Puolitoista vuotta salilla

Sisunainen

Minun piti tänään mennä salille, mutta homma kaatui mitä ilmeisemmin kauramaidosta saatuun pieneen gluteenialtisukseen, eli suomeksi sanottuna mahakipuun. Mutta koska salille ei ole pakko mennä jos ei jaksa eikä varsinkaan kipeänä, en aio ottaa mitään stressiä tästä.

Sen sijaan laskeskelin joku päivä, että olen käynyt kohta melko tarkkaan puolitoista vuotta säännöllisesti salilla. Mukaan on toki mahtunut aktiivisempia ja vähemmän aktiivisia jaksoja, sekä viime syksynä vajaa pari kuukautta jolloin en nostellut puntteja lähes ollenkaan, mutta siitä huolimatta tämä on ollut sitten ala-asteaikaisten ratsastustuntien pisimpään jatkunut aktiivinen liikuntaharrastukseni!

Tsemppihengen ylläpitämseksi ajattelin koota hieman numerotilastoja kehityksestäni. Kaivoin esiin kaksi ensimmäistä saliohjelmaani, ja kuten huomaatte, lähtötaso oli melko *köh* lähtötasomainen. Uudet tulokset taas ovat sen mukaisia, milloin olen viimeksi tehnyt samaa tai vastaavaa liikettä, mutta joka tapauskessa tältä talvelta. Sarjat ovat toki matkan varrella lyhentyneet ja liikkeet vaihtuneet, ja nyt vuodenvaihteen jälkeen aloin tekemään 2-jakoisella ohjelmalla entisten 1-jakoisten sijaan (ummikoille: teen siis nyt eri päivinä ala- ja yläkroppaan kohdistuvia liikkeitä, kun ennen tein kaikki kerralla).

 

Elokuu 2012 -> Tammikuu 2014

Hauiskääntö käsipainolla: 3 kg -> 7 kg

Hauiskääntö taljassa: 14 kg -> 30 kg (max 6 toistoa)

Jalkaprässi yhdellä jalalla: 25 kg -> 45 kg

Ranskalainen punnerrus: 5 kg -> 10< kg

Vartalon kierrot kahvakuulalla/ levypainolla: 5 kg -> 10-12 kg

Vatsarutistus: laiteessa 27 kg -> taljassa 43 kg

Ilman laitetta tehtäviä liikkeitä (vapaapainot tai talja): 3 kpl -> 7 + 7 = 14 kpl

Liikkeitä yhteensä ohjelmassa: 10 kpl -> 8 + 8 = 16 kpl

 

Ei ihan mitätön ero! Ja plussana vielä kaikki käytännön hyödyt, kuten tavaroiden mystinen keveneminen ja tietysti liikunnasta saatu hyvä olo.

Entä kuinka sinä olet kehittynyt salilla?

Share

Kommentit

cherryjam

Hyvä sä! Voima se on joka jyllää ;)

Kommentoi