Ladataan...

Käytiin eilen kävelemässä vähän pidempi lenkki, ja ajattelin että testailen erilaisia pukeutumisvaihtoehtoja tällaista kylmemmän sään kävelylenkkiä varten ja raportoin tänne, mikä oli hyvää ja mikä huonoa. Kävelyjä tulee tehtyä kuitenkin ympäri vuoden. Kerrospukeutuminen on kaiken A ja O, niin kuin olen aiemminkin maininnut. Tässä nyt ensimmäisen kokeilukerran vaatetusta.

 Eilen oli päällä seuraavat kerrokset:

  1. Urheilutoppi ja tavalliset juoksutrikoot
  2. Pitkähihainen neulospaita ja säärystimet
  3. Tuulihousut ja collegepaita hupulla
  4. Tuulitakki, sormikkaat, pipo sekä kaulahuivi

Kun astuin ulos ovesta, oli todella lämmin ja harmittelin mielessäni, että olen pukenut liikaa päälle. Kuitenkin rantaan päin mentäessä tuuli kävi todella kovaksi, ja ilma viileni huomattavasti.   Jalat pysyivät ihanan lämpiminä säärystimien ansiosta, mutta liian kuuma ei tullut vaikka aluksi pelkäsinkin sitä. Viimaa vastaan en olisi pärjännyt ilman pipoa ja huppua. Välillä kun kävelimme tuulettomassa kohdassa, tuli nopeasti kuuma, ja silloin otin pipon hetkeksi pois. Lämpöä pystyy muuten säätelemään hyvin pipon avulla. Tiesittekö, että talvella vaikka olisi muuten hyvin pukeutunut, mutta ilman pipoa, vartalo menettää jopa 80 % lämmöstään pään kautta? Joten muistetaan ne hatut ihan jokapäiväisessä pukeutumisessa :) Kaikenkaikkiaan tämä vaatetus oli melko hyvä tällaiselle tuuliselle, mutta aurinkoiselle ilmalle. Collegepusero oli ehkä turhan paksu, ja olisin saattanut pärjätä jopa kokonaan ilman sitä. Yleensä jos meinaa kävellä nopeaa tahtia, on hyvä että ulos mennessä on aluksi vähän viileä, koska kävellessä vartalo tuottaa lämpöä. Jos tämä olisi ollut juoksulenkki, vaatteita olisi ollut liikaa. Seuraavalla kävelyllä kokeilen jotain erityyppistä vaatetusta.

Share
Ladataan...

Ladataan...

Yhtenä päivänä olin ottanut sulamaan pakastemarjoja, ja ne olivat olleet huoneen lämmössä noin tunnin verran. Päätin syödä ne maustamattoman jogurtin kanssa. Vasta kun olin käpertynyt sohvalle viltin alle, huomasin että jogurtti oli jäätynyt marjojen päälle.   Tämä sattumalta syntynyt herkku oli niin hyvää että jatkossa teen tämän tarkoituksella! :D Ja loppuun vielä vähän motivaatiota maanantaihin kaikille tytöille! Ja miksei pojillekin :) Tyttö videolla on siis vasta 17-vuotias. 

Hyvää viikon alkua kaikille!

Share

Ladataan...

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Ajattelin näin sunnuntaityöläisenä kertoa hiukan omista työeväistäni. Minusta on kamala olla nälkäisenä töissä, joten yleensä saatan syödä pari kolmekin kertaa työvuoron aikana. Yleensä pari kertaa kunnon ruokaa ja sen lisäksi esimerkiksi hedelmiä tai rahkaa. Pähkinät tai mantelit olisivat todella hyviä vaihtoehtoja myös välinaposteluksi.

 Päätin perjantaina tehdä evääksi katkarapusalaatin. Pohjana ihan perussalaattia, kurkkua, kirsikkatomaatteja, kurpitsansiemeniä ja pinaattia. Huomasin vasta kotona (etsittyäni niitä ensin 15 minuuttia), että olin unohtanut ostaa juuri ne katkaravut. Tein kuitenkin salaatin valmiiksi ja kävin ostamassa katkaravut sitten työpaikan viereisestä kaupasta. Kastikkeeksi laitoin yhden sitruunan mehun ja kermaviiliä.   Vaikka olin syönyt jo lounaan ja aamiaisen ennen töihin lähtöä, tuntui ettei katkarapusalaatti oikein täyttänyt kunnolla. Salaatin lisäksi söin 1 maustamattoman jogurtin, 1 mango Semperin, 1 banaanin ja 2 klementiiniä.Melko samalla kaavalla syön aina töissä, tietysti ruoka vaihtelee.  Kannatan ehdottomasti omien eväiden tekemistä töihin. Hyvät puolet omissa eväissä: 

  • voi syödä monta kertaa --> verensokeri pysyy tasaisena, eikä tule ahmittua illalla kotona
  • säästää huomattavasti rahaa
  • yksineläjä voi tehdä isompia määriä ruokaa ja ottaa "jämät" seuraavana päivänä evääksi
  • voi syödä juuri mitä itse haluu
  • syö takuulla terveellisesti
  • ei tarvitse syödä "koko rahan edestä" kerralla työpaikkaruokalassa ja sen jälkeen kärsiä uneliaisuudesta, mikä ähkystä seuraa

Nyt isänpäivän viettoon!Muistakaahan tänään onnitella isiänne! Oma isäni saa minulta ja siskoltani lahjaksi jotain terveyteen ja hyvinvointiin liittyvää :) 

Share

Pages