Intervalli

Ladataan...
Tickle Your Fancy

Monet on kysyneet niiden juoksu- ja treenivideoiden perään. Meidän kuvauspäivä jouduttiin perumaan kaatosateen takia ja uusi kuvaus pitäs olla joskus viikon päästä. Paljon tuli kyssäreitä intervalleista ja siitä miten mä itse juoksen niitä...

Nyt oon alkanu lisäämään itervallilenkkejä. Niiden teho riippuu ihan vaan siitä mikä on fiilis millonki. Tämmösiä lenkkejä suunnillee pari kertaa viikossa. Usein intervallilenkeillä juoksen täysillä esim biisin tai vaikka kertosäkeen. Toisinaan saatan päättää tietyn matkan esim kilsan päähän sillalle asti tai tietyn ajan, vaikkapa minuutti. Samoin ylämäet juoksen aina kovempaa. Spurtin jälkeen juoksen taas rennosti ja keskityn hengitykseen, niin ettei se jää vain pinnalliseksi. Juoksen biisin verran normaalisti ja sitten taas spurttia. Mutta tosiaan, riippuu ihan omasta jaksamisesta. Tässä nyt esimerkkejä millasia biisejä tykitän intervallipätkillä

Esim näissä kolmessa ekassa oon usein juossu koko biisin kovempaa

Näissä oon tykittäny kertsin niin kovaa kun jaloista lähtee

Juoksetteko te intervallilenkkejä? Millaisia ja kuinka usein?

T.Sara

Share

Kommentit

Alisa (Ei varmistettu)

Mä en useinkaan jaksa/halua lähtä kauheelle kilometrien pituisille lenkeille ympäri pitäjiä vaan ramppaan läheisen mäen pisintä rinnettä ylös alas. Ylös tullessa (n. 2-3min) hengästyy kovasti ja kun lähtee alamäkeen, syke ei laske ihan perustasoille mutta kuitenkin alenee hieman. Lisäksi oon ajatellu ja lukenukki jostain että mäen kipuaminen on lähes kaks kertaa tehokkaampaa ku pelkkä juoksu.. Onko sun mielestä ihan toimiva treenimenetelmä?

Alisa (Ei varmistettu)

Mä en useinkaan jaksa/halua lähtä kauheelle kilometrien pituisille lenkeille ympäri pitäjiä vaan ramppaan läheisen mäen pisintä rinnettä ylös alas. Ylös tullessa (n. 2-3min) hengästyy kovasti ja kun lähtee alamäkeen, syke ei laske ihan perustasoille mutta kuitenkin alenee hieman. Lisäksi oon ajatellu ja lukenukki jostain että mäen kipuaminen on lähes kaks kertaa tehokkaampaa ku pelkkä juoksu.. Onko sun mielestä ihan toimiva treenimenetelmä?

nelli (Ei varmistettu)

en oo hirveesti juoksijatyyppiä, mutta aika moni on puhunu just sitä, et juoksu tekee jaloille tosi hyvää, et juoksu jos joku muokkaa niitä jalkoja? oon pari kertaa käyny lenkillä, eikä lenkille lähtö oo vieläkään helppoa. mutta, eiköhä tää tästä:) kyllä mä siihen jossain vaihees tykästyn!

sara (Ei varmistettu)

Mulla tulee juostua intervalleja kausittain n. 1-2 kertaa viikossa. Juoksen myös joko koko biisin tai sit vaan kertsin ajan, riippuu pituudesta:) Lemppareimpia tykitys biisejä on B.Y.O.B-Systemn of a Down, Bleed it out-Linkin Park, Stamp on the ground-Italo Brothers ja Holding out for a hero-Bonnie Tyler :)

laura (Ei varmistettu)

ite teen semmosta kuntoplussan puolimaraton juoksuohjelmaa, ja siinä on niinku 5 x 4 min, välissä 2 min kävelytauot juttuja, ja sit semmosia rankempia intervalleja ja ihan perusjuoksua. mut on tullu huomattua et ku on oikein menevä biisi nii tulee juostua kovempaa se koko biisi sitte =)

Alinaaaa (Ei varmistettu)

Mä en tee intervallilenkkejä silleen varsinaisesti, vaan yleensä joka lenkin jälkeen vikat 2-3min juoksen kovaa ja ylämäissä kans. Italobrothersin Stamp on the ground, Nightwishin Wishmaster (ihmettelen tätä itekin :D) ja yks Groove Coveragen remixi on ihan parhaita noissa :D Mut tosiaan, en lenkkeile kun ehkä kerran viikossa, spinnaaminen on hauskempaa eikä käy polviin, niinku pitkillä lenkeillä tahtoo käydä :(

mintsu (Ei varmistettu)

Kiitti noista biiseistä! Pääsevät kyllä ihan heti mun lenkkimusa -soittolistalle :) Ja intervalleista sen verran, että itsekin oon tykästynyt niihin. Aika samalla lailla treenaan kun sä, viimeisen spurtin vedän yleensä ihan maitohapoille asti :D Sen jälkeen on kyllä ihan kuollut olo.

