3 keinoa piristää treeniä

Ladataan...

Kun viimeksi kirjoittelin tahmeasti startanneesta treenivaihteesta, kyseli moni, olenkohan lämmitellyt tarpeeksi ennen urheilusuorituksia. Totesin heti, että lämmittely on ollut vähän huonoa. Päätinkin heti seuraavana päivänä lähestyä treeniä vähän eri tavalla. Laitoin äänikirjan korviin ja lähdin kävelemään reippaasti lähikortteleita ympäri. Kun alkoi tulla lämmin, aloin ottaa vähän juoksuaskelia. Täällä on lyhyet kadunkulmat, joten hölkkäsin aina yhden pätkän ja kävelin seuraavan. 

Vaikka varsinaista juoksua ei tullut kuin muutama sata metriä, oli melkoinen hiki päällä kun pääsin takaisin kotiin. Olin tehnyt varsinaista treeniä varten ihan uuden soittolistan, uskoen saavani siitä vähän lisäpotkua treeniin. Ja saihan siitä! Treenaaminen oli huomattavasti mukavampaa, kun taustalla soi energiset biisit. 

Edelleen toki luulin kuolevani jossain vaiheessa, ja jouduin pitämään vähän ylimääräisiä taukoja. Kuitenkin tällä kaavalla treenaamiseen lähteminen on paljon kivuttomampaa. Saa kuunnella puoli tuntia äänikirjaa ja siinä sivussa ottaa muutaman juoksuaskelen. Päätin myös lähtiessä, että jos olen ihan poikki jo pelkästä hölkästä, jää treeni siihen. 

Tässä omat vinkkini treeni-inspiraation herättelyyn:

1. Älä nosta rimaa liian korkeaksi. Sovi itsesi kanssa, että menet vaikka pelkästään reippaalle kävelylle, ja otat loppuun pientä hölkkää jos tuntuu siltä.

2. Tee treenistä mahdollisimman mukavaa, oli se sitten hyvä musiikki/äänikirja korvilla, mukavat treenivaatteet tai ystävän seura.

3. Mieti itsellesi jokin palkinto treenin päätteeksi. Se voi olla esimerkiksi jalkakylpy televisiota katsellen, leffailta, herkkuruoka tai lehdenlukuhetki. Pieni palkinto mielessään jaksaa paremmin maaliin. 

Treeni-intoa kaikille!

My 3 tips for a better workout motivation are: 1. Don't set the bar too high. Promise yourself to go for a walk and take few running steps at the end of it, if you'll feel like it. Don't sweat it if you don't. Some day you will. 2. Make the workout as fun as possible. Take an audiobook on your jog, or do a killer playlist, or dress the kind of workout clothes you like the most. 3. Think of a price for yourself that you can have at the end of the workout. It can be a bubble bath, a movie night or some delicious food for dinner. 

Top - Puma, Shorts - Ivy Park (Zalando)

Pictures:Tomi Taskula

Share
Ladataan...

Kommentoi

Ladataan...