Tsemppikerho: helmikuun saldo

Sisunainen

Lupasin tsemppikerhon aloituspostauksessa liikkua ahkerasti erityisesti kuntosalin puolella ja harjoitella hiihtämistä. Lisäksi myöhemmin päätin ryhtyä "määtittelemättömäksi ajaksi" tipattomalle uniongelmien takia.

Kuun saldo liikunnan puolesta näyttää HeiaHeihan mukaan seuraavalta:

- Harrastin liikuntaa 26 tuntia. Lyhyessä kuussa se tarkoittaa melkein tuntia päivässä, vaikka mukaan mahtui myös yksi saikkupäivä.

- Kävin kuntosalilla 10 kertaa ja lisäksi 7 kertaa eri ryhmäliikuntatunneilla. Olin alunperinkin suunnitellut pitäväni tämän viikon vähän kevyempänä liikunnan suhteen (on kuulemma jotenkin hyödyllistä pitkän tähtäimen kehityksen kannalta, että silloin tällöin pitää vähän huilia), joten keskityin enemmän kehonhuoltohenkisiin jumppiin, kuten joogaan ja bokwaan.

- Hiihtoa en ole päässyt harrastamaan sitten puolivälikatsauksen kiitos epätavallisen lauhojen säiden, mutta sen sijaan kävin yliopiston liikuntapäivänä lumikenkäilemässä ja olen harrastanut muuta kestävyysliikuntaa, kuten kävelylenkkejä ja bodypumppia. Uudet monotkin ostin, mutta valitettavasti ne eivät sovi suksiini. Sellaista sattuu.

Kaikkiaan olen oikein tyytyväinen helmikuun liikuntasuorituksiin, erityisesti koska minulla on ollut koko ajan todella hyvä fiilis liikkua, ja huonoinakin päivinä jumppa on tuntunut pikemminkin piristävältä hengähdystauolta kuin rasittavalta pakolta.

Tipattoman suhteen taas olen tällä hetkellä hieman ristiriitaisissa tunnelmissa. Olen parina iltana tällä viikolla luistanut tipattomasta, eikä samaa vaikutusta unen laatuun ole tuntunut suuntaan eikä toiseen enää tällä viikolla. Ilmeisesti ongelma on pikemminkin yleisessä stressitasossa kuin siinä juonko yhden lonkeron illalla vai en. Siinä suhteessa tänään alkava loma tulee todella hyvään saumaan.

Alkoholin käytön kanssa aion kyllä jatkaa entistä maltillisempaa linjaa, sillä joka tapauksessa tämä lyhytkin tipaton jakso on saanut minut jossain määrin vieroitettua "tavan vuoksi" juomisesta. Täystipattoman jatkoa harkitsen kuitenkin uudelleen loman jälkeen, koska vaikutus ei kuitenkaan ainakaan näin lyhyellä aikavälillä ollut ihan niin hyvä kuin olisin toivonut. Pahoittelut kaikille, jotka olisitte halunneet kuulla alkoholittomuuden toimivan ihmeparannuksena kaikkeen.

Palaan maaliskuun tavoitteisiin loman jälkeen, sillä nyt aion viikon keskittyä pelkästään rentoutumiseen, ulkoiluun ja ihaniin maisemiin! Hyvää lomaa kaikille joilla sellainen on, ja mukavaa viikonloppua muille lukijoille. Jos saan tekniikan toimimaan, saatan postailla jotain kuulumisia reissun päältä, muussa tapauksessa kuulemiin reilun viikon päähän.

Tää lähtis nyt kattoo vieläkö Lapissa näyttää tältä:

 

Share

Kommentit

neila
Aavistus sinusta

Hei, ihan mielettömän hyvä suoritus! Mä oon ajatellut olleeni reipas, vaikka ei mun tuntimäärät oo lähellekään sua. Mutta treenimäärä lisääntyy kyllä koko ajan pikkuhiljaa.

Suvi K.
Sisunainen

Siitä se lähtee! Liikuntamäärän lisääminen nimenomaan asteittain on mun kokemuksen mukaan hyvä juttu. Ja tosiaan mun tilastoa kaunistaa se, että tähän kuuhun mahtui kaksi yliopiston liikuntatapahtumaa. ;)

Tyyne
Sukat makkaralla

Voi mieletön sinä, jee! Hyvillä mielin rentouttavalle lomalle sit vaan! Mnullakin tiedossa ihan minipieni irtiotto :)

Suvi K.
Sisunainen

Kiitos. :) Mukavaa minilomaa sullekin! 

Kommentoi