Smoothien peruskaava

Sisunainen

Olen totaallisen tykästynyt aamupalasmoothieihin, mikä on saattanut jo käydä ilmi blogissani. Nykyisin en oikeastaan syö mitään aamupalalla, ainoastaan juon reilun kokoisen smoothien, jolla pärjää yleensä hyvin lounaaseen asti. Aamupalasmoothien peruskaavaksi on vakiintunut jotakuinkin seuraava:

- n. 2 dl marjoja tai hedelmiä; omia suosikkejani ovat perinteiset mansikka, mustikka, vadelma ja banaani

- 250 g rahkaa (sitä pehmeää laktoositonta)

- n. 2 dl kevytmaitoa (luomua ja laktoositonta) tai riippuen halutusta koostumuksesta

- mahdolliset muut hilut, kuten raakakaakaota (banaani-suklaa on suosikkimakuyhdistelmäni!), chia-siemeniä tai kookosöljyä

Tehosekoittimella sileäksi (ja paino sanalla sileäksi, paakkuinen smoothie on ehkä ällöinta maailmassa) ja ääntä kohti!

 

****

Ps. Kuten eräs tarkkaavainen lukija huomautti, jotkut blogin alkuvaiheen kuvissa ja resepteissä esiintyvät kaura"maito"tuotteet eivät ole gluteenittomia (minkä itsekin opin kantapään kautta). Kuitenkin kuulemma Oatlyn kaurajuomat sopivat myös keliaakikoille. Itse käytän tällä hetkellä sekä oikeassa elämässä että blogissa varmuuden vuoksi vain tavallisia laktoosittomia maitotuotteita. Varmistathan siis itse käyttämiesi reseptien ja tuotteiden sopivuuden ruokavalioosi!

Share

Kommentit

Suvi K.
Sisunainen

Jep ruokavalioasioissa on selvästi yhtä paljon totuuksia kuin syöjiä. Siksi en pyrikään antamaan ehdottomia neuvoja kenellekään mistään; kunhan kirjoittelen siitä minkä olen huomannut omalla kohdalla toimivaksi. :)

Tsemppiä projektiin!

Kommentoi