Ladataan...

Valmistin yhtenä päivänä uunissa ribsejä ja porkkanoita. Halusin niiden lisäksi kuitenkin vielä jonkinlaisen kastikkeen ja päätin tehdä pitkästä aikaa punajuuripyrettä. Siitä tuli ihan käsittämättömän hyvää, vaikka itse sanonkin. Tämä toimisi kyllä sosekeittonakin aivan varmasti. 

Käytin itse valmiiksi keitettyjä punajuuria, jota myydään heviosastolla sellaisissa muoveissa. Toki voi keittää ne myös itse. 

Ainekset:

  • 2 punajuurta
  • puoli pakettia Patroksen fetaa 
  • 1 punasipuli
  • suolaa
  • loraus maitoa

Pilko sipulit pieneksi ja kuullota ne pannulla öljyssä. Lisää paloitellut punajuuret ja murennettu feta, suolaa kevyesti ja sekoita hetken aikaa. Laita kaikki pannulta blenderiin ja kaada sinne maitoa sen verran, että se sekoittuu hyvin (n. 0,5dl?). Kun seos on tasaista, maista onko suolaa tarpeeksi ja lisää tarvittaessa. Itse jouduin lisäämään muutamaan otteeseen, kun pelkäsin fetan tekevän sen todella suolaiseksi. 

Lopputulos on niin herkullista, että en melkein usko kuinka vähistä aineksista sen sai aikaan. Tästä tulee varmasti ihan vakioresepti meidän keittiöön. Kuvia ei valitettavasti ole enempää, sillä valaistus oli niin huono. Halusin silti jakaa tämän herkun kanssanne. Lasissa oli loistavan hintalaatusuhteen punkku M8, joka on mainoslauseensa mukaan erittäin smooth.

Loskasäästä huolimatta, mukavaa viikkoa! 

Ladataan...

Kesä kolkuttelee jo kulman takana, vaikka tällä hetkellä ikkunasta ulos katsoessa voisi kuvitella elävänsä tammikuuta. Parin kuukauden päässä odottelevat kuitenkin jo mahdolliset bikinikelit ja ainakin itselläni se tarkoittaa pientä kunnon kohotusprojektia. Treenejä ei ole tullut jaettua täällä vähän aikaan, joten ajattelin julkaista tällaisen kunnon vatsalihasten kuritustreenin. Tämä on taas tuttuun tapaan tällainen kellon kanssa tehtävä kiertotreeni.

Tässä on kaksi kiertoa, ja kummatkin kestää 5 minuuttia. Laita siis kello soimaan 5 minuutin päähän ja toista näitä liiikkeitä mahdollisimman hyvällä temmolla niin kauan, että kello armahtaa. Sen jälkeen laita kello taas alusta ja toista seuraavan kierron liikkeitä 5 minuuttia. Yhteensä treeniin menee siis 10 minuuttia. Kannattaa kuitenkin lämmitellä ennen tätä hiukan. Jos 5 minuuttia tuntuu liian rankalta, voi tietysti tehdä kunkin liikesarjan vain kerran. 

Ensimmäinen kierto, toista seuraavia liikkeitä 5 minuutin ajan (viedot liikkeistä aukeaa klikkaamalla):

Toinen kierto, toista seuraavia liikkeitä 5 minuutin ajan:

Jos näiden jälkeen ei tunnu poltetta, voi toki vielä jatkaa toisen rundin. Kannattaa myös huolehtia siitä, että kaikki liikkeet tulee oikein tehtyä. Vatsalihaksissa on helppo fuskata. Tee jokainen liike keskittämällä ajatus juuri vatsaan. Ja toki vatsalihaksia treenatessa on hyvä muistaa se, että jos sen "sixpackin" haluaa esiin, pitää ensisijaisesti keskittyä syömään terveellisesti. Mikään treeni ei korvaa huonoa ruokavaliota. 

Pages