Tehokas vatsatreeni

Tickle Your Fancy

Tällä viikolla täällä starttasi säännöllinen salitreenaus! Vaikka tämänkin vatsatreenin läpiveto tuotti tuskaa, niin kyllä te tiedätte, sen jälkeinen fiilis oli vaan mahtava. Näillä neljällä liikkeellä saadaan tehokas treeni koko keskivartalolle.

Muistutan teitä vielä yhdestä tärkeästä asiasta, hengitystekniikasta. Muista aina uloshengitys vatsaa rutistaessa. Mulla on tapana puhaltaa kuuluvasti ulos jokaisella toistolla. Treenistä saa enemmän irti kun hengitys on kunnossa. Tämä näkyy niin jaksamisessa kuin tuloksissakin.

1. Istumaannousu kahvakuulalla 3 x 15

Nouse rauhassa istumaan, suorista samalla koukussa olevat kädet ja tuo kahvakuula suorilla käsillä ylös. Pidä hartiat alhaalla ja keskivartalo tiukkana.

 

2. Linkkuveitsi jumppapallolla 3 x 15

Kurota suorilla käsillä ja jaloilla keskelle, vaihda aina keskellä pallon paikkaa. Yksi liike on kun pallo käy jaloilta käsille ja käsiltä takaisin jaloille. Keskity pitämään alaselkä maassa, mikäli selkä irtoaa älä tuo raajoja niin lähelle lattiaa tai vähennä toistoja. Pidä koko keskivartalo tiukkana ja hartiat alhaalla. Muista uloshengitys aina noustessa!

 

3. Voimapyörä 3 x 15

Pidä polvet maassa ja selkä suorana. Vie pyörä niin eteen kuin pystyt (nenä saa koskettaa maata). Rullaa rauhassa. Pidä hartiat alhaalla ja keskity tekemään työ vatsalla!

4. Saksiliike 3 x 15

Nosta ylävartalo lattiasta ja jännitä keskivartalo. Nosta jalat irti lattiasta. Avaa jalat niin auki kun saat, tuo ylhäältä ristiin, avaa uudestaan, vie alhaalta ristiin ja taas auki (tämä on siis yksi liike). Keskity pitämään hartiat alhaalla ja jännittämään vatsaa. Loistava liike alavatsan lihaksille!

  

top and pants Nike / shoes Nike (gifted)

kuvat: Janni/Just My Imagination

T. Sara

Share

Kommentit

Hentsu (Ei varmistettu)

Hyvä neljän kompo ! Voimapyörä on kyllä mun ikuinen vastus, ylös tulo ei vaan natsaa.. :D

saratickle
Tickle Your Fancy

Se vaatii kyllä vähän harjottelua! :D

janika (Ei varmistettu) http://jjjanika.blogspot.fi

Jee kiitos paljon uusista vinkeistä! Nyt saakin vähän vaihtelua ainaiselle perus vatsalihastreenille :) kiva kun sulla on myös aina niin laadukkaat kuvat!

saratickle
Tickle Your Fancy

Voi kiitos kovasti! :)

Nelli (Ei varmistettu)

Kiitos tästä!! Ihan huippua. :) Voisitko seuraavaksi tehdä postauksen reisilihaksille suunnatusta treenistä? :)

saratickle
Tickle Your Fancy

Eiköhän niistäkin kuulla vielä :)

milka (Ei varmistettu)

Hei kiitti tästä! Tosin kotijumppaversio oli vähän suppeempi ku jätin rullaamisen pois, otin kahvakuulaksi käsipainon ja jumppapallon tilalla oli iso tyyny:D ois kiva saaha postausta yläkropan treenistä, samantyylistä helppoa ja yksinkertaista mikä ois kotijumppana sovellettavissa!

saratickle
Tickle Your Fancy

Loistavaa improvisointia!! :) Joo niitä pitää ehdottomasti tehdä vielä erikseen :) Tosin näitä välineitä on kyllä helppo ostaa kotiinkin!

Yläkroppaa onkin tulossa seuraavaksi!

Neiti Punahilkka (Ei varmistettu) http://neitipunahilkka.blogspot.fi/

Voi vitsi vähän odotan näitä treenipostauksia, nyt kun olen itsekin innostunut liikunnasta ja salilla käymisestä ja oonkin tähän asti siellä huuli pyöreänä katellut ja ihmetellyt, että häh voiko noinkin tehdä!! Kaikki vinkit ja niksit on siis tosi tervetulleita tännne osoitteeseen, vaikkakin vasta-alkajana en niitä ehkä heti kykenekään tekemään :)
Ja btw aivan upea uusi banneri!

Sarianna (Ei varmistettu)

Kiitos hyvistä vinkeistä jälleen! Hyviä ideoita treenamiseen olen täältä blogistasi useasti saanut ja toki myös motivaatiota! Etenkin näin kesän jälkeen treenirytmi vielä vähän kadoksissa.. :)

Kommentoi