Kysymyksiin vastauksia 1 osa

Mitä mieltä olet kauneusleikkauksista? Voisitko harkita sellaisia itse?

  • En tuomitse ihmisiä, jotka ovat niissä käyneet. Ymmärrän ne varsin hyvin esimerkiksi sellaisessa tapauksessa, jossa on jokin syntymämerkki tai muu, minkä haluaa poistaa. Kovin usein tuntuu vain, että varisnkin nuoret ihmiset menevät leikkaukseen liian heppoisista syistä. Jos on todella huono itsetunto, ei leikkauksesta välttämättä ole mitään apua. En harkitsisi itse leikkausta, ellen joutuisi johonkin onnettomuuteen. 

Opiskeletko tai käytkö töissä? Toivoisitko joskus ammattisi olevan liikunnan parissa vai haluatko pitää sen pelkkänä harrastuksena?

  • Opiskelen ja käyn töissä viikonloppuisin. En toivo ammattini olevan millään tavalla urheilun parissa. Haluan pitää sen nimenomaan stressinhallinnan keinona ja mukavana touhuna. 

Kenellä julkisuudenhenkilöllä on mielestäsi upein kroppa?

  • Tätä piti miettiä melko kauan. Vanhempina ihanteina ovat olleet Jennifer Aniston, sekä Sarah Jessica Parker. Heillä on sirot vartalot, missä on kuitenkin myös lihaksia. Nykyään pidän ehkä vielä hiukan lihaksikkaammasta vartalosta, kuten Jillian Michaelsilla.

 

 

 

Voisitko kirjata jonkin esimerkkiviikon liikunnat tai pitää viikon liikuntapäiväkirjaa?:)

  • Voin kirjata. Teen vaikka ensi viikosta sellaisen postauksen. Tällä viikolla en ole pystynyt liikkumaan ollenkaan, kun olen ollut kipeä. 
  1. Miten voin laihtua parhaiten ja terveellisesti? 
  • Omasta mielestäni paras tapa on harrastaa vain monipuolista liikuntaa (lihaskuntoa sekä aerobista) useamman kerran viikossa, muistaen kuitenkin pitää vähintään 1 lepopäivän. Urheilua vielä tärkeämpää on silti oikea ruokavalio. Ei dieettejä, ei nälässä olemista tai yksipuolista ruokaa, vaan paljon vihanneksia, marjoja, hedelmiä ja proteiinia. Pieniä annoksia, 3-4 tunnin välein ja PALJON vettä!

Onko sinulla joitain tavoitteita omaan kehonkuvaasi nähden?

  • Tavoitteena on kasvattaa lihasta, ja saada sillä tavalla hieman kurvikkuutta. Suurimmat tavoitteet varmaankin liittyy alakroppaan. Haluan saada piukan ja pyöreän pepun kesäksi. 

Kuinka pitä olet ja paljonko painat? 

  • Olen 165cm pitkä, ja painoa en osaa rehellisesti sanottuna sanoa. Veikkaan, että se on hiukan yli 50 kg. Mielestäni vaakaa ei kannata liikaa tuijotella, vaan paljon parempi mittari on esimerkiksi mittanauha. Kaikkien vartalot ovat erilaisia, ja kilot eivät kerro vartalosta oikeastaan mitään. Tein itse niin jossain vaiheessa, että mittasin mahdollisimman monet strategiset mitan, ja merkkasin ne mittanauhaan päivämäärän kanssa. Kun olin käynyt muutaman kuukauden salilla, paino oli noussut hiukan, mutta kun otin mitat uudestaan, muutos oli ihan huikea. Kummastakin käsivarresta oli lähtenyt monta senttiä pois, vaikka olin keskittynyt nimenomaan lihaksen kasvattamiseen :)

Mikä on lempiruokasi? mitä teet työksesi :)? 

