Ladataan...
Someday but not today?

Osallistuin MariWLZ:in ideoimaan salainen kissaystävä tempaukseen ja siihen liittyen haluaisinkin esitellä rakkaan karvapalleroni.

Meet Jekku:

alias Jukka, alias Jugi, alias Jukkis, alias Jägermaister.

Kuten kuvasta näkyy Jekku rakastaa kiipeillä ja on muutenkin aikamoinen hurjapää. Hauskinta Jekun mielestä on puolta suuremman koiraveljensä kanssa painiminen sekä kiipeilypuun ja eteisen välillä ravaaminen. Myös lattialta ihmisten syliin hyppiminen raivokkaan kehräyksen säestyksellä on mukavaa sekä tietokonetuolilla makoilu. Lempileluja ovat sellaiset, joilla voi leikkiä ihan yksinkin ja heitellä ympäriinsä sekä kannella suussa. Myös kaikenlaiset karvatikut moninaisine killuttimineen ovat suosiossa, varsinkin jos ne pitävät jonkinlaista kilinää, rapinaa tai kolinaa. Jekku on myös aikamoinen herkkusuu. Lempiherkkua ovat Whiskasin anti-hairball tyynyt sekä dreamies- namit.

Jekku ja koiraveljensä Leevi

Välillä on kiva myös nukkua

On ne vaan.. <3

annaH

Share
Ladataan...

Ladataan...
Someday but not today?

Hejssan!

En tiedä, mikä ihmeen kuntokärpänen kaveripiiriini on iskenyt, mutta tuntuu, että joka suunnasta joku pyytelee treenaamaan kanssaan. Muistatte varmaan, kun pari postausta sitten puhuin siskostani, joka haluaa aloittaa juoksun kanssani keväämmällä? Noh alkuviikosta sain puhelun parhaalta kaveriltani, joka halusi ruveta käymään kanssani salilla. Loppuviikosta pienessä sievässä toinen kaverini tunnusti olevansa tyytymätön omaan kroppaansa ja kyseli tahtoisinko ruveta reenaamaan hänen kanssaan. Olen innoissani tästä kehityksestä kaveripiirissäni ja mikäs sen parempi tapa viettää aikaa yhdessä kuin pumpata rautaa kuntosalilla tai hikoilla lenkillä.  Kaverin kanssa reenatessa hikoilu saattaa kuitenkin jäädä vähemmälle juoruilun takia. Helpottaakseni sekä itseäni, että muita, havaitsemaan kaverin kanssa kuntoilun vaaranpaikat, ajattelin taiteilla pienen listan kaverireenailun plussista ja miinuksista.

Kaverin kanssa reenaamisen hyvät puolet:

+ seura, Itse ainakin tykkään, kun on joku jonka kanssa reenata, vaikka tämä joku viettäisi aikansa eri puolella kuntosalia. Sille jollekkin on kiva hymyillä kannustavasti kuntopyörän tangon yli ja saada samanlainen kannustava hymy takaisin. 

+ henkinen tuki, Kaverin kanssa uskaltaa mennä uudelle kuntosalille tai aloittaa uuden lajin harrastamisen. Kaverin kanssa on vähemmän kuumottavaa tutustua kuntosalilaitteiden toimintaan ja pähkäillä tuleeko ne jalat nyt siihen puolan päälle vai alle. Kaverin kanssa uskaltaa kysyä kuntosalilliselta ihmisiä, että saisiko radiokanavaa mahdollisesti vaihtaa sävelradiosta johonkin väähän nopeatempoisempaa musiikkia soittavaan kanavaan.

+ tsemppi, Jos et millään jaksaisi nostaa peräpäätäsi sohvalta ja lähteä reenaamaan, kaveri on se, joka nostaa sinut sohvanpohjalta puoliväkisin kuntosalille rehkimään, ja päinvastoin.  Kaveri myös kannustaa tekemään vielä sen yhden.

