Siitä laihdutuksesta

Ladataan...
Puolivahingossa

Hihi, naureskelin pari päivää sitten naisille, jotka vaan hengaili laitteilla ottaen kuvia toisistaan, kunnes tajusin, et ei hitsi - nythän mä oon yks niistä. Kuva kuitenkin todisteena, että salilla ollaan käyty. Ja tää nyt olkoon se mun ''before'' kuva. 

Alkuun suunnitelmissa oli 10 kilon painonpudotus vähähiilarisella ruokavaliolla ja parilla liikkumiskerralla viikossa. No, tuli joulu ja anopin jouluruoat, enkä voinu vastustaa. Retkahdin ja sillä tiellä ollaan edelleen. 

Tuli kuntosali ja sen mukana uudet tavotteet. Mitäs jos mä en tyytyiskään pelkkään laihduttamiseen? Hei mitä jos mä hommaisin vähän lihastakin? Enkä mä nyt ainakaan vaan kahta kertaa viikossa halua näillä kuukausihinnoilla käydä.

Siispä, oon alottanu nyt kolmen kuukauden pudotusvaiheen. Sen kesto saattaa toki muuttua, koska en todellisuudessa tiedä kuinka nopeasti mun mammakroppa pudottaa painoa, varsinkin näillä keinoilla. 
Pudotusvaiheeseen kuuluu:
- Suht. lepsu ruokavalio. Syön niitä perhanan hiilareita ja pidän herkkupäiviä, mutta pyrin kuluttamaan paljon enemmän, mitä syön.
- Sali. Teen 3x10 toistoja painoilla, mitkä tuntuu, mutta ei liikaa. Inhottavammilla laitteilla 3x6 toistot. Joka toinen päivä jalkapainotteinen ja joka toinen päivä käsipainotteinen treeni. Viihdyn salilla noin 1,5h kerralla ja alkuun 15 minuutin lämmittely ''hiihtolaitteessa'' 10km/h vauhdilla.
- Jumpat ja ulkoliikunta. Ehkä haastavinta mulle on oikeesti lähteä tonne ulos. Pyrin silti käymään edes kerran viikossa tunnin hölkkälenkillä. Jumpista sen verran, että suunnitelmissa on varailla niitä rennompia, esim tanssipainotteisia jumppia alkuun, koska mun yleiskunto on melko huonossa jamassa.
- Liikuntojen määränä noin tunti 4-6 kertaa viikossa.

Kun oon painooni tyytyväisempi, lähden hakemaan lihasta. Se tapahtuu toivottavasti näillä keinoilla:
- Ne hiilarit pois ja paljon, paljon proteiinia. Säännölliset  ruokailut.
- Salilla toistot pysyy suht samana, mutta painoja lisää. 
- Vähän kovempaa jumppaa ja kunnon juoksulenkkejä.
- Saatan alkaa viihtymään pari tuntia päivässä. Edelleen edes yks päivä viikossa lepoa.

Pliis pliis, korjatkaa jos oon nyt aivan väärillä jäljillä ja niitä vinkkejä todellakin saa ja kuuluu nyt laittaa tulemaan! 

Ps. Olis kannattanu venytellä eilen lopuks vähän enemmän. Au, au ja au. 

Share
Ladataan...

Kommentit

Tyyne
Sukat makkaralla

Samantyylisellä meiningillä täälläkin! Eli kuntosalia, lenkkejä ja tiukkaa (?) ruokavaliota n. 1500 päiväkaloreilla :) Ja 21 viikkoa aikaa... kesään ja tavoitepainoon!

iity-
Puolivahingossa

Tyyne Oi, jes! Tsempit! :)

Ellipsips Ihan totta joo, ajattelin vaan alottaa tälläin vähän lepsummin, ettei into lopahda heti :) Hii, kiitos! :)

