Ladataan...

Eilen arvuuttelin blogin facebooksivuilla ja Instagramissa tällä kuvalla, mitäköhän lajia olen lähdössä kokeilemaan?

No, Hiphop tuntihan se oli. Olen tanssinut monta vuotta sitten ja oli todella mukava päästä pitkästä aikaa tanssitunnille. Tämä oli siis minun ensimmäinen lajikokeilu Sportsetterin kautta. Tässä postauksessa olen kertonut heistä enemmän.  Tanssikoulu oli DCA , joka toimii Helsingissä, Tapiolassa, sekä Mankkaalla. Tuntivaihtoehtoja oli monia, mutta päätin mennä mukavuusalueeni ulkopuolelle ja kokeilla hiphoppia.

Tunti oli suunnattu aikuisille ja kuulemma yleensä keski-ikä on n. 30-vuotta. Hiukan jännitti astua tanssisaliin niin monen vuoden jälkeen, mutta minua rauhoitti se, että tunti sopii myös ensikertalaisille. Ensin lämmiteltiin hyvän musiikin tahdissa ja hiki tuli yllättävän nopeasti. Opettaja piti koko tunnin hyvää meininkiä yllä ja toisteli "oma tyyli, paras tyyli", myös ensikertalaiset pysyivät hyvin mukana. Itsensä sai laittaa siis kokonaan likoon ja tärkeintä tuntui olevan pitää hauskaa. Sellaista liikunta mielestäni parhaimmillaan onkin!

Lämmittelyn jälkeen tehtiin lihaskunto-osio ja vatsalihakset esimerkiksi tehtiin jammailemalla. Sitten koittikin tunnin haastavin osuus, eli sarja. Oli ihana päästä tanssimaan pitkästä aikaa, mutta hiukan vielä ehkä oli jäykkä olo ja tuntui ettei osannut heittäytyä tarpeeksi.

Minkälainen fiilis treenin jälkeen? No ihan mahtava. Tunnin verran hyvää musiikkia&meininkiä ja samalla tuli hikoiltuakin aikalailla ikäänkuin huomaamatta.

Kenelle suosittelisin tuntia? Kaikille, ketkä haluavat liikunnan olevan iloista, luovaa puuhaa, nauttivat ryhmässä liikkumisesta ja hyvästä musiikista.

Mitä tarvitset mukaan? Tyyli on vapaa ja monilla oli ihan perus salivaatteet päällä. EDIT: Parhaiten kuitenkin fiilikseen pääsee löysissä vaatteissa. Jonkinlaiset sisälenkkarit on hyvä olla ja juomapullo. Niiden lisäksi tarvitset vain avoimen mielen. :)

Jos kiinnostuit DCA:sta ja haluat päästä itsekin kokeilemaan joitain heidän laajasta tuntivalikoimastaan, nyt on mahdollista varmistaa, että ostaessasi Sportsetterin jäsenyyden (29,99€), saat kaksi passia DCA:n tanssitunneille (á 35€).Rekisteröidy tämän linkin kautta halutessasi jorailemaan.

Share
Ladataan...

Ladataan...

Lunta on tällä hetkellä kinoksiksi asti joka puolella. Kävely on ulkona uskomattoman hidasta. Jalat laahaavat lumessa ja satunnaisia lätäköitä täytyy strategisesti väistellä pitkillä loikilla. Silti, usko tai älä, kesä on väistämättä tulossa tänäkin vuonna. Mahdollisesti kolmen kuukauden päästä paistatellaan jo bikineissä! Ihmiset havahtuvat usein vasta viikkoa ennen helteitä siihen, että rantakuntoon olisi päästävä. Koska uskon hartaasti siihen, että hitaasti hyvä tulee, kannustan kaikkia aloittamaan tämän kuntoprojektin nyt. Tässä ajassa ehtii nimittäin saada jo ihmeitä aikaan.  Rohkaisen tietysti  kiinnittämään kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin huomiota vuodenajasta riippumatta. Kuitenkin kesällä pukeutuminen on niukempaa ja monet tulevat kevään tullen tietoisemmaksi vartalostaan. Talvella suurten villapaitojen alla muutama ekstramakkara ei vaivaa samalla tavalla. Tämä kuntoprojekti koskee myös minua itseäni. Joulukuun treenailut jäivät osaltani todella vähäiseksi ja alkuvuoden olenkin sairasteluideni takia joutunut pysymään poissa salilta. Ei kannata kuitenkaan haukata liian isoa palaa kerralla, jottei innostus laannu saman tien. 

