Ladataan...
Sisunainen

Muutama päivä sitten kävin shoppailemassa, ostoslistallani kaksi ehkä vaikeinta mahdollista asiaa: farkkushortsit ja bikinit. Jo etukäteen suunnitelmastani kertoessani kuulin myötätuntoista huokailuna: "Uimapuvun ostaminen on niiiin kamalaa."

Minun käsitykseni tehtävän vaikeudesta perustui siihen, että epäilin (osin aiheesta) kauppojen valikoiman ja omien vaatimuslistani kohtaamista. Löysin kuin löysinkin lopulta bikinit, jotka ovat sekä kivan näköiset että pysyvät päällä, ja jalkaan istuvat farkkushortsit, joissa on lahjetta enemmän kuin alushousuissani, joskin melko marginaalisesti.

Oletusarvoisesti minun olisi kuitenkin pitänyt huolestua aivan toisesta asiasta: vähäpukeisen vartaloni tiirailusta sovituskopin peleistä. 

Jokainen nainen (miksei mieskin) miettii takuulla tähän aikaan vuodesta, kuinka vähissä vaatteissa uskaltaa näyttäytyä julkisesti, sikäli kun hellekelit joskus tänne asti saapuvat. Niin mietin minäkin - mutta vuosi vuodelta vähemmän.

Liikuntaharrastukseni on vaikuttanut ulkoiseen muotooni sen verran, että kuppikokoni on pienentynyt, yläkroppaan on ilmestynyt vähän lihasta, reidet pysyvät vähintään yhtä paksuina kuin ennenkin ja sääreni ovat jatkuvasti mustelmilla. Kesävaaterintamalla tämä tekee bikinien ostamisesta hieman helpompaa, mutta shortsien kanssa ei auta yhtään. Olen todella kaukana uimapukumallien bikinikunnosta. Vaan väliäkös tuolla. 

Kun googlasin tätä postausta varten, törmäsin karkeasti suomennettuna sitaattiin: "Peityn mieluummin hikeen kuntosalilla kuin vaatteisiin rannalla." Minä jätän kroppani mieluummin peittämättä muulla kuin aurinkorasvalla, jos pitkien hihojen ja lahkeiden käyttö tarkoittaisi hikoilua. Niin salilla, rannalla kuin kaupungilla. 

Tämä maaginen bikinikunto ei ole kiinni kropan mallista, vaan korvienvälistä. On ihan okei, että sääret paljaana ihmisten edessä kulkeminen tuntuu talven jälkeen vähän oudolta. Sitä suuremmalla syyllä shortsit kannattaa kaivaa kaapista heti kun lämpömittari kipuaa yli kahdenkympin: ettei sitten helteillä tarvitse jänistää ja hikoilla farkuissa vain, koska pelkää tuntemattomien ihmisten katseita. 

Mitä sovituskoppiin tulee, en mene sinne arvostelemaan omaa kroppaani. Menen arvostelemaan vaatteita, joihin harkitsen käyttäväni rahani. Jos ne eivät saa minua näyttämään hyvältä, ei tule kauppoja.

 

Kuvalähde.

Share

Ladataan...
Sisunainen

Kuten blogiani seuranneet ovat saattaneet rivien välistä ymmärtää, olen aika laiska kaikenlaisissa kauneudenhoitoasioissa. Koska joskus kuitenkin tuntuu aiheelliselta näyttää joltain muulta kuin juuri luolastaan ryömineeltä menninkäiseltä, olen pitkän työstämisen tuloksena kehittänyt rutiinin, jolla tästä päästään mahdollisimman helpolla.

Astun nyt niin kauas omalta mukavuusalueeltani kuin mahdollista (okei, jos viisaudenhampaan poistoa ei lasketa), ja postaan teille meikkiohjeen. Voitte luottaa siiten, että tämä ei tule toistumaan.

2:38 minuutin pikameikki

soveltuu sekä aamu-unisille töihinlähtijöille että laiskoille lomalaisille, jotka haluavat sutaista vähän väriä naamaan ennen shoppailu- tai terassikierrokselle lähtöä.

Tarvikkeet: sävyttävä päivävoide tai BB-voide, aurinkopuuteri ja huiska, ripsiväri.

Tee näin:
1. Levitä BB-voide tai vastaava kauttaaltaan kasvoille.
2. Sudi poskille aurinkopuuteria poskipään ulkoreunasta kohti huulten ulkonurkkaa suuntautuvalle alueelle, häivytä kohti korvaa ja hiusrajaa (= hinkkaa naamaa raivokkaasti huiskulla).
3. Levitä ripsiväri.
Valmis!

