Sisko 8 vk treenihaasteessa - lähtötilanne ja tavoitteet

Ladataan...
Tickle Your Fancy

 

Yllätin pikkusiskoni viime kuussa ilmoittamalla hänet kahdeksan viikon Warrior Challenge -haasteeseen. Kävin vastaavan haasteen TFW:llä pari vuotta takaperin ja se muutti omia käsityksiäni treenaamisesta ja hyvinvoinnista niin paljon parempaan suuntaan, että halusin antaa siskolleni mahdollisuuden samaan.

Nyt kun ollaan käyty yhdessä salilla ja olen nähnyt millä palolla hän hommaan suhtautuu, sain idean, josko tekisinkin Johannan haasteesta pienen juttusarjan blogiin - ennen ja jälkeen fiiliksien muodossa!

Ps. postaukset omasta haasteestani ja sen tuloksista löytyy täältä (ennen ja jälkeen -kuvat) ja täältä (fiiliksiä matkalta ja treenitavotteistani).

 

 

Kuka?

Johanna, 24. Asuu Etu-Töölössä ja opiskelee kolmatta vuotta oikeustieteellisessä. Harrastaa epäsäännöllistä lenkkeilyä ja kuntosaliharjoittelua. Kuvailee itseään mukavuusrajoilla liikkuvaksi tyypiksi, joka ei ole koskaan asettanut tarkkoja tavoitteita treenaamiseen. Omien sanojensa mukaan syö perusterveellistä ruokaa, mutta ruokailurytmi on ollut kadoksissa jo pitkään.

 

 

Haaste käynnistyi InBody-mittauksella ja kuntotesteillä. InBody eli kehonkoostumusmittaus on mainio tapa selvittää kehossa tapahtuvia muutoksia, mittaus onkin tarkoitus toistaa heti haasteen jälkeen. Kehonkoostumismittaus diagnosoi mm. kehon lihas- ja rasvamääriä sekä lihastasapainoa. InBody-mittauksen painokontrolli kertoo myös henkilökohtaisen "ideaalitilanteen". Johannalla se oli seuraava:

 

InBody-mittaus - painokontrolli (ideaali)

paino - 1,5 kg 

rasva - 4,3 kg 

lihas + 2,8 kg

 

Kuntotestit - lähtötilanne

Puhdas leuka: 0  // Leuka punaisella kuminauhalla: 2 

Ojentajapunnerrus, polvet ilmassa: 0 // Ojentajapunnerrus, polvet maassa: 3 

 

 

Haasteeseen kuuluu neljä treeniä viikkoon: kaksi circuit-tyyppistä ja kaksi voimatreeniä. Treenien lisäksi kahdeksaan viikkoon sisältyy hyvinvointiluentoja ja ruokavaliohaasteita. Haasteryhmä on hyvin yhteisöllinen. Fiiliksiä haasteelta ja kuvia ruoka-annoksista jaetaan yhteisessä ryhmässä päivittäin.

 

Johannan tavoitteet kahdeksalle viikolle

Innostua treenaamisesta ja aidosti haastaa itseään. Saada energiaa ja jaksamista arjen haasteisiin. Säännöllinen liikunta ja ruokailu osaksi elämää.

2 puhdasta leukaa 

6 ojentajapunnerrusta, polvet ilmassa

 

kuvat otettu kun haastetta 3 vk takana

 

Haastetta on kolme viikkoa takana ja Johannan mukaan konkreettista kehitystä on huomattavissa jo nyt. Punnerrukset kulkevat selvästi paremmin ja treeneissä jaksaa ihan eri tavalla. Mikä tärkeintä, treenaamiseen on syttynyt mieletön innostus ja positiivinen treenienergia välittyy salin ulkopuoleiseen arkeenkin.

Raportoin teille siskon fiiliksiä ja tuloksia vielä haasteen jälkeen :)

 

 

xx Sara

Share

Kommentit

Tasaraita

Valmennus on varmaan ihan mahtava juttu ja antaa energiaa ja jaksamista arkeen sekä tuo uutta iloa treenaamiseen.

Sun sisko kuitenkin näyttää jo noissa kuvissa hoikalta ja mun mielestä tuo yli neljän kilon rasvan tiputus kuulostaa aika kovalta noin hoikalle ihmiselle. Se on hyvä, että lihasta lähdetään tavoittelemaan, mutta jos valmennuksella tavoitellaan jaksamista ja hyvää oloa, eikä fitnessvartaloa, niin yli neljä kiloa rasvaa pois ja melkein kolme kiloa lihasta tilalle, niin kyllä siinä kondis aika lailla kiristyy.

Oikein on vetävän näköinen mimmi ihan tuollaisenaankin. :)

saratickle
Tickle Your Fancy

Kuten kirjoitin, tämä luku oli InBodyn mielestä tuo ideaalikoostumus, ei välttämättä siskoni tavoite. Siskoni tavoitteet lukee tavotteiden alla :) kuvat on otettu 3 viikon treenin ja ruokaremontin jälkeen, eli melkein puolivälissä. Muutoksia on jo tapahtunut hurjasti :) 

Kuutar (Ei varmistettu)

Tiiätkö mistä noi sun siskon housut on? Aivan ihanat tahdon!

Apaaa (Ei varmistettu)

Ne on Socin. Myydään Stadiumissa, tosin ite kävin muutama viikko sitte kattomassa eikä niitä löytyny ainakaan silloin enää edes nettikaupasta :(

saratickle
Tickle Your Fancy

Joo! Socin näyttäisi olevan koko asu. Ja mä tiedän, itsekin myöhästyin näiltä housuilta. Ei löytynyt kokoja enää mistään. Rakastuin niihin, kun mulla oli ne yksissä kuvauksissa!!

Willis (Ei varmistettu)

Hoi,
lähes samanlaisia löytyy tällä hetkellä Stadiumista SOC-merkiltä harmaana.
Malli on "SOC W LOTUS THS". :)
https://www.stadium.fi/urheilu/treeni/treenivaatteet/245877101/soc.w-lot...

pppihla (Ei varmistettu)

Hei, olisi tosi siistiä kuulla siskosi mietteitä treenihaasteen ja sen tuoman aikataulujen ja ruokailun muutosten yhdistämisestä opiskelijan arkeen! Opiskelen itsekin vaativaa alaa ja tuntuu ettei kaiken kouluhomman ja osa-aikatöiden lisäksi vaan ole aikaa ja jaksamista keskittyä liikuntaan ja ruokailun säätämiseen, vaikka nämä tietysti aikatulutus- ja valintakysymyksiä onkin.

Kommentoi

Ladataan...