Tämä on myös loistava hetki siivota elämäntapojaan terveellisimmiksi, vaikka vartaloonsa olisikin täysin tyytyväinen. Rakastan itse listoja, joten mielestäni näistäkin on luonnollista tehdä sellainen.
Ota kynä ja paperi, kirjoita vaikka ranskalaisilla viivoilla asiat, mitkä haluaisit saada rutiineiksi tämän kolmen kuukauden aikana. Kirjoittamalla ne ylös, niistä tulee jollain tapaa konkreettisempia tavoitteita. Ne voivat olla mitä vain, liikunnallisia tai ruokaan liittyviä asioita.

Oma listani:

  • Korvaan aamuisen kahvikupin vihreällä teellä
  • Juoksen/ kävelen yhden lenkin viikossa
  • Joogaan tai meditoin aamuisin 10 minuuttia
  • Aloitan taas 4-jakoisen saliharjoittelun

Katso listaasi ja aloita jostain helposta. Älä yritä muuttaa kaikkia rutiineitasi yhdellä kertaa. Itse aion aloittaa vihreällä teellä, koska se tuntuu sopivan pieneltä muutokselta. Vasta sitten, kun teestä on tullut luonnollinen osa arkeani, kiinnitän huomiota listan seuraavaan kohtaan. Jos esimerkiksi juoksulenkki tuntuu liian suurelta haasteelta, aloita kävelyllä.  Älä mieti liian suurpiirteisiä asioita, kuten "syön terveellisemmin", vaan pohdi mielummin mitä se sinulle tarkoittaa? Voit muotoilla tavoitteen esimerkiksi näin:"en syö ruokia, joissa on lisäaineita"/ "syön puoli kiloa kasviksia joka päivä"/ "Korvaan karkit hedelmillä ja marjoilla". Silloin sitä on helpompi noudattaa.

 

 Tällä hetkellä kesä tuntuu niin kaukaiselta, että etsin vanhoja matkakuvia kuvituksesksi. Oi, miten kaipaankaan vaaleita kesäöitä, lämpimiä rankkasateita tai sitä kuuman kesäpäivän tuoksua!  Tällä hetkellä voi herkutella ajatuksella, että kevät on ihan kohta täällä ja koko kesä on vielä edessä! Aika ihanaa. :)

Share

Ladataan...

Mukavaa viikon alkua kaikille!

 Tämän viikon torstaina on ystävänpäivä. Rakkaita ihmisiä on aina mukava yllättää ja hemmotella ja ystävänpäivä varsinkin saa aina mielikuvitukseni liikkeelle. Parhaat lahjat ovat mielestäni sellaisia, joihin on käytetty rahan sijaan hiukan kekseliäisyyttä ja aikaa.  Kerron teille nyt hauskan vinkin, millä voit piristää tyttö- tai poikaystävääsi/ puolisoasi.Tavoite: herätä ennen kumppania, hiipiä keittiöön ja valmistaa aamiainen toiselle sänkyyn. Vaihtoehtoja tällä samalla idealla on monia, mutta tarvitset ainakin sydämen muotoisen piparkakkumuotin.  1. Osta erilaisia hedelmiä ja marjoja, leikkaa niistä  pienellä muotilla sydämen muotoisia paloja. Tarjoile itsetehdyn myslin, hunajan ja kreikkalaisen jogurtin kanssa.  2.  Tee tavallinen aamiainen, ja jälkiruoaksi leikkaa suloinen kippo täyteen vesimeloonisydämiä. 

 

3. Löytyykö sinulta sydänlettupannu? Valmista herkkuomeletti tai parikin sydänpannulla. 4. Samaisella pannulla voit myös tehdä terveellisiä banaanipannukakkuja, joiden ohjeen olen kertonut täällä.kuvat5. Jos pannua ei löydy, leikkaa paahtoleivästä piparkakkumuotilla sydämenmuotoinen pala pois keskeltä, laita leipä pannulle, ja riko muna reikään.  Laita siis puoli tuntia aikaisemmin torstaina kello soimaan, jotta voit hemmotella puolisoasi < 3 Onko teidät yllätetty jollain ihanalla tavalla joskus, tai miten olette itse hemmotelleet rakkaitanne? 

Share

Pages