Iksu
Tassuja ja töppösiä

En ole asiantuntija, mutta suosittelisin jättämään vain höttöhiilarit eli valkoisen jauhon ja sokerin pois, en kaikkia hiilareita. Peruskunnon rakentaminen ja vauvan kanssa jaksaminen voi tehdä tiukkaa ilman hiilareita :) Ja samaa kuin edellinen kommentoija, lihakset auttaa painonpudotukseen. Punttia nostellessa hiki virtaa ja kalorit kuluu! Tsemppiä!

iity-
Puolivahingossa

Hmm, ihan totta muuten että siinä ketoosivaiheessa on vähän rankkaa, mutta vedän niitä pastaövereitä sen verran paljon, että en nyt ainakaan samalla tavalla tuu niitä hiilareita vetämään. Saa nähdä. Kiitoksia kuitenkin, mietin tuotakin sitten :) 

Kiitos!

Minni123 (Ei varmistettu)

Mulla tuli mieleen että kannustaisin kovasti ulkoliikuntaan, vaunulenkit voi olla myös tehokkaita ja molemmat hyötyy raikkaasta ulkoilmasta! :)

t. Minni

Vierailija (Ei varmistettu)

Heippa! Hyvältä kuulostaa muuten, mutta sitten kun alat tota lihasta hakea ja niitä rasvoja siitä päältä tosissaan karistaa (että ne lihakset näkyy ;) ) niin muista, että pelkkä proteiini painoitteinen ei todellakaan riitä; jos oot aatellut juoda palautusjuomia, niin huomaat, että niissä on hiilareita melkeen enemmän kuin proteiinia. Eli kroppa tarvii kuntoilusta palautuakseen hiilareita, joita kannattaa vetää lihastreenin jälkeen - siis hyvälaatuisia, ei valkoista, Proteiinia sitten muuten paljon, mutta muista ne hiilarit sen treenin jälkeen. Ite juon palautusjuoman jo ennen suihkua, niinkuin moni muukin "tosissaan" lihaksiaan treenaava :) Koska ellet anna niitä hiilareita keholle että se palautuu lihaskuntotreenistä, niin kropalla kestää paljon kauemmin palautua, ja palautuessaan ne lihakset varsinaisesti kehittyy siitä proteiinista. Tuliko tarpeeksi sekavasti selitettyä? Eli treenin jälkeen hiilareita, että lihakset palautuu ja tässä "palautuneessa" lepotilassa se kehitys/kasvu tapahtuu. Kannattaa lihaskunnon jälkeen mennä crosstraineriin (hiihtolaite?) muutamaksi minuutiksi, niin lähtee hapot kiertämään paremmin.

Lindadaa

Justiin meinasin kans tulla pätemään hiilareista (joskus mullekkin näin tehtiin) mutta se olikin tehty jo :) Mutta siis komppaan, että pelkkä proteiini ei riitä ;)

Tsemppiä!

Tyyne
Sukat makkaralla

Kiitti! Tsempit sullekin! :)

A. Sinivaara
Onnenpäivä

Joo, hiilari on ystävä, kunhan se tulee pääosin oikeasta lähteestä :) tsemppii, jään seurailemaan mielenkiinnolla :))

iity-
Puolivahingossa

Minni123 Oon tosi huono vaunulenkkeilijä mut joo, kyllähän niitäkin tulee tehtyä jo pelkästään beibin takia :) En silti saa niistä sitä fiilistä, minkä kunnon hölkästä, minkä takia meen hyvällä omatunnolla yksinkin :) 

Vierailija, Lindadaa ja A.Sinivaara Kiitoksia paljon! :) Noista palautusjuomista mulla ei oo kokemusta ollenkaa, niin en oo niiden ravintosisältöihinkään tutustunu. Mutta taas ollaan viisaampia :-) Ja kiitos tosta crosstrainerin vinkkaamisesta!

 

Vierailija (Ei varmistettu) http://heidintreenit.blogspot.com

Heippa!

Ajattelin kerrankin ilmoitella itsestäni - olen lukenut blogiasi suurella mielenkiinnolla sen alusta saakka, tykkään tosi paljon kirjoitustyylistäsi. :) Hassua sinänsä; en yleensä pidä vauva/lapsiblogeista, mutta blogisi on kolahtanut kovaa.

