Täydellisen smoothien salainen ainesosa

Kaljatonta ja sipsitöntä elämää on nyt takana melko lailla kuukauden päivät. Olen ryhdistäytynyt ruokarintamalla mielestäni aika esimerkillisesti, sillä aamupala – tuo monen ihmisen täydellinen herkkuhetki ja mun kauhuni – on smoothien muodossa tullut osaksi jokaista päivää. Edelleenkin kynnys sen tekemiseen on raivostuttavan korkea, mutta joka aamu tsemppaan itseni sen yli, ja laitan smoothieainekset kuppiin ja surautan ne pehmeän kermaiseksi namupalaksi.

Alussa smoothiet olivat lähinnä vain kauniita, mutta nykyään lähestulkoon jokainen on oikeasti todella maukas. Kysyin instagramin puolella, että kiinnostaako mun smoothieen eksynyt salainen ainesosa, ja se kiinnosti. Lupasin teille ja itselleni, että otan nyt vähän rennommin tämän blogin kanssa, joten tänään luvassa on todella rennoin rantein toteutettu smoothieresepti, johon sisältyy mun salainen ainesosa.

 

Henriikan aamuherkku:

  • Nappaa kaapista joku kiva kulho, jossa arvioit blendaamisen onnistuvan hyvin. Kattila on tässä ollut todella hyvä väline. Varsinkin, jos tekee annoksen kahdelle!
     
  • Kaada kulhoon/kattilaan jäisiä marjoja. Meillä on ollut aika hyväksi todettu kombo käytössä: mansikoita, mustikoita ja vähän puolukoita tuomassa kirpeyttä. Tässä kohtaa valitsen suomalaisia marjoja, koska äiti on sanonut, että ulkomailta tulevat marjat pitää keittää, että niissä mahdollisesti muhivat bakteerit kuolevat, ja mä tykkään kylmästä smoothiesta.
     
  • Laitan tässä kohtaa viimeistään vettä kiehumaan vedenkeittimeen, mutta jos olet nokkela, teit sen jo ihan ekana. Mä yleensä unohdan ja joudun pitämään tuskallisen tauon, kun vesi kuumenee. Kaada sitten ihan vähän kuumaa vettä kulhoon, että marjat hieman sulavat ikijäästä. Tämän teen siksi, ettei sauvasurvin ylikuumene. Jos kotonasi on todella tehokas blenderi, voi tämän jättää välistä.
     
  • Lisää joukkoon proteiinijauhetta. Meillä on ollut testissä Valion mansikkaa, mutta haussa on joku kasviperäinen vaihtoehto tälle, sillä maitotuotteet ei sovi mitenkään täydellisesti omalle mahalle. Kyseessä on mun ihan ekat kokeilut proteiinijauheiden kanssa ja tästä syystä en voi tehdä mitään vertailuja muihin jauheisiin. Aikaisemmassa elämässä mahaan on mennyt kasapäin rahkaa, kunnes pari vuotta sitten tajusin, että rahka tekee mun nielusta limaisen ja saa peräpään paukkumaan, hahaa.
     
  • Lorauta perään omaa suosikkiasi maustamattomien jogurttien perheestä. Joko vegaanisia versioita tai sitten ei, sä päätät.
     
  • Sekaan vielä vähän mehukeittoa. Nyt käytössä on ollut joku Gefiluksen versio, joka on ollut aivan hyvä.

NYT SEURAA SE RATKAISEVA VAIHE:
 

  • Lorauta joukkoon vähän Spriteä. Luit oikein, limpparia. Terveellistä se ei ole, vaikka mitenkä yrittäisi itselleen niin selittää, mutta silloin tällöin puoli desiä spriteä yhdessä smoothiessa on ehkä ihan okei. Jos se tuntuu liian makealta vaihtoehdolta, niin todella hyväksi todettu vaihtoehto on myös hiilihapotettu vesi ja loraus sitruunamehua. Kyllä muuten pärisee. 
     
  • Surauta tasaiseksi sauvasurvimella tai sillä tehokkaalla blenderillä.
     
  • Kaada koko komeus lasiin (mä kaadoin Olvi-merkkiseen) ja kuvaa se kaikista eri kulmista, ja jaa instagramiin vähintään yksi kuva. 
     
  • Muista juoda smoothie myös.

 

 

Jazz-terveisin,
Henriika S.

 

 

Lue myös:

Hotelli Verson suomalainen aamiainen
Pitsapohja ilman vehnäjauhoja

 

Seuraa blogia facebookissa // Instagramissa

Kommentit

Millie's
Randomilla

Ohoh. Itsekin sekoittelen ties mitä ainesosia sekaisin, mutta tämä limpparijuttu ei ole tullut mieleen. Kiitti vinkistä! :) Ja hei, hyvää pääsiäistä muuten.

www.randomilla.com

Henriika S.

Joo tää tuo hommaan sellasta kivan kirpeetä twistiä! Tuli mieleen, et vois toimia hyvin myös sorbetin tyylisenä, jos laittaa pakkaseen jähmettymään! Ja ihanaa pääsiäistä! <3

Kommentoi

You must have Javascript enabled to use this form.