Ladataan...

Seuraa blogiani Bloglovinin avullaHuomenta!   Mun yks lempijutuista tällä hetkellä on TRX-nauhat. Meillä on sellaset kotona, mutta video on mun siskon kuntosalilta, kun olin siellä vierailemassa jokin aika sitten. Tässä pari liikettä, ja niistä pari variaatiota. Lupaan että vatsalihakset kiittää seuraavana päivänä. Väliin voi tehdä punnerruksia, niinkun videolta näkyy, sillon saa maksimaalisen hyödyn liikkeestä.En ole ennen lisännyt videota, joten toivotaan että toimii! Laittakaa ihmeessä lisää postaustoiveita tulemaan, niin yritän toteuttaa niitä mahdollisuuksien mukaan! Ruokavaliosta tulossa tänään vielä illemmalla :) 

Share

Ladataan...

Monilla on varmasti sellainen harhaluulo, että terveellinen ruoka olisi mautonta/tylsää/pahanmakuista, voisin jatkaa listaa loputtomiin. Kuulen usein kommentteja "Itse ainakin mielummin syön sellaista ruokaa, joka maistuu.". Toivon, että luovutte näistä ajatuksista samantien. Aion jatkossa esitellä teille terveellisiä ja maistuvia ruokia, sellaisia joita itse syön päivittäin.

En usko ihmedietteihin, karppaukseen, tai muihinkaan väliaikaisiin ratkaisuihin. Jos haluat muuttaa ruokailutottumuksiasi, on se hyvä tehdä elämäntapamuutoksena. On hyvä saada jokaisella aterialla proteiineja, hiilihydraatteja ja rasvaa. Itse pidän baatatista, ihan jo makunsa puolesta, mutta myös ravintoarvojensa takia. Niissä on paljon ravintokuituaC-vitamiiniaA-vitamiinin esiastetta beetakaroteenia sekä B6-vitamiinia. Käytän bataattia perunan sijasta. Tässä eilinen illlallinen kuvina. 
(Pahoittelen huonoa kuvanlaatua, kuvat on otettu kännykällä. Toivon että tärkein välittyy)

Alla on bataattilohkoja, jotka valmistin uunissa. Sen päällä on kanan rintafilee, ja 2 palaa vuohenjuustoa. Jos haluaa vielä vähärasvaisemman vaihtoehdon, voi vuohenjuuston jättää pois. Muistakaamme kuitenkin, että ihminen tarvitsee myös rasvoja :)

Koko komeuden päälle laitoin villirucolaa (saa kaupasta ruukussa). Sivuun kermaviilikastike, johon voi "bataattilohkiksia" dippailla. Kermaviilissä on vähän suolaa, ja 4 tuoretta valkosipulin kynttä (taistelen flunssaa vastaan, normaalisti yksikin riittää). 

Hyvän näköistä, eikö?

Bataatteja, rucolaa ja kastiketta jäi vielä seuraavaan päivään. Päätin varioida lounaan tästä setistä. Korvasin kanan kalkkunafileellä, joka on muuten erittäin vähärasvaista ja hyvä vaihtoehto kanalle.
Vuohenjuuston sijaan laitoin muutaman fetapalan, ja sivuille kirsikkatomaatteja.

Tärkeää on myös syödä tarpeeksi usein. Itse syön aamupalan, lounaan, päivällisen, iltaruoan ja välipaloja sopiviin väleihin, Silloin oppii olemaan ahmimatta liian isoja annoksia. On ihana olo kropassa, kun missään vaiheessa ei ole kiljuva nälkä, heikko olo tai verensokerit alhaalla. Ei tule myöskään niitä ähkyn, väsymyksen tai saamattomuuden tunteita, kun ei syö liikaa.

Onko teillä lukijoilla omia terveellisiä lempiruokia? Saa vinkata! :)

Share

Ladataan...

Ajattelin vinkata kirjasta, jonka luin eilen. Haahuilin nuhanenäisenä lähikirjastoon etsimään jotain piristävää luettavaa flunssapäivän ajanvietteeksi ja käteeni tarttui Bill Phillipsin Body for life- Keho ja mieli kuntoon 12 viikossa.

Vaikka kirja on vanha(1999), uskon siitä olevan hyötyä monelle. Kirja sisältää inspiroivia tarinoita ihmisistä, jotka ovat Body for life- ohjelman avulla saaneet kehonsa hallintaan, ja sen seurauksena oman elämänsä hallintaan. Tarinat ovat koskettavia, ja erittäin motivoivia. Kaikista muuttuneista on ennen ja jälkeen kuvat.

Siinä oli myös paljon myyttejä, joita ihmisillä on kuntoilun ja ruokavalion suhteen, jotka kumottiin. Monet jutut olivat sellaisia, joihin olen itse joskus aikaisemmin uskonut, ja joutunut oppimaan kantapään kautta ettei asia olekaan niin kuin luulin. Esimerkkinä myytti: mitä vähemmän syöt, sitä enemmän laihdut. Totuus on se, että mitä useammin syöt pieniä aterioita, sitä paremmin voit, ja sitä nopeampaa aineenvaihduntasi toimii--> sitä hoikemmaksi tulet. Kiinteää ja tervettä vartaloa ei VOI saada olemalla syömättä. Hoikaksi ja huonokuntoiseksi toki pääsee tälläkin taktiikalla, mutten suosittele sitä tietä kenellekkään. Kun olet kauan sellaisella ruokavaliolla, jossa on liian vähän kaloreita, vartalosi joutuu ns. säästöliekille, ja kulutat suhteessa paljon vähemmän kun aiemmin. Pian huomaat joutuvasti syömään vielä vähemmän, ja näin kierre on valmis. Loppujen lopuksi kaikki lihakset lähtevät, ja sinusta tulee "laiha läski". Olen itse kokenut tämän ja voin taata ettei se ole oikotie onneen ;)

Kirjassa oli myös paljon uutta asiaa, ja mentaalipuolen neuvoja. Lopussa esitellään konkreettisesti 12 viikon ohjelma, ruokineen ja liikkeineen. Ajattelin kokeilla tätä heti kun tervehdyn!

Share

Pages