+ juttuseura, Reenailun lomassa on hyvä vaihtaa kuulumiset sekä kertoa uusimmat juorut.  Kavereita ei muuten useinkaan kerkiä näkemään arkisin, joten yhdessä kuntoilu tarjoaa mahdollisuuden tavata ystäviä useammin.

Kaverin kanssa reenaamisen huonot puolet/vaaranpaikat

- aikataulutus, Kahden työssäkäyvän aikuisen naisen aikataulut on yllättävän vaikea saada sopimaan yhteen. Milloin on kampaajaa, töitä, koulua, siivouspäivä, parisuhdeilta jne... Helpointa on ehkä sopia joku tietty päivä ja aika ja yksinkertaisesti raivata kalenterista tilaa siihen kohtaan. Ehkä ne vaatehuoneen hyllyt kerkiää siivota myöhemminkin..

- liian paljon puhuttavaa, Kuntoilun perimmäinen tarkoitus on kuitenkin kuntoilla. Välillä on vaan niiiin paljon puhuttavaa, että homma menee seisoskeluksi ja ainoa liikunta kohdistuu suun aukomiseen ja eikä! siis omg! sekä nojust! äänten tuottamiseen ja kulmakarvojen kohotteluun.

- Entä jos kaveri ei jostain syystä pääsekkään reenaamaan, on vaikka kipeä? Tai kaveri kyllästyy kokonaan reenaamaan? Onko sinulla pokkaa jatkaa yksin vai kaadutko kaverisi mukana?

Tuleeko teille mieleen muuta? Hyviä tai huonoja puolia? :)

Loppuun vielä pari postaukseen liittymätöntä meemiä. Because I freakin feel like it. ;)

 

 

Hihii! Hyvää viikon alkua kaikille, tää rupeaa nyt katsomaan Super Bowlia! :) Ajastan tän julkaistavaksi vasta aamulla, mutta näin ennen peliä veikkaan, että Baltimore Ravens vie voiton. Aamuun mennessä  se selviää...

-annaH

Share

Ladataan...
Someday but not today?

Heippa!

Näköjään blogin kirjoittaminen onnistuu minulta vain perjantaisin. Noh, onneksi edes silloin :) Viikolla vaan on jotenkin niin paljon muuta tekemistä, ettei tähän kerkiä kunnolla paneutua. Perjantai on aina ollut lempipäiväni juurikin siksi, että silloin on (yleensä) aikaa rauhoittua ja keskittyä itseensä ja avokkiini ja tietenkin nykyään myös blogin väsäämiseen.

En siis ole luovuttanut lupausteni kanssa vieläkään, vaikka lehdissä asiantuntijat toitottavatkin, että tällä viikolla on jo ihan okei rikkoa UV-lupauksensa, niin muutkin tekevät! Päinvastoin,viikko on ollut liikunnallisesti ja ruoan puolesta oikein onnistunut ja liikunnan ilo lisääntyy päivä päivältä.

Maanantai oli salipäivä. Salilla oli mukavan tyhjää ja pääsin polkemaan kuntopyörällä. Se tuntui oikein mukavalta ja sykettäkin sai hyvin nousemaan. Reenailin myös vähän käsivarsia!

Tiistai ja keskiviikko olivat välipäiviä, mutta eilen eli torstaina reippailimme noin tunnin lenkin koiran kanssa.