  • Lempiruoka on varmaankin tortillat, tai itsetehty pizza. Kummastakin saa tehtyä juuri niin terveellisiä, kuin itse haluaa. Työtä en viitsi täällä kertoa, koska se ei liity blogin sisältöön. Toivon, että ymmärrät :)

Mitä teet niinä päivinä kun tiedät että olisi tarkoitus harrastaa liikuntaa mutta ei millään tunnu pääsevänsä liikkeelle?

  • Yleensä innostun, kun laitan jotain hyvää treenimusiikkia, ja vaihdan treenivaatteet vaan päälle. Siitä saa kummasti energiaa. Pidän myös mielessä sen, kuinka hyvä olo siitä tulee. Todella usein lenkillä ensimmäiset metrit ovat todella tahmeita ja raskaita, varisnkin nyt kun on lunta. Mutta viimeistään puolivälissä alkaa askel luistamaan ja loppuillan olo on todella hyvä. 

Kuinka monta kertaa viikossa harrastat liikuntaa & kuinka monta tuntia??

  • Jos vain tervehdyn, teen ensi viikolla sellaisen liikuntapäiväkirjan. Treenini ovat melkein aina suht lyhyitä, 45 min- 1 h. 

Mikä on sun lempiherkku?

  • Tässä tarkoitetaan varmaankin makeata herkkua? En oikeastaan hirveästi välitä makeasta, mutta jäätelö on sellainen, mitä syön välillä isojakin määriä. Ja letut! Suolaisista herkuista ehdottomasti erilaiset juustot.

Miten saa parhaiten/helpoimmin/nopeimmin vatsalihakset näkyviin?

Miten usein syöt herkkuja tai sallit itsellesi rentoilu päivän? :D 

  • Varmaankin aikalailla kerran viikossa. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että silloin makaisin vain sohvalla ja mussuttaisin pizzaa ja karkkia koko päivän ;) 

Onko sulla poikaystävää? 

  • Kyllä.

Voisitko kuvitella joskus olevasi personal trainer?

  • En voisi kuvitella. Urahaaveeni eivät liity mitenkään urheiluun. 
  1. Voitko kertoo vähäkalorisia ja proteiinipitoisia ruokia?
  • Kalkkuna, kana, pavut, soija, kananmunanvalkuaiset, katkaravut, maitorahka.
  1. Mitä kaikkea liikuntaa oot harrastanu ja mitä harrastat nykyisin? :)
  • 4-vuotiaasta asti harrastin tanssia, johonkin 16-vuotiaaksi asti. Nykyään lenkkeilyä ja kuntosaliharjoittelua. Jossain vaiheessa kävin myös paljon ohjatuilla tunneilla, lemppari oli Bodypump. Ja pilatesta harrastin myös hetken verran.
  1. Käytätkö jotain palautusjuomaa tai sellasia jauheita treenin jälkeen vai syötkö ihan normiruokaa? Jos käytät niin mitä? 
  • En tällä hetkellä ainakaan käytä. Yritän syödä aina heti treenin jälkeen kunnon ruokaa. Minun olisi kuitenkin tarkoitus nyt tutustua noihin vähän paremmin, kun haluan kasvattaa lihasta nyt kesää kohti. Useista palautusjuomista minulla on mennyt ruokahalu todella pitkäksi aikaa, enkä halua, että normaali ruokailuni kärsii tuollaisten takia.

Voisitko suositella jotain painoilla tehtävää vatsalihasliikettä/-liikkeitä?

  • Hitsi miten vaikea näitä on selittää :D Voisin tehdä tästä vaikka jonkun videon tai kuvasarjan jos käy!
  1. Mistä noi sun nike free run lenkkarit on ostettu vai ootko tilannu netistä ?
  • Ne on ostettu Intersportista viime kesänä. 

  1. Itsekkin toivoisin postausta, jossa olisi viikon liikunnat + syömiset :) Vastaavaa ano ylhäällä kysyikin. Itselläni motivaatio katoaa aina ensimmäisen kk jälkeen eikä tuloksia synny.. Olen hyvin saamaton liikunnan suhteen :/
  • Yritän tosiaan tehdä tällaisen, vaikka ensi viikolla! Kannattaa aloittaa maltillisesti, jotta innostus ei lopahda. Pikkuhiljaa tehdä sellaisia pieniä muutoksia omassa arjessaan liikunnallisempaan suuntaan.