HeppaHullu (Ei varmistettu)

Et mahda hevostalli.netin foorumeilla käydä kun eräs oli linkittäny kuvasi ja sanonut olevansa sä :D Ilmeisesti olet jo niin suosittu että ihmiset haluaisivat näyttää aivan samalta kuin sä :)
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=3814498&t=3814498

ilts (Ei varmistettu)

Intervallit on huippuja! Teen yleensä 4x2min sykkeen noston (n.90-100% maksimista), joiden välissä palauttelen aina minuutin. Eli palautus on puolet intervallin kestosta :) kaipa se näin on tehokkainta, kun ainakin kuntoplussan nettisivuilla tätä suosittelivat.

:D (Ei varmistettu)

tässä ois hyvä lenkkeilykappale :D
&feature=share Tosin vois vähä alkaa ärsyttää ko koko ajan samaa. :D

:D (Ei varmistettu)

tässä ois hyvä lenkkeilykappale :D
&feature=share Tosin vois vähä alkaa ärsyttää ko koko ajan samaa. :D

Crossari (Ei varmistettu)

Tein yhellä lenkillä sen dont speak americano vai-mikä-lie-olikaa -biisin tahtii et kertosäkeet vedin niin kovaa ku pystyin :D

Ranja (Ei varmistettu)

Mä oon ihan koukussa intervallilenkkeihin!! Mulla kärsivällisyyttä vaativat pidemmän kaavan lenkit on vaikeempi toteuttaa kuin vaihtelevat intervallit, joita tykkään vedellä enemmänkin viikkoon. Mulla välimatkat on yleensä lyhtypylväissä mitattu, tyyliin viis lyhtypylvään väliä täböö ja kaks kävelyä tai jos musiikkia on mukana matkassa niin yleensä mulle parhaat 'TÄBÖÖÖ!!'-lenkkibiisit on juurikin Pretender, Disturbedin Inside the fire ja samalt esittäjält monii muit.

Mä kyllä tykkään lenkkibiiseistä missä on mukana AGRESSIIVISUUTTAHHHHHHRGGG!!!'

m (Ei varmistettu)

ite juoksen kans lyhtypylväs välei aina vuorotellen täysii ja juosten vuorotellen keskivaiheella tunti 15 lenkkii ja sit loppu normaalisti vaa juosten ei ehkä ihan kunto riittäis tohon sun tahtii! :O mutta noi musiikit ei kyllä iske yhtään musta täysillä juostessa pitää olla jotai rytmikästä tai sit jotai rockia tai metallia! :D joku joka saa ittensä oikee innostuu ja näyttää et mä pystyn tähä :D

Leah (Ei varmistettu)

Mistä sä no musiikkisi hankit? Ostatko ihan kappaleittain netistä/waretat/onko sulla joku Spotify tms. puhelimessa?

ninni (Ei varmistettu)

Viime kesänä en juurikaan juossut enää intervalleja, vaan vedin sen 10km putkeen. Tänä keväänä aloitin talvitauon jälkeen intervallijuoksut ja tuntuu että menee paremmin. Toki pitkä tauko talven ajan vaikuttaa, mutta tuntuu että jalat kestää paremmin. Nykyisin menee 5-10min pätkissä nopeet ja hitaat, riippuen karvakaverin pissabreikeistä ;) 10min lämmittely/huilauskävelyt alkuun ja loppuun lisäksi of course!

barbiegames (Ei varmistettu)

It’s a Very helpful article for me. Actually, I am fond of reading online punjabi news. Thanks for writing such a complete ..And,I wantn’t to miss them.Thank you for sharing..
http://www.dressupgames8.com/flashgames/princess-dress-up
http://www.dressupgames8.com/flashgames/boy-dress-up/
http://www.dressupgames8.com/flashgames/cooking-games/Cooking-Cake-Games.html

Kommentoi

Ladataan...