Tänään oli kotona reenailu päivä. Toisten mielestä kotona ei pysty reenaamaan yhtä tehokkaasti kuin vaikkapa kuntosalilla. Minulle kotona harjoittelu toimii ja tuntuu, että uskallan ajaa itseni enemmän äärirajoille juuri kotona, pystyn ähkimään ja puhkimaan ja tekemään "yhden vielä". Salilla oloni on välillä jotenkin vaivautunut ja tuntuu, että kaikki kyräilevät toisiaan syrjäsilmällä. "Hah tuo jaksaa vetää vain 10 toistoa, itsehän vedän ainakin 20 ja vielä isommilla painoilla". Tiedän ettei kovin moni varmastikkaan ajattele noin, mutta ajatuksesta on vaikea päästä eroon! Kotona minulla on apunani käsipainot, hyppynaru ja kuminauha. Olen tykästynyt kovasti etenkin tuon kuminauhan käyttöön. Sitä käyttäessä vain mielikuvitus on rajana! Itse käytän sitä lähinnä käsien harjoittamiseen, mutta löysin tässä päivänä yhtenä KuntoPlussan sivuilta ohjeet simppeliin kuminauhajumppaan ja aionkin kokeilla sitä joku päivä. Tänään kesityin kuitenkin enemmän hien pintaan saamiseen. Tein kolmen liikkeen sarjoja. Ensin hypin hyppynarulla, sitten tein askel eteen kyykkyjä painojen kanssa ja lopuksi vatsalihaksia selällään "pyöräilyliikkeelllä".Toinen sarja, mitä toistin sisälsi kyykkyyn-ylös-hyppyjä, naistenpunnerruksia (joihin sain kivasti lisää tehoa "matkustamalla" eli viemällä yläkropan alas ja samalla siirtämällä painoa (ja rintakehää) oikealle kädelle, alhaalla painon siirto vasemmalle kädelle ja punnerrus ylös, sitten sama toisin päin. Anteeksi sekavasta selityksestä!) ja lopuksi selkälihasten kiusausta nostamalla jalka-käsi ristiin ja ihan normi selkälihasliikkeelä. Lopuksi treenasin vielä vähän lisää vatsa- ja selkälihaksia painojen kanssa ja kuminauhalla alleja ja hauiksia. Voin kertoa, että hiki tuli! 

Huomenna voisi olla taas lenkkipäivä ja sunnuntaina salille tai kuminauhakotijumppa. Puhuin muuten tänään isosiskoni kanssa ja sovimme aloittavamme juoksun treenaamisen heti keväällä:) Olen siitä erityisen innoissani siksi, että olen aina ollut läheisempi pikkusiskoni kanssa. Lähinnä siksi, että isosiskoni on vain "puolikas" hänellä on eri äiti kuin minulla ja kasvoimme eri osoitteissa + meillä on 10 vuotta ikäeroa. Näin aikuisiällä olemme kuitenkin pikkuhiljaa lähentyneet myös isosiskoni kanssa ja yhteinen juoksuharrastus varmasti lujittaa suhdettamme vielä lisää. 

Olen aina rakastanut kokkailua ja jo ennen lupausten tekemistäkin olemme syöneet melko terveellisesti, eineksiä ja pikaruokaa vältellen ( miinus darrapäivät tietty). Ruokavaliossa lähinnä on muuttunut se, että yritän nykyään väsätä edes jonkinlaisen salaatin ruoan yhteyteen. After all kaikki, mitä salaattiin tarvitsee on vähän salaattia, tomaattia ja kurkkua. Muuta voi sitten lisäillä maun mukaan. Raejuustoa ostamme nykyään joka kauppareissulla, sillä se on mukava välipala vaikkapa salin jälkeen. LIDLin raejuusto on muuten miljoona kertaa parempaa kuin muitten raejuustot, pikku vinkkinä vaan! ;) Karppaamaan tai muihin ruokavaliohömpötyksiin emme kuitenkaan ole hurahtaneet. Emmekä hurahda! Kukin toki tyylillään, mutta itse uskon että "kohtuudella kaikkea" on minulle paras ruokavalio:) Suklaa mukaanlukien hahahaa.

Nyt ajattelin, mennä makuuhuoneen puolelle katsomaan vähän Masterchef Australiaa, josko sieltä saisi lisää ruokaideoita. On sitten muuten maailman paras ruokaohjelma ja voittaa Suomen Masterchefit mennen tullen! 

Aanyways kuulemisiin ja hyvää yötä!

-annaH

 

Share

Pages