Treenihaaste: kahvakuulatreeni

Tickle Your Fancy

Torstai on kahvakuulapäivä! Kahvakuula on monipuolinen kaveri. Sillä saa vedettyä niin kunnon voimatreenin kuin kevyemmän palauttelutreeninkin - kaikki riippuu kuulan painosta!

 

Lämmittely

- 3 kierrosta

 

Haarahypyt x 10

Polvennostojuoksu paikalllaan x 10


Kantapäät pakaroihin juoksu paikallaan x 10

Punnerrus x 5


Istumaannousu x 10

Askelkyykky x 10

 

pants here* // sneakers here* // top similar here* // 

 

Mikäli haluat saada tehot irti, suosittelen haastamaan eri painoisilla kahvakuulilla! Esim kyykkyyn, kulmasoutuun, heilautukseen ja puolikuuhun voi varata raskaamman kuulan. Mikäli taas kaipaat perustreeniä, vedä ohjelma läpi vaikkapa samalla kuulalla. Muista kuitenkin, että treenissä tempo on koko ajan vauhdikas. Mikäli vauhti hidastuu, vaihda kevyempään kuulaan!

Suorita liikkeet peräkkäin ilman taukoa.
 Toista kierroksia 3-5 kertaa oman kuntosi mukaan ja pidä kierrosten välissä 2 minuutin tauko.

 

Kahvakuulatreeni

- 3-5 kierrosta

 

Kahden käden kahvakuulaheilautus x 10


Kyykky kahvakuulla x 10



Kahvakuula hauiskääntö + pystypunnerrus + ojentaja x 10

Kulmasoutu kahvakuulalla x 10


Puolikuu x 10

 

Jäähdyttele treenin jälkeen 5 min: kevyttä liikkumista, hengittelyä ja venyttelyä!

 

*Treenin ovat suunnitelleet TFW Helsingin valmentajat

xx Sara

Share

Kommentit

pikku hoo (Ei varmistettu)

Osaisitko neuvoa korvaavan liikkeen lähinnä tuon heilautuksen tilalle, jos käytössä ei ole kahvakuulia, mutta käsipainot löytyy? Muut liikkeet taitaakin onnistua myös käsipainoilla.

saratickle
Tickle Your Fancy

Ota heilautuksen tilalle vaikkapa ihan perus yleisliike (burpee)!

Vierailija (Ei varmistettu)

Tää kuulostaa hyvältä! Olis vaan kiva, jos liikkeistä olis kuvat, ettei tarvis alkaa jokaista googlailemaan erikseen :)

saratickle
Tickle Your Fancy

Kiva kuulla! :) Päädyttiin yhdessä valmentajien kanssa käyttämään osaa liikkeistä vaan kuvituskuvana. Kyseessä on kuitenkin ilmaisohjelma ja kaikki on tosi simppeleitä perusliikkeitä!

Ninnumaen
NINNU

Heippa! Käytätkö treenin jälkeen jotain palautusjuomaa tai heraproteiinivalmisteita? :)

saratickle
Tickle Your Fancy

Kyllä, erityisesti voimatreenin jälkeen :) Mulla ei ole mitään vakkaria, vaan testailen aina milloin mitäkin! 

Kommentoi