MILLAISILLA PAINOILLA TREENAAN?

Tickle Your Fancy

Alkuviikon perinteinen TFW:n voimatunti ei ollutkaan niin perinteinen. a) Minulla oli ensimmäistä kertaa sykemittari mukana treeneissä b) Leuat menivät iisimmin kuin aikoihin c) Uskaltauduin tekemään dipit ensimmäistä kertaa telineessä (!!). Lisäksi treenikaverini Marjut veti leukoja ilman kumpparia! Siis vitsi mikä päivä!

Minun kohdallani eiliseen turbobuustiin on yksi selitys: lepo. Voipi olla, että kiittäminen on myös matalasykkeisiä peruskestävyysjuoksulenkkejä. Anyway, puolentoista viikon tauko leuanvedoista ja voimatreenistä tuli oikeaan rakoon. Homma lähti nimittäin rullaamaan taas aivan uudella teholla. Fiilis eilistä treeniä tehdessä oli erinomainen!

Treenejä blogiin postaillessani en ole tainnut kertaakaan mainita mitään painoistani. Salin opit ovat siis selkeästi menneet perille: täällä kilpaillaan itseään vastaan, muiden painoilla ei ole mitään merkitystä. Tosin en täysin pysty allekirjoittamaan väitettä, ettei poikaystäväni kanssa aina silloin tällöin vähän kilpailtaisi :D Leikkimielisesti (yeah right)! Näissä painoasioissa meikäläisellä on kyllä ollut tapana otta turpaan. Oli miten oli, tällä kertaa päätin tehdä poikkeuksen ja avata teille omaa tasoani, mikäli näin voi sanoa.

Painot vaihtelevat treenin mukaan. Treenini TFW:llä voi käytännössä jakaa kolmeen osaan. Palauttavassa treenissä painot ovat asteen kevyempiä ja toistot tehdään ripeästi, kun taas haastepäivinä ladotaan kaikki peliin, vedetään maksimeja ja pistetään tuo oikeanpuolimmaisten kuvien taustallakin näkyvä pr-kello soimaan (personal record). Sitten on fiilistreenipäiviä, kuten eilinen. Toistoja on jonkin verran ja painot valitaan päivän treenifiiliksen ja -kunnon mukaan. Osassa liikkeistä voi haastaa täysilläkin, tai sitten vedetään painojen osalta kultaista keskitietä. Kuitenkin niin, että treenistä tulee sopivan haastava.

Tässä tulee eilinen treeni ja siinä käyttämäni painot/tekniikat

I-setti x 5 kierrosta

maastaveto leveällä haaralla 70-80 kg x 4

II-setti x 4 kierrosta

leuanvedot vastaotteella x 6

penkkipunnerrus 16 kg:n kahvakuulilla x 8

III-setti x 3 kierrosta

liikkuva askelkyykky, 24 kg kahvakuulalla x 5 (per jalka)

dipit telineessä x 8

lantionnostot, jalat penkillä x 10

Pictures: Marjut/Loving White Style

 

Blogi muuttaa 14.4. Lilyyn, osoitteseen  http://www.lily.fi/blogit/tickle-your-fancy

The blog is moving 14.4., the new address is http://www.lily.fi/blogit/tickle-your-fancy

 

T. Sara

Share

Kommentit

hansssu (Ei varmistettu)

Vitsi minkä näkönen käsivarsi, siinä on mulle tavotetta !! :)

saratickle
Tickle Your Fancy

wow, kiitti! :D

Janette (Ei varmistettu)

Sulla on UPEA kroppa! :-)

saratickle
Tickle Your Fancy

hehe kiitti Janette!

Mari (Ei varmistettu)

Mahtavan kuuloinen treeni! Menee kyllä testaukseen ihan tuollaisenaan ilman omia muokkailuja! :)

saratickle
Tickle Your Fancy

Mahtavaa! Hyvää treeniä! :)

miia (Ei varmistettu) http://miiajosefiina.blogspot.fi

Mahtava ojentaja!!

saratickle
Tickle Your Fancy

hehe kääk, sen ois parempi kehittyä tosta vielä, sen verran rankalta tuntui dipit :D

Stefanie Hagelstam (Ei varmistettu) http://www.steffit.com

DAT TRICEP!!!

x Steffi

saratickle
Tickle Your Fancy

Ha! Voi sinä <3 Joo mutta jotain muutosta on alkanu tapahtua kun punnerrustekniikka muutettiin syksyllä pelkästään ojentajapunnerruksiin! ;)

Kommentoi