3 ainesosan vihersmoothie

Lähes aina vihersmoothiet sisältävät kiiviä, omenaa tai päärynää. Kaikille näistä olen allerginen, joten pitkään tein omat vihersmoothieni johonkin mehuun. Pelkkä pinaatti, avokado ja kurkku ei nimittäin kovin hyvältä maistunut. Jossain vaiheessa mehupurkkien kotiin kantaminen alkoi kuitenkin ärsyttää, joten päätin kokeilla erilaisia vaihtoehtoja helpon vihersmoothien reseptiksi. 

Nykyään pohja on aikalailla joka päivä sama, ja välillä lisään extrana asioita joita kotoota sattuu löytymään. Hamppuproteiinia laitan myös välillä, varsinkin treenin jälkeen. Pidän siitä, että näitä aineksia on aina kotona, joten aina on mahdollisuus pyöräyttää pieni välipala. 

Resepti:

- 1 banaani

-n. 1 dl pakastepinaattia 

-n. 1 dl mangokuutioita pakasteena

-nesteeksi vettä maun mukaan (n. 1 dl)

Vaikka aineksia on vähän, on se mangon makeuden takia todella hyvää. Tunnen itseni niin hyvin, etten jaksaisi tehdä tätä joka päivä, mikäli se vaatisi monien asioiden kuorimista, ja pilkkomista. 

Ainoa miinus tässä on kylmyys, joka tähän vuoden aikaan menee aika luihin ja ytimiin. Koska suurin osa on pakasteena, tulee myös blenderille tietty omat haasteensa. Meillä on Wilfan Raw Fuel, joka hoitaa homman todella hyvin. 

Nyt täytyy lähteä kahvinkeittopuuhiin. Mukavaa keskiviikkoa!


Share

Kommentit

aakk (Ei varmistettu)

Tuli mieleen, että voishan niitä pakastepinaatteja ja -mangoja säilöä jääkaapissa, jos tulee syötyä samaa päivittäin:) yhtä helppoa, mut vähemmän kylmää :D

Jamix (Ei varmistettu)

Olipa hämäävät kuvat :D odotin kiivi-sitruuna-proteiinijauhe-smoothieta

Alli @HelsinkiRestaurants (Ei varmistettu) http://helsinkirestaurants.co

Oma vakkarismoothieni koostuu samoista aineksista paitsi että mangon tilalla käytän kurkkua ja pinaatti ei ole pakasteesta (en ole tajunnut koskaan edes pakastepinaattia käyttää, täytyykin kokeilla!). Sekaan sopii myös halutessaan avocado. Suosittelen kokeilemaan! :)

Kommentoi