Toivon myös kovasti tsemppiä treeneihin, tavoitteesi kuulostavat ihan realistisilta! Kunhan muistaa antaa itselleen kiitostakin jo saavutetusta, pysyy motivaatio kohdillaan. :)

Kaunista alkanutta vuotta!

iity-
Puolivahingossa

Ihanaa, että ilmoittelit! :) Ja kiitos ihan hirmuisesti :)

Joo, kiitosta yritän muistaa antaa, kunhan niitä tuloksia alkaa näkyä. 
Samoin! :)

pienisisko
Spin off

Tsemppiä treeneihin!

Ite bongasin puutalobabylandiasta eilen tuon ilmaisen kiloklubin ja suosittelen ehdottomasti edes vilkasemaan sitä. Eli semmonen mihin kirjataan ruuat ja liikunnat ylös ja ohjelma kertoo että ollaanko oikeessa suunnassa. 

Ite ihan vaan mielenkiinnosta parin päivän ruuat näpytin sinne ja aikamoisia ylläreitä tuli. Eli vaikkei orjallisesti jaksaisi, tai kannatakaan, seurailla joka päivä ruokia niin alkuun sieltä saa hyvää puhtia ja vinkkiä. Ihan ilmasiksi. 

A. Sinivaara
Onnenpäivä

Hei ja mä suosittelen edelleen Myfitnesspalia ;)

iity-
Puolivahingossa

pienisisko Siellä ollaan jo muutama viikko oltu! :)

A. Sinivaara Oo, toi vois olla vielä parempi! Kiloklubiin tulee miinusta siitä, etten oikeesti löydä puoliakaan syötyjä ruokia niistä listoista, kun en eineksillä elä. Enkä yhtään tiedä saako jokainen tavallinen pulliainen lisäillä niitä reseptejä sinne.. Kiitos (taas)!

pienisisko
Spin off

Joo se on tosiaan vähän huono puoli että ruokia ei voi ite lisäillä. Mutta melko hyvin rupesin ite löytämään kun käytän *-merkkiä hakusanassa. Esim. *rahka etsii kaikki rahka-loppuiset ruuat (maitorahka, rahka, mustikkarahka...). Ja *rahka* taas etsii kaikki missä on sana "rahka" (rahkapiirakka, maitorahka, vaniljarahkapulla...)

iity-
Puolivahingossa

Aaa, no mä yritän tota kans :)

Evis (Ei varmistettu) http://kaunistajarumaa.wordpress.com/

Mä yhdyn siihen, että jättää höttöhiilarit pois. Itellää ainakin vaikuttanu yllättävänkin paljon kehoon ko vaihoin esimerkiksi vehnätuotteet täysjyvätuotteisiin ja sokerin käytännössä kokonaan mm. hunajaan (tosin en ole koskaan tuota sokeria käyttänyt muutenkaan, mutta vähensin senkin entisestään). Toi klubihomma on varmasti tosi hyvä homma! Kerro muuten sitten myöhemmin, että miten oot edistyny tässä hommassa vai menikö puihin (uskon ekaan vaihtoehtoon!) :)

Itekin tavottelisin tuota lihasmassan kasvattamista, mutten oo vammaisen reiteni vuoksi päässyt vielä tehokkaaseen alkuun vaan joudun tyytymään pikkuhiljaa hyvä tulee -meininkiin. Eli heippa kesäkunnolle 2013 mun osalta :D Noooh 2014 sitte ;)

MirvaK

Kuinkas on mennyt?

iity-
Puolivahingossa

Heikosti nyt pari viikkoo :s Maksoin itteni kipeeks siitä salikortista ja parin käymisen jälkeen hajos auto, mitä ei oo tässä kuussa varaa korjauttaa. Eli vähän nyt siirtyy tämäkin homma :) 
Mut salitreenaamisesta olin oikein positiivisesti yllättyny, ku sain revittyä itteni sinne monena päivänä viikossa ja oli vielä kivaakin :) Yhdessä jumpassa tuli käytyä, mut se ei mun juttu tainnu olla..

Kommentoi

Ladataan...