Toiminnallinen treeni: peppu & jalat

Ladataan...
Tickle Your Fancy

Tän tyyppinen treeni on loistavaa vaihtelua kun peruskyykkääminen ja tangolla heiluminen tökkii. Kerran viikkoon pyrin tekemään hyppyjä sisältävää kiertotreeniä. Liikkeitä valitsen usein 4-6, joissa painotan yleensä jalkoja. Teen jokaista liikettä 60 sek ja jokaiselle liikkeelle asetan minimi toistomäärän, joka on aina ylitettävä. Kierroksia yleensä 3-4 ja kierrosten välissä pidän juomatauon. Tämä treeni on ihan parasta tehdä kaverin kanssa!

Alkuuun ja loppuun n. 5-10 min lämmittelyt esim crosstranerillä tai kuntopyörällä. Itse treeni tulee tässä:

6 liikettä, 60 sek á, 3 kierrosta

  1. Toiminnallinen askelkyykky käsipainoilla
  2. Penkille hyppy (eteen)
  3. Penkille hyppy (keskelle)
  4. Heilautus kahvakuulalla
  5. Burpee punnerruksella
  6. Vatsalihaksia voimapyörällä

 

toppi Nike, housut Gina Tricot*, kengät Nike* (*=saatu blogin kautta)

 

Erilaiset treenit pitävät motivaation yllä! Vaikka tämä harjoitus ei puoltatuntia kauempaa kestäkkään, niin takaan että tehokas on!

 

T.Sara

Share

Kommentit

Empu (Ei varmistettu)

Hei Sara! tuli tällänen vähän aiheesta poikkeeva kysymys mieleen. Itelläni on herkästi jumiutuva niska, ja huomaan usein treenatessakin jännittäväni sitä tai käveleväni välillä niska jäykkänä. Tuli näitä kuvista mieleen, että onks sulla samaa ongelmaa ja jos niin oisko hyviä venytys/rentoutusvinkkejä kaulan ja niskan ja yläselän alueelle? tuli mieleen kun noissa kyykyissä näyttää että jännittäisit samalla tavalla mitä itelläni tapahtuu. itseäni on alkanut ärsyttää tää vaiva oikeen tosissaan, vaikkei varsinaisesti päänsärkyjä tms tulekaan..:/

Tiina/Fit Fat Mama (Ei varmistettu) http://fitfatmamatiina.fitfashion.fi/

Iteki pitäisi useemmin ruveta tekee jalkatreenien yhteydessä pomppuja ja hyppyjä. Oon jotenkin niin jumahtanu perus pyllistä ja kyykkää-meininkiin :).Kiitti vinkeistä!

Vaihtelu virkistää. Ite oon jalkatreeneihin saanu sillä myös lisäbuustii, kun oon tehny esim. leg extensionissa ensin kummatkin jalat kerrallaan ja heti perään 1 jalka kerrallaan :).

http://fitfatmamatiina.fitfashion.fi/

Kommentoi

Ladataan...