Mitkä on sun lempijalkaliike salilla, siis sellanen joka kasvattais tehokkaasti reisilihaksia? Tiedän et kyykyt on hyviä mut mulla tulee niistä aika helposti selkä kipeeks, vaikka ei mun selkälihakset kovin heikot pitäis olla (voi johtua mun lievästä skolioosista)... Sit en myöskään oikeen uskalla nostaa mitään painavaa tankoo niskan päälle ku pelkään et se putoo mun päälle tai kaadun kumoon ku oon kummiski aika hoikka :D ja pienillä painoilla ei sitten taas saa tuloksia aikaan eikä ne missään tunnukaan... Heh tulipa pitkät selitykset :D

  • Mun lempijalkaliike on varmaankin reisi- & pohjeprässi. Niillä voi huoletta tehdä isoilla painoillakin, kerran tosin olin liian kunnianhimoinen ja jäin sellaiseen kyykkyasentoon jumiin :DDD 

aloitin juuri karkkilakon ja nää ekat päivät on ollut aivan tuskaa. Mitä terveellisiä makeita ruokia/naposteltavia syöt kun sun karkkihammasta kolottaa? :)

  • En tosiaan hirmuisesti välitä makeista herkuista, mutta kaikki hedelmät ovat tietty hyviä. Myös tuo jauhoton banaanipannukakku on hyvää esimerkiksi marjojen kanssa. Siihen tulee siis vain 1 muna ja 1 banaani. Todella helppoa ja terveellistä. 

Ootko aatellu hakea mukaan fitnessmalli kisaan tai mahdollisesti johkin muuhun fitness kisaan?

  • Kyllä olen pohtinut. Olisi mukavaa treenata jossain vaiheessa kunnolla valmentajan kanssa ja katsoa mihin omat rahkeet riittävät. Mietin jossain vaiheessa bikinifitness-kilpailuja, mutta siihen liittyy toisaalta niin paljon kaikkea, mistä en niin välitä (tekokynsistä, ja rusketuksesta paljettibikineihin ja tekotukkaan) :D ja onhan se vaan fakta, että melko monilla kisaajoista on plastikkakirurgilta hankittu rintavarustus. Joten tällä hetkellä en ainakaan ole lähdössä kisaamaan mihinkään.

Suomalainen bikinfitness-voittaja Anna Virmajoki
Olisko sulla jotain hyviä treenivinkkejä sisä- ja ulkoreisille? sellaisia mitä voisi tehdä kotona.

  • Nyt pitää valitettavasti sanoa etten tiedä. Teen aina itse jalkalihakset salilla, koska en ole keksinyt mitään hyviä kotitreenejä niille. :( Ehkäpä jostain Youtubesta voisi löytyä jotain videoita?

Mitä ois hyvä syödä ja kuinka nopeasti treenin jälkeen?

  • Ruoka pitää  toki miettiä sen mukaan, mikä on tavoitteesi. Jos haluat kasvattaa lihasta, on mielestäni tärkeä syödä mahdollisimman pian. Kannatan itse ihan kunnon ruokaa(proteiinipitoista), ja mielellään heti suihkun jälkeen, jotta lihakset saavat niitä rakennusaineita. Jos taas tavoitteenasi on vain pudottaa painoa, ymmärtääkseni ruokailulla ei ole niin kiire. En kuitenkaan tiedä näistä tarpeeksi, osatakseni kertoa varmuudella. Jos haluat tietää enemmän, mitä kehossasi tapahtuu kuntoillessasi, kannattaa perehtyä hiukan siihen, mitä tarkoittaa anabolinen ja katabolinen tila :)

Kerro sun ruokavaliosta, kuinka monta kaloria suurinpiirtein syöt ja mistä ne koostuu? Pidätkö herkkupäiviä, tai syötkö ylipäätään noita 'hiilihydraattipommeja'? Kerro tyypillinen (vaikka kuviteltu, mut suuntaa antava) ruokapäiväkirja yhdeltä päivältÄ?

