Ladataan...
Sisunainen

Vuotta on jäljellä enää pari päivää, ja istun tällä hetkellä junassa matkalla Helsinkiin, jossa tuskin tulee kovin kummoisia jumppia tehtyä, joten on aika koota yhteen kuluneen vuoden treenit ja saavutukset. Vuoden alussa mainitsin treenitavoitteikseni kehittyä painonnostossa ja oppia tempaus kunnolla, kehittyä uinnissa ja jatkaa säännöllistä joogaamista. Kuinkas sitten kävikään?

Crossfitissa on tullut rampattua lähes joka toinen päivä, ja tuloksia on syntynyt jotakuinkin kaikilla osa-alueilla. Olympianostoissa ja kyykyssä olen parantanut ennätyksiäni tämän vuoden aikanatoistakymmentä kiloa, ja myös muissa liikkeissä valitsen pääsääntöisesti leveämpiä kiekkoja kuin vuosi sitten. Kehonpainoliikeet, naruhyppelyt ja kaikenlaiset kestävyyslajit aiheuttavat tällä hetkellä eniten tuskanhikeä - viimeksi eilen meinasin kuolla metconiin, jossa oli miljoona kierrosta clustereita, hyppynaruja ja leukoja - mutta niissäkin kehitystä tapahtuu pikkuhiljaa. Leuoissa olen päässyt vähentämään kevennystä, joskaan en kokonaan eroon siitä, ja punnerrukset teen enää harvoin polvet maassa.

Painonnostoa olen harjoitellut suhteellisen ahkerasti sekä WODien yhteydessä että tekniikkatunneilla. Työntö sujuu jo lähes rutiinilla ja tempauskin alkaa muistuttaa tempausta. Molemmissa olen myös päässyt lisäämään mukavasti painoja, ja loppusyksystä maksimeita testatessa sain yhteistulokseksi lähes oman painoni verran rautaa.

Uimassa olen käynyt viikottain keväisen tekniikkakurssin ja syyslukukaudella harrastelijaryhmän kokoontumisten ajan. Olen edelleen altaassa porukan hitain, mutta pystyn sentään jo kiinnittämään huomiota sellaisiin asioihin, kuin vartalonkierto, lantion asento, potkun laajuus ja nopeuden säätely, sen sijaan, että yrittäisin vain jotenkuten räpiköidä toiseen päätyyn asti hukkumatta.

Joogaa olen harrastanut aika paljon kotona Yoogaian avulla, mutta nyt syksyllä olen käynyt myös lähes viikottain kuntosalin joogatunneilla. Eksoottisempia joogalajeja, kuten ilma- ja hot joogaa olen harrastanut tilaisuuksien tullen muun muassa Helsingissä käydessäni. 

Parasta tässä vuodessa on ollut se, että olen pysynyt terveenä ja voinut treenata säännöllisesti ilman häiriötekijöitä, jos nyt tavanomaisia flunssia, lihasjumeja ja lomareissuja ei lasketa. Tosin lomillekin pakkaan nykyisin varalta myös treenivaatteet mukaan.

Kuinka teillä on treenivuosi sujunut?

Share

Ladataan...
Sisunainen

Aloitin jouluaaton nukkumalla pitkään, syömällä taatelikakkua aamiaiseksi joulurauhanjulistusta kuunnellen ja joogaamalla kuusenkynttilöiden valossa. Iltapäivällä suuntasimme isovanhempieni luokse saunomaan ja nyt perinteiset jouluherkut lämpiävät uunissa. Eilen tänne Pohjois-Karjalaan sateli pieni kerros lunta, joten pääsemme kuin pääsemmekin nauttimaan valkoisesta joulusta.

Rentouttavaa, nautinnollista ja lämmintä joulua kaikille lukijoille!

Share

Ladataan...
Sisunainen
  • Jos aiot kyykätä kolmena päivänä peräkkäin, älä. Vielä seuraavalla viikollakin on jalka kipeä.
  • Jos kuteinkin teit niin, älä ainakaan kyykkää enää kahden päivän päästä uudestaan.
  • Suklaakonvehteja tehdessä, usko ohjetta. Tai älä ainakaan oikaise siitä samasta kohti, jonka takia viime vuonnakin ensimmäinen erä lensi roskiin.
  • Mistä puheenollen, raaka-aineita kannattaa varata hieman ylimääräistä.
  • Kun seisot käsillä, laita kädet kymmenen senttiä leveämmälle. Johan alkaa luonnistua, kun et yritä anatomisesti mahdotonta asentoa.

Video.

Share

Ladataan...
Sisunainen

Kengät ja urheiluliivit Reebok, toppi ja housut H&M.

Kivat ja toimivat treenivaatteet tekevät liikkumisesta mukavampaa, mutta välillä hyvien kuteiden löytäminen tuntuu olevan kohtuuttoman suuren kiven alla. Siksi kokosin tähän postaukseen (tulevia alennusmyyntejäkin silmällä pitäen) joitakin kauppoja ja merkkejä, joilta olen viime aikoina löytänyt hyviä treenivaatteita.

H&M

Henkkamaukan sporttiosastolta löytyy huomattavan edulliseen hintaan toimivia perustrikoita ja -toppeja eri väreissä ja kuoseissa. Monissa housuissa on kiitettävän korkea ja leveä vyötärökaistale, jonka ansioista ne pysyvät jalassa reippaammassakin menossa. Sovituskopissa kannattaa kuitenkin katsoa tarkkaan, ettei kankaasta näy mitään ylimääräistä läpi. Valikoimiin kuuluu myös toppimaisia urheiluliivejä, jotka toimivat hyvin arkikäyttöön ja kevyeen liikuntaan.

Sportamore-nettikauppa 

En yleensä harrasta nettishoppailua, mutta se on kätevä vaihtoehto silloin, jos paikallisesta urheiluliikkeestä on juuri se oma koko tai lempiväri loppu. Sportamorelta voi vaatteiden lisäksi tilata erilaisia jumppavälineitä ja urheiluvarusteita. Plussaa nopeasta ja ilmaisesta toimituksesta. 

Reebok

Reebokilta en ole ostanut kovin paljon varsinaisia vaatteita, mutta kivoja asusteita sen sijaan olen löytänyt useita. Crossfitiin varta vasten suunniteltujen kenkien lisäksi merkillä on muun muassa treenikäyttöön sopivia polvisukkia ja suhteellisen tukevanmallisia toppirintsikoita kivoissa kuoseissa.

Shock Absorber

Kaikille varmaan jo tuttu merkki, mutta ne nyt vaan ovat yksinkertaisesti parhaat urheiluliivit kovempaan treeniin. Oma suosikkini on alla kuvassa näkyvä painijaselkäinen malli, joka antaa hyvin liikkumatilaa käsille, mutta täyden tuen rinnoille. Shock Absorbereita muuten myydään monesti isoissa marketeissa selvästi halvemmalla kuin urheiluliikkeissä!

Urheiluliivit Shock Absorber, shortsit Nike/ Sportamore ja hyppynaru Master/ Sportamore.

Share

Pages