Triplasti herkkua

Ripaus raakaa

Tässä toissapäivänen herkkuateria. Oikealla mielettömän hyvä salaatti, nams, ja takana smoothien ja mehun aineet.

Jättirapusalaatti

*Erilaisia vihreitä salaatteja. Tässä on kiinankaalia (kurttukaali käy myös mainiosti) ja tammenlehtisalaattia. Mitä tummempi salaatti eli mitä enemmän lehtivihreää, sen parempi. Perinteinen lehtisalaatti ja jäävuorisalaatti ovat ravintoarvoiltaan matalampia kuin esimerkiksi tumma tammenlehtisalaatti.

*Kurkkua tai kesäkurpitsaa, tällä kertaa jääkaapissa oli kurkkua

*Tomaatteja

*Avokado

*Yrttejä maun mukaan (pieni oodi yrteille, ovat niiiiiin mielettömiä, tuovat uskomattomasti makua ruokaan kun ruokaa, en ihmettele, että ammattikokit niitä hehkuttavat)

*Oluthiivahiutaleita

(*Liraus sitruunamehua kastikkeeksi)

*Paneroituja jättikatkarapuja päälle ja niiden kanssa sweet chili -kastikkeesta dippi.

Pirteä smoothie

*Ananasta

*Kourallinen tuoretta pinaattia

*Kiivi

*Puolikas sitruuna

*Sitruunamelissaa ja minttua

*Omenamehua nesteeksi

Surautetaan blenderissä smoothieksi, mukaan voi laittaa myös jääpaloja tai laittaa ainekset jääkaappiin ennen smoothien tekoa, itse nimittäin ainakin pidän kylmästä smoothiesta huoneenlämpöistä enemmän.

Päivän mehu

*Porkkanaa

*Kourallinen pinaattia

*Selleriä

*Puolikas sitruuna

Aineet mehustimeen ja avot, kohtuu ruma, ruskea mehu on valmis! Jos ei ole ennen juonut vihannesmehuja, tästä ei kannata aloittaa, vaatii ehkä totuttelua. Palaan myöhemmin herkkumehujen ohjeen kera.

 

Kommentoi

You must have Javascript enabled to use this form.