Ladataan...

Harvoin stressaannun asioista, koska yritän aina hoitaa työt ja koulujutut ajallaan, jolloin vältyn siltä viime tipassa hosumiselta. Olen aina muutenkin joka paikassa ajoissa, koska vihaan kiirehtimistä ja kiireen tunnetta yli kaiken. Nyt lähiaikoina olen kuitenkin saanut stressitasoni nousemaan. Olen käyttänyt kaikki hereilläoloaikani uuden asunnon laittamiseen ja unohtanut rentoutumisen kokonaan.  Aloin miettiä, kuinka tärkeää se köllöttelykin on. En jaksaisi kovin kauaa, jos ainoa rentoutuminen tapahtuisi nukkuessani. Stressi on aiheuttanut nyt jo ihan fyysisiäkin oireita, enkä saa illalla nukuttua.  Välillä kun lukee muiden ihmisten blogeja, tuntuu että he ovat kokoajan menossa, urheilemassa, näkemässä ystäviään ja heidän kotinsa ovat aina siistejä. Itselle saattaa tulla laiska olo kun makoilee sohvalla ja lukee näistä "superihmisistä".  Aloin miettiä, että saatan minäkin antaa tällaisen kuvan blogini kautta. Enhän kirjoita tänne kun pienestä osasta päiväni kulkua. Yleensä joka ilta kuitenkin katselen elokuvia, luen kirjoja tai lehtiä, maalaan, soitan pianoa, tai rentoudun JOKA päivä jollain tavalla. Vietän aikaa paljon kotona, ja ihan vain laiskottelen. Tiedän että voin itse parhaiten silloin. Silloin kun tekee kaikki hoidettavat asiat heti, ja urheilee vaikka heti töistä tai koulusta päästyään, voi hyvällä omalla tunnolla laiskotella loppuillan.  Minua alkoi oikein suututtaa, kun huomasin kuinka pahaa oloa tämä jakuva häärääminen minulle oli aiheuttanut. Pyhitin päivän siis kokonaan stressinhoidolle. Jos huomaatte itse olevanne ihan poikki, suosittelen samaa. Tyhjentäkää kalenteri muutamalta päivältä täysin, ja tehkää VAIN niitä asioita joista teille tulee hyvä olo. Aloitin aamuni ihanalla aamupalalla. Puin paljon päälle ja lähdin kävelylle

Vaikka kuinka minua olisi houkuttanut tarttua imurin varteen, säästin sen seuraavalle päivälle. Tärkeintä on oma hyvinvointi, ja siivota voi myöhemminkin. Jos olet buukannut kalenterisi liian täyteen, ja se ahdistaa jo valmiiksi, yritä karsia turhat menot pois. Ystäväsi varmasti ymmärtää, jos siirrät kahvittelua seuraavaan viikkoon. Ja likapyykit pysyvät likasina seuraavaankin päivään. 

 Nautin uusista kotiseutumaisemista Raikas ilmakin teki ihmeitä mielelle

Ruoaksi tein uuniperunoita, ja ohje on jälleen kerran todella simppeli.

Pese perunat, töki niihin haaruikoilla reikiä ja kääri ne folioon. Laita uuniin (200 astetta) tunniksi.Tein kaksi erilaista kermaviilikastiketta, toiseen tuli katkarapupussi, suolaa, limen kuorta ja mehua sekä valkosipulia.Toiseen kastikkeeseen laitoin aurajuustoa. Salaattina toimi puolikas avokado. 

 

 2 perunaa oli ehkä turhan paljon. Ensi kerralla laitan vain yhden hiukan isomman perunan, ja lisukkeita enemmän.  Loppupäivän meinaan rehellisesti viettää tässä peiton alle käpertyneenä tekemättä yhtään mitään :D Stressaannutteko ikinä? Ja onko teillä jotain hyviä stressinhoitokikkoja? :)

Share

Ladataan...

Minulla on ollut rankka viikko takana muuton ja kaiken järjestelemisen takia. Halusin perjantaina unohtaa kaikki huolet, joten tein herkullisen illallisen ja laitoin paljon kynttilöitä palamaan. Pääsi hetkeksi unohtamaan ympärillä vallitsevan kaaoksen ja nauttimaan joutenolosta.

 Ruoan jälkeen kuitenkin namihammasta kolotti siihen malliin, että oli pakko kehitellä jotain herkkua. Olin onneksi juuri nähnyt jossain fitnessblogissa "maailman helpoimman ja terveellisimmän keksireseptin". Resepti vaati vain banaanin ja kaurahiutaleita. Laitoin omaan versiooni banaanin, hedelmämysliä ja hiukan maustamatonta jogurttia. Sekoitin ne haarukalla sekaisin pienessä kulhossa.Kauhoin "taikinan" pellille ja kymmenen minuutin päästä minulla oli herkullisia banaanikaurakeksejä.   Kovin kauniita kekseistä ei tullut, mutta paransivat makeannälän varsin hyvin. Suosittelen kokeilemaan! :) 

Toivottavasti kaikilla on ollut ihana viikonloppu!

Share

Ladataan...

Hyvää sunnuntaita kaikille!

Lupailin tehdä postauksen päivän aikana syömistäni kaloreista. Valitsin tutkailtavaksi tavallisen koulupäivän, jonka jälkeen en enää urheillut. Maalasin tosin monta tuntia, joten kaipa se melkein urheilusta jo käy.

 1. Aamupala: hedelmämysliä, banaani, maustamatonta jogurttia ja hunajaa. Iso kahvi rasvattomalla maidolla.Kalorit: 403  

2. Välipala ennen lounasta, 2 mandariinia.
Kalorit: 66

 3. Kouluruoka: lohta, juureksia, kaalisalaattia, vihersalaattia, auringonkukan siemeniä, remouladekastiketta(?)Kalorit: 505  4.Jouduin jäämään kouluun vähän pidempään tekemään hommia, joten ostin kotimatkalle Valion Pro Feel   kaakaojuoman.Kalorit: 183  5. Päivällinen: 3 ohutta kananfilepihviä, kesäkurpitsaa muutama pala, herneen versoja, kermaviilikastikettaKalorit: 120 6. Toinen välipala: AvokadoKalorit: 222  7. Iltapala: 2 täysjyväleipää juustolla ja kurkulla, ruusunmarjateetäKalorit: 150 Yhteensä päivän kaloreita kertyi kalorilaskurin mukaan 1642 kaloria. En osaa sanoa, kuinka luotettava tuo kalorilaskuri on, mutta uskon että siitä saa ainakin jonkinlaista osviittaa. Aika vähältä nuo kalorit mielestäni kuulostaa, ottaen huomioon kuinka paljon söin päivän aikana. Saattaa tosin olla, että arvioin annoskoot ihan väärin. Olen kuitenkin pienikokoinen, joten jollekin saattaa tällainen määrä olla aivan liian vähän. Kuunnelkaa omaa kehoanne, niin tiedätte millaisella määrällä voitte hyvin. Jotkut elävät myös paljon aktiivisempaa elämää, ja ovat kokoajan menossa, joten luonnollisesti silloin tarvitsee paljon enemmän ruokaa jaksaakseen.  Aikalailla tällaisella kaavalla ruokailen päivittäin, lounas on yleensä paljon raskaampi kuin illallinen. Olen kokenut sen parhaaksi itselleni. Illalla jaksaa puuhailla paremmin, kun ei vedä itseään ähkyyn isolla aterialla.  Kokeilin muuten jostain fitnessblogista bongaamaani keksireseptiä yksi päivä makeanhimoissani. Laitan siitä vielä postauksen illemmalla! 

Share
Ladataan...

Pages