  • Tässä postauksessa juuri kerroin ruokavaliostani laajemmin, ja siinä on myös yhden esimerkkipäivän ateriat. Tässä taas on yhden päiväni ruokailut, ja kalorit laskettuna. Herkkupäiviä pidän silloin tällöin, jolloin saatan syödä pastaa tai karkkiakin. Harvoin kuitenkaan syön hiilihydraattipommeja, vaan yritän syödä sellaisia ruokia, joista saan mahdollisimman paljon hyviä aineita.

  1. Hyvää viikonloppua kaikille! 
  2. Kuvat
Share

Kommentit

Janski (Ei varmistettu)

Mulla on sama juttu ton fitnessmaailman kanssa, tavallaan olis kiinnostavaa ryhtyä siihen, mutta kun juurikaan ei nuo kynnet ja tekotukat ja sellainen kamala laittautuminen kiinnosta..

Elisa (Ei varmistettu)

Aivan. Jotenkin siinä on hirveästi ristiriitaisuuksia! Voihan senkin tehdä omalla tyylillään ja mahdollisimman luonnollisesti, mutta pärjäämisestä en tiedä?

Anonymous (Ei varmistettu)

Mä oon kans miettinyt tätä hommaa. Mun mielestä esimerkiksi se luonnottoman tumma tekorusketus näyttää vaan naurettavalta. Enkä tykkää muutenkaan laittaa kynsiäni, hiuksiani tai meikkiäkään hirveemmin. Onko edes olemassa sellaista fitness-lajia jossa näihin ei kiinnitettäisi huomiota? Eipä kai? :D

Elisa (Ei varmistettu)

En usko :(

Janski (Ei varmistettu)

Inhottavaa kyllä, koska vartaloahan ja lihaksia siinä pitäisi arvostella, joten en ymmärrä miksi se laittautuminen on niin tärkeää :/ Voishan joo sinne mennä naturellina, mutta tosiaan siitä menestymisestä voisi varmaan siinä tilanteessa vaan haaveilla :D

Anonymous (Ei varmistettu)

Se rusketus on sen takii et lihakset erottus parhaiten:) kauheen näköstähän se on - ei oo tarkotuskaan olla hienon näköstä:D

Elisa (Ei varmistettu)

tietysti :) mutta se ei selitä noita muita asioita.

Anonymous (Ei varmistettu)

"Olisko sulla jotain hyviä treenivinkkejä sisä- ja ulkoreisille? sellaisia mitä voisi tehdä kotona.Nyt pitää valitettavasti sanoa etten tiedä. Teen aina itse jalkalihakset salilla, koska en ole keksinyt mitään hyviä kotitreenejä niille. :( Ehkäpä jostain Youtubesta voisi löytyä jotain videoita?"Mulla on yks hyvä vinkki mitä me yleisurheilijat tehään: meet kylkinojaan (kyynerpää maassa) ja sitten ylempi jalka pysyy maassa ja alempaa jalkaa aletaan heijata ylös alas. Ja sit voi tehä myös niin että alempi jalka pysyy maassa ja ylempää jalkaa heijataan ylös alas :D ..toivottavasti osasin ees vähän selittää ja havannoida liikettä :D

Elisa (Ei varmistettu)

Hei, kiva kun tulit vinkkaamaan! Hyvin tajusi tuosta selityksestä! :)

(Ei varmistettu)

Hei!

Itse teen kotona kunnon painoilla (normi puntit, kun ei ole kotikotosalla tankoa) maastavetoa suorin jaloin ja kyykkyä. Jos olemassa on kotona tanko, ainakin haarakyykky on tosi monipuolinen liike yhdistettynä esim. maastavetoon. :)

Kommentoi