Jep, kellotin ajan ihan oikeasti, koska it's always for time, tiedättehän.

Käyttämäni tuotteet: Lumenen BB-voide, Oriflamen aurinkopuuteri ja The Body Shopin ripsiväri.

Share
Ladataan...

Ladataan...
Sisunainen

Kuulen aina silloin tällöin tuttavapiiristäni kommentteja, kuten "sä oot nykään niiiin fitness" tai "sustahan on tullut oikein himoliikkuja", tilanteissa, jotka eivät millään lailla liity aiheeseen. Ihmettelyn voi laukaista maininta siitä, että tuli kiire tapaamiseen, kun ei ollut kello mukana lenkillä, tai se, että päälläni sattuu olemaan urheiliseuran t-paita.

En ole ihan varma, onko näiden kommenttien tarkoitus olla ärsyyntyneitä, hämmästeleviä vai kiinnostuneita, mutta minussa ne saavat aikaan yleensä vaistomaisen puolustusreaktion: enhän mä nyt, eihän tää mitään

Toki itse olen kuoppani kaivanut pitämällä treeniblogia ja täyttämällä Instagram-tilini jumppa- ja ruokakuvilla, se kun on yksi blogini markkinointikanavista. Kuitenkin elämäntapani on yhtä lähellä fitnesstä, kuin sähkökitaranrämpytys viulukonserttoa, ja toisaalta tilanteessa ei ole mitään uutta.

Joka paikassa toitotetaan, kuinka kansa jakautuu kahtia: himotreenaaviin ortorektikkoihin ja itsensä sohvaan pulttaaviin pullukoihin. Suurin osa tuntemistani ihmisistä kuitenkin käy jumpassa, salilla tai sählytreeneissä muutaman kerran viikossa ilman, että koko elämä pyörii urheilun ympärillä. Niin teen minäkin, satun vain lisäksi kirjoittamaan siitä.

Minulla ei ole mitään harrastuksista juttelemista vastaan, oli kyse sitten crossfitista tai pitsinnypläyksestä. Kuitenkin asiasta ison numeron tekeminen kahvipöytäkeskustelussa tuntuu aavistuksen kiusaannuttavalta. Vertailun vuoksi: ei kai akvarellikurssilla käyvällekään huudahdella "vitsi kun sä oot nyt boheemi!"?

Share

Ladataan...
Sisunainen

Juuri nyt ulkona sataa kaatamalla vettä, mutta sen verran on aurinko päässyt pilkahtelemaan, että olen  tänä kesänä tehnyt jo muutamat ulkotreenit. Omia tämän hetken suosikkejani ovat:

1. Rappustreeni

Onko sinustakin tasamaalla hölkkääminen tylsää ja raskasta? Kokeile tehdä lenkki portaissa! Rappustreenin pystyy sovittamaan täysin omaan kuntotasoon, sillä haastavuus riippuu portaiden määrästä ja vauhdista. Kivointa tämä on kaverin kanssa: keksikää vuorotellen, miten kuljette portaat - spurtaten ylös ja kävellen alas, tasaista hölkkää edes takaisin, askelkyykkykävelyllä vai tasajalkahypyillä.

2. sirkuskoulu pihanurmikolla

Pelottaako käsilläseisonnan tai kärrynpyörän opettelu jumppasalin kovilla lattioilla? Ei hätää, sillä pehmeällä nurmikolla voit muksahdella rauhassa satuttamatta itseäsi. Parhaassa tapauskessa naapurin mummo tulee kannustamaan. Varoitus: pue likaa pelkäämättömät vaatteet, ja lämmitä sauna valmiiksi.

3. Kahvakuulailu

Viime kesältä tuttu suosikki kahvakuula sopii mainiosti ulkotreenihin. Laita kännykän sekuntikello tikittämään ja varaa mankkupurkki sekä hikipyyhe käden ulottuville. Mitä vähemmän taukoja pidät, sitä vähemmän itikat ehtivät syömään.

4. Jooga ulkona

Otin muutama viikko takaperin käyttöön Yoogaian nettijoogapalvelun, ja toistaiseksi olen tykännyt tunneista. Lämpimällä säällä joogamaton voi viedä terassille tai parvekkeelle, tai miksei vaikka puistoon, ja langattomalla tai mobiilinetillä tuntien katselu onnistuu myös pihalla.

Share

Pages