkaa kello kahdeksalta aamulla ja palkinnot jaetaan varttia vaille kahdeksalta illalla, joten melkoisia koetuksia on kisaajille luvassa päivän mittaan. Sisäänpääsy tapahtumaan maksaa vaivaisen vitosen!

Lisätietoa tapahtumasta ja tarkemmat ohjeet paikalle löytämiseen löytyvät täältä! Olen itsekin menossa mukana, tulkaa nykäisemään hihasta jos bongaatte minut katsomosta!

Ps. Omia crossfit-alkeitani ja -mietteitäni löytyy sivupalkista crossfit-tunnisteen alta.

Pps. Onko crossfit ihan uusi ja outo juttu? Tutustumisen tähän hienoon lajiin voi aloittaa vaikkapa katselemalla tämän videon:

Share

Ladataan...
Pumpui

Viikko ei alkanut hyvissä treenimerkeissä. Harmitus siitä, että en pääse työmatkan takia kunnolla treeneihin pariin päivään, eskaloitui kun jouduin ylitöiden takia jättämään tämänkin päivän harjoitukset väliin.

Miten liikunnan väliin jääminen saakin mielen maahan ja hermot kireälle? Oli pakko selvittää, mitkä ovat liikuntariippuvuuden oireet. Muutama osui ja upposi. Tunnistatteko itsenne tästä Active.comin luomasta tarkistuslistasta:

- Olen jättänyt väliin tärkeitä vapaa-ajan menoja ja perhetapahtumia liikunnan takia.

- Olen luopunut muista harrastuksista, mukaan lukien ajanvieton ystävien kanssa, saadakseni enemmän aikaa kuntoilulle.

- Jos joudun jättämään liikunnan väliin, tunnen oloni ärtyneeksi ja masentuneeksi.

- Tunnen itseni tyytyväiseksi vain kun kuntoilen tai heti sen jälkeen.

- Pidän liikunnasta enemmän kuin seksistä, hyvästä ruoasta ja elokuvista - ei ole mitään mitä tekisin mieluummin.

- Liikun vaikka olisin sairas, loukkaantunut tai uupunut. Tunnen oloni paremmaksi kun liikun vaivoista huolimatta.

- Jos löytyy aikaa, liikun myös säännöllisen liikuntaohjelmani päälle.

- Perhe ja ystävät ovat sanoneet liikunnan olevan minulle ongelman.

- Suvussani esiintyy tai minulla on ahdistusta tai masennusta.

Jos väittämistä täsmää kolme tai enemmän, on vaarana, että käsitys liikkumisen tärkeydestä alkaa lipsua epäterveen puolelle. Silloin on tärkeää pistää asiat perspektiiviin.

Kyllähän minä muutamasta itseni tunnistan - mutta vain ihan vähän. Onneksi en kovin monesta kumminkaan. Päätin kiukuttelemisen sijaan iloita yllättävästä vapaaillasta ja ajasta poikaystävän kanssa - ja tehdä lettuja!

Share
Ladataan...

Ladataan...
Pumpui

"Tänään Kisahallille 18->?"

"Ei pysty."

"Jaahas. Pyritäänkös sitä nynnymaan kuninkaaksi?"

Jos on ongelmia ahterin raahaamisessa salille, kannattaa hankkia liuta naljailunhaluisia ystäviä ja perustaa kuntoryhmä Facebookiin.

Viattomien suojelemiseksi kuvituksena ystävien sijaan otos Tom Hardyn epäkkäistä. Nämä myös "baneina" tunnetut lihakset ovat usein puheenaiheena.

Olen onnekseni päätynyt mukaan kaveriporukkaan, jossa jaksetaan yhdessä puuhata ja harrastaa muutakin kuin kaljanjuontia. Pelitouhujen lisäksi väki on innostunut myös kuntoilupuuhista, ja olemme kisailleet muun muassa Läskicooperissa.

Paras kuntotsemppi on kuitenkin tullut keskinäisestä suunsoitosta Facebookissa. Meillä on muutamankymmenen ihmisen hyvin aktiivinen ryhmä, jossa maanitellaan/pakotetaan/pyydetään kavereita salille ja juoksulenkille. Se, joka feidaa tai nynnyilee, saa kyllä kuulla kunniansa.

Ymmärrän hyvin, että kaikki eivät jaksa treeniaiheista jauhamista, aiheeseen liittyvien videoiden ja lihasryhmien vatvontaa alituiseen omassa uutisvirrassaan. Siksi yksityinen ryhmä toimiikin erinomaisesti: ne, jotka eivät halua puhua Tomin epäkkäistä (tosin en ymmärrä miksei), Arnoldin ylivertaisuudesta tai kuntopiireistä, säästyvät turhalta pölinältä.

Treeniviikko meni rattoisasti, ja viisi tuntia tuli täyteen, vaikka vatsatauti voimia vähän keskellä viikkoa verottikin. Kas tällaista tuli tehtyä:

Maanantai: Crossfit, 1 tunti: takakyykkyjä

Tiistai: Crossfit, 1 tunti: rinnallevetoja ja käsinseisontapunnerruksen alkeita

Perjantai: Crossfit, 1 tunti: etukyykkyjä ja pirusti yleisliikkeitä

Sunnuntai: Kisahalli, 2 tuntia: nyrkkeilyä, painimista, käsinseisontapunnerruksien opettelua sun muuta säätöä



Itsensä nolaamisen hengessä ja Tiitin innoittamana päätin videoida ensimmäiset yrittämäni oikeasta käsinseisontapunnerruksesta. Tuntuvat muuten nuo säälittävät pari senttiä paljon pahemmilta pää alaspäin kuin videolta katsottuna.

&feature=youtu.be

Tsemppiä ensi viikkoon! Itselläni siitä tulee työmatkan takia harmillisen vähätreeninen, mutta eiköhän ainakin noita käsinseisontoja voi treenata hotellissakin!

Share
Ladataan...

Pages