Ladataan...
Ripaus raakaa

Tässä toissapäivänen herkkuateria. Oikealla mielettömän hyvä salaatti, nams, ja takana smoothien ja mehun aineet.

Jättirapusalaatti

*Erilaisia vihreitä salaatteja. Tässä on kiinankaalia (kurttukaali käy myös mainiosti) ja tammenlehtisalaattia. Mitä tummempi salaatti eli mitä enemmän lehtivihreää, sen parempi. Perinteinen lehtisalaatti ja jäävuorisalaatti ovat ravintoarvoiltaan matalampia kuin esimerkiksi tumma tammenlehtisalaatti.

*Kurkkua tai kesäkurpitsaa, tällä kertaa jääkaapissa oli kurkkua

*Tomaatteja

*Avokado

*Yrttejä maun mukaan (pieni oodi yrteille, ovat niiiiiin mielettömiä, tuovat uskomattomasti makua ruokaan kun ruokaa, en ihmettele, että ammattikokit niitä hehkuttavat)

*Oluthiivahiutaleita

(*Liraus sitruunamehua kastikkeeksi)

*Paneroituja jättikatkarapuja päälle ja niiden kanssa sweet chili -kastikkeesta dippi.

Pirteä smoothie

*Ananasta

*Kourallinen tuoretta pinaattia

*Kiivi

*Puolikas sitruuna

*Sitruunamelissaa ja minttua

*Omenamehua nesteeksi

Surautetaan blenderissä smoothieksi, mukaan voi laittaa myös jääpaloja tai laittaa ainekset jääkaappiin ennen smoothien tekoa, itse nimittäin ainakin pidän kylmästä smoothiesta huoneenlämpöistä enemmän.

Päivän mehu

*Porkkanaa

*Kourallinen pinaattia

*Selleriä

*Puolikas sitruuna

Aineet mehustimeen ja avot, kohtuu ruma, ruskea mehu on valmis! Jos ei ole ennen juonut vihannesmehuja, tästä ei kannata aloittaa, vaatii ehkä totuttelua. Palaan myöhemmin herkkumehujen ohjeen kera.

 

Share

Ladataan...
Ripaus raakaa

Syön yleensä tiettyjä ruokia sykleissä ja kun innostun jostakin ruoasta, voisin syödä sitä koko ajan kyllästymiseen saakka. Nyt innostuksen kohteena on veteen keitetty ruispuuro! Enpä olisi uskonut, että innostuisin koskaan siitä, mutta muutama viikko sitten hotellin aamiaisella nautittu ruispuuro käänsi mieleni.

Tärkeintä on, että se on todella löysää ja se syödään hurjalla määrällä luomumansikkahilloa. Toki marjatkin toimisivat oivallisesti, mutta kaipaan siihen hillon tuomaa ekstramakeutta.

Ostin pidemmän tauon jälkeen hampunsiemeniä, joita laitoin tänään joukkoon ensimmäistä kertaa, eikä ollut viimeinen kerta, toimi niin hyvin. Periaatteessa niitä ei sen suuremmin maistanut, mutta hampunsiemenien oivalliset sataa grammaa kohden protskua 30 grammaa, 9 grammaa kuituja ja täydellinen 1:3 omegatasapaino tekevät sen, että niitä kannattaa nauttia päivittäin ja tässä yksi hyvä tapa. Periaatteessa puuroahan voi tuunata mielin määrin, joukkoon voisi pilkkoa vaikka kuivattuja hedelmiä, marjoja ja erilaisia siemeniä.

Itse välttelen pitkälti maitotuotteita, olen vältellyt viimeisen vuoden ajan, sillä ne vaikuttavat huomattavasti mun ihon kuntoon. Niinpä tämäkin puuro on veteen tehty, mutta erilaisia variaatioita saa, kun kokeilee riisi-, soija tai mantelimaitoa. En ole kokeillut, mitä ruis tuumaa esimerkiksi riisimaidosta, mutta kauran kanssa se ainakin sopi.

 

 

 

Share