Aikakauslehden konseptointi, sähkökaappimetodi

Rönsy

Meillä on täällä Imagessa käytössä kaikki uuden tegnologian kuumimmat huippusaavutukset ja -sovellukset, kun me mietitään tätä meiän lehtikonsebtia. 

Kaikki on viimeisen päälle mietitty, mitään ei jätetä sattuman varaan. Eilen autoreflektoitiin, että millaisia juttutyyppejä meillä on. No, tällaisia on taiteilioilta syntynyt tänä vuonna:

Tämä kvalitatiivista ja kvantitatiivista yhdistävä analyysi paljasti muun muassa, että reppareita eli reportaaseja (avaimenreiän oikealla puolella) on aika vähän. Johtopäätös: voisi olla enemmän. 

Myös sisältöjen suunnittelussa eli ideoinnissa meillä on käytössä melko hitech työkalu:

Share

Kommentit

Murun kera

Ei ole noiden voittanutta! Siirtely on näppärää, useampi voi vaikuttaa sisältöön ilman ruuhkaa, hierarkiat pysyy selvillä helposti, ja yhdellä silmäyksellä näkee jos joku osa-alue on paisunut ihan vallattomasti.

(Ei varmistettu)

Ah te ihanat taiteiliat!

jukka s.

Varttuneempana henkilönä olen tilannut silloin tällöin muutaman pätkän Imagoa pysyäkseni ikään kuin kartalla. Kohtuu luettavia juttuja, enimmäkseen. Mutta kuten niin monen lehdykän kohdalla yleensäkin . Miks ihmeessä se kapea-alaisuus, pelkona viimosen päälle funtsittu kohderymäreviirin rajojen ylittelykö? Rohkeutta kehiin. Yli tai ali rajojen. Pessoan sanoin En minä aina ole sama, älkää tekään. Pistäkää brändi joustamaan. On on. Vaikeeta se on.

Kommentoi