Ladataan...
SportWithLove

Viime viikonloppuna saimme nauttia auringonpaisteesta ja sen lämmöstä. Olimme suunnitelleet jo pidemmän aikaa käyvämme Helvetinjärven kansallispuistossa ja tuona viikonloppuna suuntasimmekin sinne.

Ajomatkaa täältä varsinais-suomesta sinne on parisen tuntia, mutta se ei haitannut. Oli hyvä sää ajella ja perillä odottikin mahtavat maisemat. Olin vähän tutkiskellut reittivaihtoehtoja ja päädyimme Helvetistä Itään - nimiselle kierrokselle. (Kts. http://www.luontoon.fi/helvetinjarvi)

Helvetistä Itään - reitti on helppokulkuista ja kaiken kruunaa mahtavat näköalat ja niin sanottu Helvetinkolu.

Näköalapaikalla voi hetkeksi istahtaa ja nauttia maisemista syöden samalla eväitä. Ihan mahtava tapa rentoutua ja unohtaa hetkeksi arkiaskareet. Luonnossa liikkuminen on vaan rentouttavaa ja hyvä tapa lievittää stressiä.

Suosittelen luonnossa liikkumista ja metsässä samoilua ihan jokaiselle <3

 

**Jaana*

Share

Ladataan...
SportWithLove

Viimeksi, kun vaa'alla kävin se näytti pyöreästi 75kg. Tämä oli aamupaino.

#nofilter

Aina se oman kehon hyväksyminen ei ole ollut helppoa. Nuorempana kaikki omaan ulkonäköön liittyvät kommentit jäivät jäytämään takaraivoon. Tämän seurauksena oli aina jokin "dieetti" käynnissä ja liikuttiin hullun lailla vain siksi, että oma ulkonäkö mielyttäisi muita ja sopisi tähän yhteiskuntaan ja sen vaatimaan muottiin.

Nyt ei voisi vähempään kiinnostaa. Tai ei, kyllä olen kiinnostunut omasta ulkonäöstäni, mutta se tuleeko minulle se 2-3kg lisää tai lähteekö se 2-3kg on täysin yhdentekevää. Ennemmin minua kiinnostaa se, että voin hyvin ja olen toimintakykyinen. Monesti törmään esimerkiksi työssäni siihen, että halutaan ne kuuluisat 5 kiloa pois vaikka ollaan normaalipainoisia, mutta ei välttämättä päästä edes kyykkyyn. Tämä on minusta enemmän huolestuttavampaa kuin se 5 kiloa painosta pois.

Jos ollaan jo "normaalimitoissa" ja "normipainossa", mutta ei olla toimintakykyisiä esimerkiksi juuri menemään kyykkyn, niin tällöin olisi hyvä keskittyä mm. toiminnalliseen harjoitteluun ja liikkuvuuden parantamiseen. Se, että pystymme olemaan toimintakykyisiä ja liikkumaan ilman liikerajoitteita on apua myös tulevaisuuteen. Saadaan solmittua kengännauhat ilman, että täytyy istahtaa penkille ja nostaa jalka vielä ylös, että ylettyy solmimaan ne nauhat tai pääsemme istumaan vessanpöntölle ilman, että otamme tukea jostakin saatika jaksamme nousta sängystä.

Voisimme ainakin hetkeksi unohtaa ulkonäkökeskeisyyden ja liikkua vain liikkumisen ilosta ja siksi, että siitä tulee hyvä olo. Se antaa energiaa ja on oiva sosiaalinen tapahtuma, jossa näkee kavereita ja tutustuu uusiin ihmisiin. Ulkomuoto muovautuu siinä sivussa ihan huomaamatta ;)

 

**Jaana**

Share

Ladataan...
SportWithLove

Tykkään keitoista ja erilaiset sosekeitot ovat mieleeni. Sosekeittoihin voi laittaa oikeastaan mitä vain kasviksia ja juureksia. Tässä yksi helppo ja nopea kasvissosekeitto-ohje, jossa on hieman potkua :)

Itse en pidä kovin tulisesta ruuasta, mutta saimme tuliaisina kaksi chiliä, jotka eivät olleet kovin isoja niin laitoin ne molemmat tähän kyseiseen keittoon ja makua tuli juuri sopivasti. Voit toki laittaa chiliä enemmänkin oman makusi mukaan :)

 

1 pieni bataatti

3-4 perunaa

3-4 porkkanaa

kukkakaalia

2 pientä chiliä

kasvisliemikuutio

koskenlaskijajuusto (vahva)

 

Kuori ja pilko kasvikset pieniksi kuutioiksi, jolloin ne kypsyy nopeammin. Murusta kasvisliemikuutio kasvisten sekaan ja lisää vettä niin, että kasvikset juuri peittyy. Laita joukkoon myös pilkottu chili.

Anna kiehua ja ennen soseutusta lisää joukkoon koskenlaskija. Kokeile kasviksia, ovatko kypsiä. Niiden ei tarvitse olla ihan muussia, sillä ne soseutetaan kuitenkin.

Ota kattila liedeltä ja soseuta kasvikset sauvasekoittimella. Maista ja lisää suolaa ja esimerkiksi valkopippuria halutessasi.

Keittoon voi laittaa esimerkiksi fetakuutioita tai paistaa paistinpannulla lohta ja lisätä keiton joukkoon tuomaan ruokasuutta. Tässäkin on varaa soveltaa :)

 

**Jaana**

Share

Pages